Audi A3: další facelift pro rok 2011

V Ingolstadtu představili další a poněkud překvapivý facelift svého kompaktu s označením A3. Změn ale není až tak mnoho.

S přijetím značky Porsche pod křídla koncernu Volkswagen se očekává řada změn zejména v budoucím směřováním automobilky Audi tak, aby si její produkty s vozy Porsche příliš nekonkurovaly. Model A3 ale není zrovna tím, který by mohl některému z Porsche „lézt do zelí”, a tak úpravy současné generace vozu nebudou motivovány zrovna tímto úmyslem.

Ať tak či onak zatím nejkompaktnější Audi (do příchodu typu A1) právě prošlo omlazovazí kúrou, a to pouhé dva roky po premiéře té předchozí, dosti výrazné. Změn doznaly detaily karosérie a pojetí interiéru napříč celou modelovou řadou včetně verzí Sportback, Cabrio a S3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi prvky patrné na první pohled patří leskle černě lakované prvky na sloupcích B a opticky jednodílné masce chladiče, chromované rámy otvorů pro vstup vzduchu k chladičům, zdobení dveřních klik a modifikovaných zpětných zrcátek a nový zadní difuzor. V případě třídveřového provedení byly zatmaveny zadní sdružené svítilny.

Pod kapotou se toho mnoho nezmění, verze S3 si zachová motor TFSI s výkonem 265 koní (195 kW) sdílený s modelem TTS, ale objevit by se zde měl „turbodiesel“ 2,0 TDI CR posílený na 170 koní (125 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř si povšimneme přepracovaného, kůží potaženého volantu, šedého podkladu přístrojového štítu, jinak tvarovaného voliče převodovky S Tronic, černých lemů výdechů ventilace a dalších chromovaných okrasných prvků. Nově bude možno připlácet za barevné odstíny laků karoserie Amethyst Gray, Dakota Gray, Scuba Blue a Volcano Red, pozměnila se též nabídka litých ráfků s průměrem 17 a 18 palců. 

Zatím se přesně neví, kdy bude tyto modifikované vozy možno objednávat. Očekáváme však, podobně jako v případě faceliftu modelu TT, že nejzazším termínem bude letošní podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 s faceliftem pro rok 2011
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 72 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků