Audi A3: další facelift pro rok 2011

V Ingolstadtu představili další a poněkud překvapivý facelift svého kompaktu s označením A3. Změn ale není až tak mnoho.

S přijetím značky Porsche pod křídla koncernu Volkswagen se očekává řada změn zejména v budoucím směřováním automobilky Audi tak, aby si její produkty s vozy Porsche příliš nekonkurovaly. Model A3 ale není zrovna tím, který by mohl některému z Porsche „lézt do zelí”, a tak úpravy současné generace vozu nebudou motivovány zrovna tímto úmyslem.

Ať tak či onak zatím nejkompaktnější Audi (do příchodu typu A1) právě prošlo omlazovazí kúrou, a to pouhé dva roky po premiéře té předchozí, dosti výrazné. Změn doznaly detaily karosérie a pojetí interiéru napříč celou modelovou řadou včetně verzí Sportback, Cabrio a S3.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mezi prvky patrné na první pohled patří leskle černě lakované prvky na sloupcích B a opticky jednodílné masce chladiče, chromované rámy otvorů pro vstup vzduchu k chladičům, zdobení dveřních klik a modifikovaných zpětných zrcátek a nový zadní difuzor. V případě třídveřového provedení byly zatmaveny zadní sdružené svítilny.

Pod kapotou se toho mnoho nezmění, verze S3 si zachová motor TFSI s výkonem 265 koní (195 kW) sdílený s modelem TTS, ale objevit by se zde měl „turbodiesel“ 2,0 TDI CR posílený na 170 koní (125 kW).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř si povšimneme přepracovaného, kůží potaženého volantu, šedého podkladu přístrojového štítu, jinak tvarovaného voliče převodovky S Tronic, černých lemů výdechů ventilace a dalších chromovaných okrasných prvků. Nově bude možno připlácet za barevné odstíny laků karoserie Amethyst Gray, Dakota Gray, Scuba Blue a Volcano Red, pozměnila se též nabídka litých ráfků s průměrem 17 a 18 palců. 

Zatím se přesně neví, kdy bude tyto modifikované vozy možno objednávat. Očekáváme však, podobně jako v případě faceliftu modelu TT, že nejzazším termínem bude letošní podzim.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 s faceliftem pro rok 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 32 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků