Audi A3 Cabriolet má po premiéře. Střechu složí za 18 s

Jak automobilka Audi slíbila, tak se také stalo. Venku jsou oficiální obrázky, videa i kompletní informace o novince v podobě A3 Cabriolet.
Seznam kapitol
  1. Audi A3 / S3 Cabriolet
  2. 3x Video

Nová generace Audi A3 Cabriolet je v porovnání s tou odstupující větší. Délka narostla ze 4,24 m na 4,42 m, na šířku vůz měří 1,79 m (dříve 1,77 m) a navyšovala se také hodnota rozvoru náprav z původních 2,58 m na 2,60 m. Výška je jediný údaj, který byl zmenšen, a to konkrétně o 15 mm na 1,41 m. Design jako takový nepřekvapí, na internet se dostaly oficiální fotky s předstihem a kromě toho také A3 Cabriolet se striktně drží zažitých pravidel značky.

Audi A3 Cabriolet: další předčasná premiéra

Audi A3 Cabriolet: další předčasná premiéra

Nové provedení A3 dostalo plátěnou střechu, která se složí do osmnácti sekund. Manipulovat s ní můžete do rychlosti 50 km/h. Zájemci mohou zvolit standardní černou variantu, nebo je k dispozici akusticky odolnější varianta, kterou bude nabízet Audi taktéž v černé, ale také v šedé a hnědé barvě.

Základní Audi A3 Cabriolet váží 1365 kg, což by mělo být přibližně o 50 kg méně než u končící generace. Audi slibuje vysokou také vysokou torzní tuhost. Na výběr je šestnáct různých laků karoserie a šestnácti až devatenácti palcová kola.

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Audi A3 Sportback 1,4 TFSI: opravdový mistr převleků! (aktualizováno)

Nabídka motorizací zahrnuje benzinové jednotky 1.4 TFSI (140 k) a 1.8 TFSI (180 k). Od začátku je doplní naftový dvoulitr s maximálním výkonem 150 koní, později pak dorazí ještě dieselová jedna-šestka (110 k) a nepřijdeme ani o vrcholné 2.0 TFSI (300 k), které bude pohánět verzi S3 Cabriolet. Ať si vyberete cokoliv, vždy budete mít pod kapotou přeplňovaný motor a systém start/stop.

Benzinová jedna-čtyřka a naftový dvoulitr dorazí s manuální šestistupňovou převodovkou, motor 1.8 TFSI je kombinován se sedmistupňovým S tronicem. A aby toho nebylo málo, také k A3 Cabriolet si budeme moci pořídit pohon všech kol quattro. Audi má rovněž připravenou řadu známých asistentů, co ovšem stojí za zmínku, to jsou dvě verze podvozků dostupné za příplatek. Ten první vám sníží auto o 15 mm, druhý (S line Sport) ubere ze světlé výšky 25 mm. Prodeje začnou na německém trhu na podzim, první zákazníci se dočkají začátkem příštího roku.

Audi S3 Sportback oficiálně představeno. Stovku zvládne za 5 s

Audi S3 Sportback oficiálně představeno. Stovku zvládne za 5 s

Jak už bylo řečeno, krátce po uvedení na trh základní A3 Cabriolet dorazí také sportovní S3. Motor naladěný na 300 koní a 380 Nm není překvapením, stejně jako šestistupňová převodovka S tronic. Stovku zvládne ostrý kabriolet za 5,4 s (hatchback umí stejnou disciplínu za 5,1 s, Sportback ji zvládne za 5,0 s), kombinovaná spotřeba má být podle tabulek 7,1 l/100 km. Standardem jsou osmnáctipalcová kola a pohon quattro.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A3 / S3 Cabriolet
  2. 3x Video
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků