Audi A3 Cabrio se oficiálně představuje

Nejmenší cabrio z Ingolstadtu je tu. Mnozí jej mají za zbytečné, jiní se ho nemohou dočkat. Jaké bude a co všechno nabídne?

Audi překvapilo motoristickou veřejnost, když představilo nový model A3 Cabrio ještě před autoshow v Bologni. Model bude podle očekávání k dispozici pouze pro Evropu, nikde jinde se prozatím prodávat nebude.

Na výběr budou zpočátku čtyři motorizace. Základní jednotkou bude nafťák 1,9 TDI o výkonu 77 kW/105 k následovaný silnějším bráchou 2,0 TDI s výkonem 103 kW/140 k. Do cabria se ovšem mnohem víc hodí benzínové jednotky a ty jsou obě solidní – tou slabší z nich je agregát 1,8 TSI o výkonu 118 kW/160 k a vrcholem pak dvoulitr TFSI s maximálním výkonem 147 kW/200 k. S ním dokáže A3 zrychlit na stovku za 7,3 sekundy a uhánět rychlostí 231 km/h. Oba benzínové agregáty a dvoulitrový nafťák budou k dispozici také s dvouspojkovou převodovkou DSG a vůz se bude dodávat výhradně s pohonem předních kol.

Audi vsadilo na u A3 na lehčí plátěnou střechu. Ta bude nabízená v automatické nebo poloautomatické verzi. V první jmenované ji stačí k otevření nebo zavření pouze devět vteřin a lze s ní manipulovat až do rychlosti 30 km/h. Cabria nejsou stvořena pro přepravu mnoha zavazadel, v případě potřeby můžete ovšem počítat s 260 litry i při sklopené střeše. Ta se bude nabízet ve třech barevných odstínech – jako černá, červená a modrá. Zákazník ji tak může skombinovat dle vlastních představ až s 15 laky karoserie.

Dle slov automobilky se hodně pracovalo hlavně na izolaci od aerodynamického hluku. Za příplatek se bude dodávat větrný deflektor umístěný za předními sedadly, který v případě obsazení pouze dvěma osobami výrazně snižuje nepříjemný průvan v kabině.

Vůz měří na délku 4238 mm, na šířku 1765 mm a na výšku pak 1424 mm. A3 Cabrio je určeno pro čtveřici cestujících, na zadních sedadlech ovšem s velkým prostorem počítat nelze. Zpočátku budou k dispozici dvě výbavy – Attraction a dražší Ambition. Pro zákazníky toužící po tvrdší jízdě bude k dispozici také S-line paket, který přinese také nové doplňky karoserie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A3 Cabrio

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků