Audi A3 cabrio: otevřená verze se blíží (tajné projekty)

Z německé automobilky Audi unikly první informace o novém modelu A3 cabrio, který se má postavit konkurenčnímu BMW řady 1 v otevřené verzi. Top model by měl mít pod kapotou 2,0 TFSI (147 kW/200 k), dvojspojkovou převodovku DSG a náhon na všechna kola.
Audi A3 cabrio: otevřená verze se blíží (tajné projekty)

V jednom zahraničním médiu se objevily spekulativní informace od zdroje blízkého společnosti Audi o novém modelu A3 cabrio. Nová otevřená verze tak doplní modelovou řadu, která v současné době obsahuje kompaktní hatchback A3 a hatchback/kombi A3 Sportback. Audi se původně chtělo kabrioletu na bázi modelu A3 vyhnout, konkurence z Mnichova to ale s kabriem na bázi BMW 1 myslí vážně a čtyři kruhy zjevně nechtějí zůstat pozadu.

Audi A3 cabrio by se mělo představit na konci letošního roku, popř. na začátku roku 2007. Na rozdíl od mnohé konkurence však nepůjde o módní coupé-cabrio s pevnou střechou, ale dostane klasickou plátěnou střechu jako větší A4. Složení střechy bude po stisknutí tlačítka na palubní desce trvat zhruba 25 s.

V nabídce by se měly objevit tři benzínové motory a jeden nafťák ve dvou výkonnových verzích. Zážehové agregáty budou zastupovat: atmosférický 2,0 FSI (110 kW/150 k) a přeplňovaný 2,0 TFSI (147 kW/200 k). Vznětová pohonná jednotka bude z počátku pouze jedna, ale ve dvou verzích: 2.0 TDI 103 kW/140 k a 125 kW/170 k.

Základní převodovka bude šestistupňový manuál, v příplatku bude automat Tiptronic nebo pro modely 2,0 TFSI a 2,0 TDI bude možné objednat dvojspojkovou převodovku DSG. Primárně se bude síla motoru přenášet na přední kola, u nejsilnějšího benzínového motoru a u naftového agregátu bude v nabídce i náhon na všechna kola (haldex). Další základní výbavu by měly tvořit: systémy ABS s el. rozdělením brzdné síly EBV, ASR, ESP, 16palcová litá kola s pneumatikami 205/55 R16 a 4 airbagy.


Počítačová retuše možné podoby Audi A3 cabrio
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 28 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 12 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků