Plug-in hybridní crossover má slušný dojezd na elektřinu a v základní výbavě vlastně všechno potřebné.
Nedávno modernizovaný hatchback i sedan Audi A3 se již krátce po uvedení dočkal i nového plug-in hybridního ústrojí. Nová crossover varianta A3 allstreet si však na tuto techniku musela počkat. Pod její kapotu míří motorizace 40 TFSI e v Česku právě nyní a možná nepřekvapí, že mimo sportovní varianty jde o jednu z nejdražších A3 v nabídce.
Jelikož už standardní hatchback A3 Sportback začíná s novým plug-in hybridem za hranicí milionu (od 1.124.900 Kč), robustnější crossover allstreet v této specifikaci posunuje základní cenovku ještě dále, přesněji od 1.172.900 Kč. Motorizace 40 TFSI e rovněž zde spojuje nový přeplňovaný čtyřválec 1.5 TFSI evo2 (110 kW/150 k; 250 Nm) s elektromotorem (85 kW/116 k; 330 Nm) pro systémový výkon 204 koní (150 kW) a točivý moment 350 Nm.
Plug-in hybrid používá baterii o využitelné kapacitě 19,7 kWh, díky čemuž má i crossover A3 opravdu slušný dojezd v čistě elektrickém režimu – až 140 km (WLTP). Bez využití spalovacího motoru se přitom umí pohybovat rychlostí až 140 km/h, v kombinovaném provozu pak dosahuje maximálně 225 km/h.
Nabíjení je možné u DC rychlonabíječek výkonem až 50 kW, kdy obnovení kapacity baterie z 10 na 80 % zabere zhruba 30 minut. V případě nabíjení standardní palubní třífázovou AC nabíječkou s výkonem 11 kW mluvíme o přibližně 2,5 hodinách.
V základní výbavě A3 allstreet se objevují také přední LED světlomety, automatická klimatizace, ambientního osvětlení, 10,25palcový digitální přístrojový štít, 10,1palcový infotainment nebo adaptivní tempomat a soubor dnes nutných systémů včetně asistentu pro odbočování, změnu jízdního pruhu nebo parkování se zadní couvací kamerou.
Nakonec stačí zopakovat, že mezi přednosti verze allstreet patří kromě „oplastování“ karoserie také o 30 mm vyšší světlá výška, střešní ližiny a standardně 17palcová kola, přičemž specificky nastavený podvozek prošel u plug-in hybridu dalšími úpravami s ohledem na jeho odlišné rozložení hmotnosti (55 % vpředu, 45 % vzadu).