Audi A3 45 TFSI e má české ceny. 30 kW navíc dá levně, začíná na 1.140.900 Kč

Audi uzavřelo sportovní čtyřlístek do zásuvky, kde nyní doplňuje Škodu Octavia RS iV, VW Golf GTE a Cupru Leon.

Audi A3 45 TFSI e rozšířilo řady kompaktních koncernových rychlíků do zásuvky na začátku loňského prosince. Nyní už se rychlejší hybrid dostal i do české nabídky. Jakožto sportovně střižená verze je dostupná až od výbavy S line, kde momentálně zastává funkci nejsilnější motorizace. Cena začíná na částce 1.140.900 Kč.

Oproti verzi 40 TFSI e je tedy jen o 22.000 korun dražší, což je za 30 kW výkonu navíc hodně solidní příplatek. V porovnání se Škodou Octavia RS iV se stejnou pohonnou jednotkou si připlatíte 201.000 Kč. Menší rozdíl je oproti Cupře Leon 1.4 TSI e-Hybrid, kde dělá rozdíl 86.000 Kč.

ABT si pohrál s novým Audi S3 Sportback. Původních 310 koní se mu zdálo málo

ABT si pohrál s novým Audi S3 Sportback. Původních 310 koní se mu zdálo málo

Audi A3 45 TFSI e se oproti 40 TFSI e neliší jen výkonem, ale lehce se odlišuje i vzhledem. Dostanete třeba černou optiku, která přidá okenní lišty, masku a lištu v nárazníku v černé barvě. Automaticky dostanete také zatmavená zadní okna. Základní barva je bílá, za modrou Turbo připlatíte 12.400 Kč a zbylé barvy vyjdou na 24.700 Kč.

Standardní sedmnáctky lze vyměnit za osmnáctky. K mání jsou pak i 19palcová kola, ale k nim už bude nutné připlatit si sportovní podvozek. Interiér je v základní verzi decentní, ale stačí jej osadit paketem S line a prošíváním Audi Sport a hned vypadá o moc lépe. Dostanete lepší sedadla s červeným prošíváním, sportovní volant nebo hliníkové doplňky.

TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

TEST Audi e-tron 55 quattro Sportback: Tichý a hodně nápadný žrout elektřiny

Pokud se obejdete bez sportovního podvozku, lze vůz osadit i adaptivními tlumiči s Audi drive select. V takovém případě se rozlučte s devatenáctkami. Jako vždy se doporučuje paket Gravity, který do vozu přidá dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, parkovacího asistenta a Audi Phone Box. To vše za 54.200 Kč.

Připomeneme jen, že Audi A3 45 TFSI e pohání přeplňovaná čtrnáctistovka o výkonu 110 kW, které sekunduje elektromotor o výkonu 85 kW. Kombinovaný výkon ústrojí činí 180 kW (245 koní) a vozu stačí k akceleraci z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy. Zároveň ale můžete cestovat s nabitou baterií o kapacitě 13 kWh na jedno nabití až 63 km na elektřinu.

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

dnes | Richard Herbich | 47 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 78 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 33 příspěvků