Nové Audi A3 už je i do zásuvky. Slibuje 67 km na elektřinu, cena však není nízká

Vzhedem k tomu, jaké pohonné jednotky nabízejí koncernové kompakty na platformě MQB, byl příchod nového Audi A3 s plug-in hybridním pohonem jen otázkou času. Teorie nezní vůbec špatně.

Novou generací Audi A3 jsme se naposledy zabývali předminulý týden. Tehdy vylétla do světa očekává verze g-tron, spalující benzin i zemní plyn, dobře jsme ale věděli, že to stran pohonných jednotek kompaktu z Ingolstadtu není všechno. Co se základní řady týče, chyběla verze do zásuvky, kterou model jako takový disponoval i v minulé generaci. Novinka se poprvé ukazuje právě teď.

Dnes se vzhledem k současnému názvosloví nejmenuje e-tron, ale 40 TFSI e, aby nedocházelo k přiřazení k čistě elektrickým modelům Audi a vůz zapadl vedle sourozenců A6 Avant, A7 Sportback, A8, Q5 a Q7 s motory TFSI e. Menší plug-in hybridní Audi nenabízí, dobrou zprávou ale je, že stejně jako další koncernové kompakty s plug-in hybridním pohonem to není žádný louda.

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

O pohon Audi A3 40 TFSI e se stará kombinace zážehového motoru 1.4 TFSI s výkonem 110 kW a točivým momentem 250 N.m a elektromotoru s 80 kW a 330 N.m. Obě jednotky dohromady dávají 150 kW (204 koní) a 350 N.m, poháněna jsou přední kola a řazení obstarává šestistupňový automat DSG, jehož součástí je i zmíněný elektromotor. Lithium-iontový akumulátor má kapacitu 13 kWh a podle Audi vystačí až na 67 km čistě elektrické jízdy (WLTP).

Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Srovnali jsme VW Golf GTI a GTE: V čem jsou rozdíly? A stojí za téměř 100 tisíc?

Vůz startuje vždy na elektřinu, tedy alespoň pokud venkovní teploty nespadnou pod -28° Celsia. S maximálním využitím elektrické energie by se vůz měl dostat na spotřebu 1,4 až 1,5 l/100 km, odběr elektřiny činí 13,0 až 13,8 kWh/100 km. Vedle hybridního režimu, v němž si obě jednotky vzájemně pomáhají a využívají energii v závislosti na aktuální situaci, má vůz i režimy Battery Hold a Battery Charge. První zmíněný udržuje daný stav nabití akumulátoru, v druhém se akumulátor dobíjí s větším využitím spalovacího motoru.

Audi A3 Sportback vyrazilo na španělské okresky. Nakonec dopadlo jako Octavia

Audi A3 Sportback vyrazilo na španělské okresky. Nakonec dopadlo jako Octavia

Zástavba akumulátoru se neobešla bez obětí. Z původních 380 litrů objemu kufru zůstalo u hybridu 280 litrů, respektive 1100 litrů po sklopení zadních opěradel. Snad budoucí majitele zahřeje alespoň fakt, že se jedná o nejrychlejší verzi současné nabídky. Plug-in hybrid zrychlí z nuly na sto za 7,6 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 227 km/h, dosud nejrychlejší patnáctistovka TFSI s výkonem 110 kW ztrácí 0,8 sekundy a 3 km/h.

Cena plug-in hybridu Audi A3 40 TFSI e však není nízká. V Německu byla stanovena na 37.470 eur, což je v přepočtu asi 1,02 milionu korun (dle ČNB). Prodej bude zahájen koncem letošního roku, české ceny zatím neznáme.

Audi A3

Kompaktní model Audi má napříč uložené motory a pohon předních kol, popřípadě čtyřkolku Haldex. Aktuální generace využívá moderní koncernovou platformu MQB. Technicky je tedy Audi A3 příbuzná se Škodou Octavií.

Ceny, výbava, data • Audi A3 Sportback • Audi A3 Sedan • Test Audi A3 Sportback 30 TDI S line

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

27.  10.  2020 | Martin Jeník | 15 příspěvků
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků