Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)

Není mnoho aut, která bych si v testu oblíbil a nechtěla se mi vracet. Audi A3 jedním z nich bezesporu je. Ocenil jsem nejen výborné jízdní vlastnosti, ale rovněž povedený design, hezký interiér i dobrý motor. Je to alternativa k novému Golfu pro ty, co na to mají.
Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)
Seznam kapitol
  1. Nová A3: sportovnější vzhled, větší rozměry
  2. Interiér, ergonomie
  3. Odkládací prostory, posez vpředu
  4. Přístup na zadní sedačky, místo pro cestující, motor 2.0 TDI
  5. Zvuk motoru, řazení, dynamika, pružnost, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, zavazadlový prostor, hodnocení
  7. Parametry, výbavy, ceny, přehled motorů
  8. Fotogalerie (publikované i nepublikované fotky)

Místo je i na nápoje

Loketní opěrka je standardní součástí výbavy Ambiente. Je umístěna nad středovým tunelem, přičemž pokud je úplně nejníže, v podstatě se jí dotýká. Zatímco u mnohých aut si stěžuji, že loketní opěrka je krátká a nízko (Mégane, Touran…), zde bych ji raději vzhledem umístil naopak níže. Řešením může být zvýšení posezu, nicméně pak zase loket levé ruky nenachází dostatečnou oporu na opěrce ve dveřích. Loketní opěrka není uchycena napevno, ale lze ji bez problému zcela zvednout; to se hodí v případě, kdy potřebujete místo pro lokty při testu prudkých průjezdů zatáčkami. Středový tunel je mimochodem tak vysoko, že delší řidiči je mohou mít místo loketní opěrky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Přední sedačky jsou pohodlné, kůže je nadstandard --- Loketní opěrka je docela vysoko,
lze bez problému jezdit i bez ní, protože loket si opřete o středový tunel

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pod loketní opěrkou je vzadu malý odkládací prostor

V loketní opěrce se nachází poměrně slušný odkládací prostor, např. na brýle, mobil či peněženku. Odkládacích prostor je v A3 poměrně dost, nicméně ne všechny jsou úplně praktické. Např. ve středové konzole je malý šuplíček, který je téměř k ničemu; místo něj bych zde ocenil skládací držák na nápoje. Ty lze totiž odložit pouze do prostoru pod loketní opěrku, kterou je proto nutné zcela zdvihnout. Loktu pak láhev s nápojem docela překáží. Největší odkládací prostory jsou ve dveřích a v přihrádce před spolujezdcem, ta ovšem na objemu příliš nepobrala. Další drobnosti lze odložit do stěn na zadních sedadlech, případně do síťek na zadních stranách předních sedaček. Další síťka se nachází v nohou spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Schránka u spolujezdce není nijak velká --- Popelník za řadičkou

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Odkládací kapsa ve dveřích --- Přihrádka v palubovce

Mimochodem, všimněte si zajímavého řešení madla ruční brzdy, díky kterému bylo možné pod opěrku umístit již zmíněný odkládací prostor pro nápoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Krátká páka ruční brzdy --- Pod loketní opěrkou je otvor pro
láhev s nápojem; při jízdě to ale vadí

Sportovní posez

Přední sedačky jsou pohodlné, nejsou ani tvrdé, ani měkké. Zejména v příplatkové kůži si připadáte velmi komfortně. V zimě vám přijde vhod vyhřívání sedaček, které je je ovšem za příplatek i u výbavy Ambiente. Kůže totiž docela studí; její světlá barva je velmi hezká, v létě oceníte, že se tak nerozpálí jako kůže tmavá. Bohužel nectností tohoto materiálu je poměrně rychlé zašpinění; kůži by si neměl pořizovat ten, kdo se o ni nechce patřičným způsobem starat. Boční vedení sedaček je dostatečné, pokud chcete v autě „řádit“, bude lepší si pořídit výbavu Ambition, kde jsou standardem sportovní sedačky. Sedáky i opěradla mají dostatečnou délku, i hlavové opěrky jsou dobře nastavitelné v obou směrech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hlavové opěrky jsou podélně sklopné, mají optimální tvar --- Výškové nastavení sedáku

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová A3: sportovnější vzhled, větší rozměry
  2. Interiér, ergonomie
  3. Odkládací prostory, posez vpředu
  4. Přístup na zadní sedačky, místo pro cestující, motor 2.0 TDI
  5. Zvuk motoru, řazení, dynamika, pružnost, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, zavazadlový prostor, hodnocení
  7. Parametry, výbavy, ceny, přehled motorů
  8. Fotogalerie (publikované i nepublikované fotky)
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků