Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)

Není mnoho aut, která bych si v testu oblíbil a nechtěla se mi vracet. Audi A3 jedním z nich bezesporu je. Ocenil jsem nejen výborné jízdní vlastnosti, ale rovněž povedený design, hezký interiér i dobrý motor. Je to alternativa k novému Golfu pro ty, co na to mají.
Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)
Seznam kapitol
  1. Nová A3: sportovnější vzhled, větší rozměry
  2. Interiér, ergonomie
  3. Odkládací prostory, posez vpředu
  4. Přístup na zadní sedačky, místo pro cestující, motor 2.0 TDI
  5. Zvuk motoru, řazení, dynamika, pružnost, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, zavazadlový prostor, hodnocení
  7. Parametry, výbavy, ceny, přehled motorů
  8. Fotogalerie (publikované i nepublikované fotky)

Místo je i na nápoje

Loketní opěrka je standardní součástí výbavy Ambiente. Je umístěna nad středovým tunelem, přičemž pokud je úplně nejníže, v podstatě se jí dotýká. Zatímco u mnohých aut si stěžuji, že loketní opěrka je krátká a nízko (Mégane, Touran…), zde bych ji raději vzhledem umístil naopak níže. Řešením může být zvýšení posezu, nicméně pak zase loket levé ruky nenachází dostatečnou oporu na opěrce ve dveřích. Loketní opěrka není uchycena napevno, ale lze ji bez problému zcela zvednout; to se hodí v případě, kdy potřebujete místo pro lokty při testu prudkých průjezdů zatáčkami. Středový tunel je mimochodem tak vysoko, že delší řidiči je mohou mít místo loketní opěrky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Přední sedačky jsou pohodlné, kůže je nadstandard --- Loketní opěrka je docela vysoko,
lze bez problému jezdit i bez ní, protože loket si opřete o středový tunel

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Pod loketní opěrkou je vzadu malý odkládací prostor

V loketní opěrce se nachází poměrně slušný odkládací prostor, např. na brýle, mobil či peněženku. Odkládacích prostor je v A3 poměrně dost, nicméně ne všechny jsou úplně praktické. Např. ve středové konzole je malý šuplíček, který je téměř k ničemu; místo něj bych zde ocenil skládací držák na nápoje. Ty lze totiž odložit pouze do prostoru pod loketní opěrku, kterou je proto nutné zcela zdvihnout. Loktu pak láhev s nápojem docela překáží. Největší odkládací prostory jsou ve dveřích a v přihrádce před spolujezdcem, ta ovšem na objemu příliš nepobrala. Další drobnosti lze odložit do stěn na zadních sedadlech, případně do síťek na zadních stranách předních sedaček. Další síťka se nachází v nohou spolujezdce.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Schránka u spolujezdce není nijak velká --- Popelník za řadičkou

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Odkládací kapsa ve dveřích --- Přihrádka v palubovce

Mimochodem, všimněte si zajímavého řešení madla ruční brzdy, díky kterému bylo možné pod opěrku umístit již zmíněný odkládací prostor pro nápoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Krátká páka ruční brzdy --- Pod loketní opěrkou je otvor pro
láhev s nápojem; při jízdě to ale vadí

Sportovní posez

Přední sedačky jsou pohodlné, nejsou ani tvrdé, ani měkké. Zejména v příplatkové kůži si připadáte velmi komfortně. V zimě vám přijde vhod vyhřívání sedaček, které je je ovšem za příplatek i u výbavy Ambiente. Kůže totiž docela studí; její světlá barva je velmi hezká, v létě oceníte, že se tak nerozpálí jako kůže tmavá. Bohužel nectností tohoto materiálu je poměrně rychlé zašpinění; kůži by si neměl pořizovat ten, kdo se o ni nechce patřičným způsobem starat. Boční vedení sedaček je dostatečné, pokud chcete v autě „řádit“, bude lepší si pořídit výbavu Ambition, kde jsou standardem sportovní sedačky. Sedáky i opěradla mají dostatečnou délku, i hlavové opěrky jsou dobře nastavitelné v obou směrech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Hlavové opěrky jsou podélně sklopné, mají optimální tvar --- Výškové nastavení sedáku

Předchozí kapitola Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Nová A3: sportovnější vzhled, větší rozměry
  2. Interiér, ergonomie
  3. Odkládací prostory, posez vpředu
  4. Přístup na zadní sedačky, místo pro cestující, motor 2.0 TDI
  5. Zvuk motoru, řazení, dynamika, pružnost, spotřeba
  6. Jízdní vlastnosti, zavazadlový prostor, hodnocení
  7. Parametry, výbavy, ceny, přehled motorů
  8. Fotogalerie (publikované i nepublikované fotky)
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků