Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)

Audi A3 2.0 TDI: auto, které má náboj (megatest)

Kapitoly článku:


Interiér: německý prostý

Interiér je typicky německý, na palubní desce převažují čisté a hladké plochy, které „ruší“ jen kulaté výdechy klimatizace. Nemohou si pomoci, ale zatímco v takové Ibize nebo Alfě vypadají dobře, tady mne spíše rušily. Palubní deska je poměrně mohutná a je posazena vysoko, což v kombinaci s nižším uložením sedadel vytváří dojem, že po usednutí do auta doslova zapadnete. Cílem vytvořit v řidiči pocit, jakoby se ocitl ve sporťáku. Velká část palubní desky i výplně dveří je tvořena měkčeným a hodnotným plastem, stejně jako středová konzola a tunel.

    
Interiér je strohý, jediným designerským „efektem“ jsou kruhové výdechy klimatizace, které jsou
dnes poměrně časté. Palubní deska zkrátka nepřekvapila

Jediným slabším místem stylingu jsou vzpěry mezi konzolou a tunelem, které se objevily např. u Audi TT. Jsou totiž z obyčejného hladkého a tvrdého plastu. Podle Audi jde o originální prvek, podle mne o naprostou zbytečnost. Vzpěry totiž zmenšují prostor pro pravé koleno, nehledě na to, že již po několika desítkách kilometrů jsem měl koleno otlačené; přitom by stačilo, aby byly vzpěry potaženy měkčím plastem, případně aby chyběly zcela. Netvrdím však, že to nevypadá dobře. Někdy holt ergonomie musí ustoupit designu.

  
Středová konzola není zbytečně mohutná, příčky mezi spojující tunel
a konzolu mohly mít měkčený povrch

Ergonomie na první místě

Ovladače všech funkcí jsou na svém místě, žádné prohřešky proti ergonomii zde nenajdete. Snad jen nastavení teploty dvouzónové klimatizace mohlo mít logičtější provedení. Mají sice tvar otočných ovladačů, nicméně ve skutečnosti se teplota nastavuje krokově. Spínače navíc nejsou příliš citlivé, takže někdy se změna neprojeví. Rádio má povedený vzhled, i jeho ovládání je bezproblémové. Ovládání vyhřívání sedaček se nachází těsně nad popelníkem za krátkou řadící pákou, i přesto je dobře přístupné. Ukazatele v kapličce jsou přehledné, rychlost lze odečíst snadno a rychle. V testovaném autě mi ale chyběl palubní počítač, který je i u tak drahého vozu za příplatek (základní cena 771 tisíc korun).

  
Řadicí páka je krátká a má přijemný tvar hlavice --- Ovladače rádia jsou příjemně
po ruce, zato klimatizace se ukrývá za řadící pákou

Velmi hezký tvar má čtyřramenný volant, který se dobře se drží díky koženému obšití a má optimální průměr věnce. Je nastavitelný v obou směrech, a to skutečně v širokém rozsahu. Na sloupku řízení se kromě klasických ovladačů blinkrů, světel a stíračů nachází také třetí páčka, tentokrát pro tempomat. Trošku mi uniká smysl oddělení tempomatu od ovladače světel, mnohokrát jsem místo aktivace udržování rychlosti přepnul na dálková světla. Na druhou stranu se tempomat ovládá lépe než u koncernových brášků staršího data výroby.

  
Volant má hezký tvar, oproti Golfu je to skutečně rozdíl --- Kryt „budíků“ se oproti A3
minulé generace příliš nezměnil --- Přístroje jsou dobře čitelné

Blinkry mají užitečnou funkcí trojího bliknutí, nechybí ani světelný senzor automatické aktivace světel za snížené viditelnosti. Zadní stírač má integrovaný ostřikovač, zatímco přední ostřikovače mají klasickou konstrukci. Bohužel vodu rovnoměrně nerozstříknou po skle, ale stříkají pouze čtyři pramínky, které sklo dostatečně nenavlhčí. Abyste utřeli špínu, vypotřebujete zbytečně mnoho vody, nehledě na to, že stírače na testovaném autě by zasloužily výměnu.

 
Ovládání tempomatu a blinkrů --- Zapínání světel a nastavení světlometů

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud