Audi A3 1,6 TDI: třetí a nejúspornější verze jde do prodeje

Audi vystavuje na letošním frankfurtském autosalonu model A3 s novým 1,6 litrovým dieselovým agregátem TDI, jenž časem úplně nahradí populární 1,9 TDI a to u všech koncernových modelů využívajících tohoto motoru. Jednotlivé automobilky přitom začaly od těch nejmenších, k dispozici bude pro Polo, Golf a Passat, Ibizu a Leon, A3 a Octavii, přičemž větší modely se na řadu dostanou zřejmě později.

Přítomnost dvojice agregátů s označením 1,6 TDI u nabídky k Audi A3 však není žádnou horkou novinkou, jelikož jejich příchod oznámila automobilka již v červnu. Nyní ale přichází třetí úspornější verze, která se může pochlubit ještě nižší spotřebou paliva, než její dva přímí sourozenci. Automobilka tentokrát pro své úpravy využila silnější 77 kW/105 k variantu, u níž mírně poupravila řídící jednotku a přidala několik „trendy“ prvků pro snížení spotřeby a emisí CO2. Zatímco sprintem z nuly na 100 km/h, jenž dosáhne za 11,4 sekund, se zřejmě nikdo moc chlubit nebude, úsporná A3 se svým majitelům odvděčí nízkou kombinovanou spotřebou, jenž podle údajů výrobce činí krásných 3,8 l/100 km.
Pod nižší apetit dieselového agregátu se, jak jsme již zmínili výše, podepsali i další pomocné prvky, jako třeba pneumatiky s nižším valivým odporem, aerodynamické doplňky, systém stop and start a soustava regenerativních brzd. Jen pro porovnání dodejme, že ten samý 1,6 litrový diesel zkonzumuje v běžné verzi bez úsporných prvků v průměru 4,5 l/100 km.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Audi A3 1,6 TDi
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků