Audi A3 1,6 TDI: třetí a nejúspornější verze jde do prodeje

Audi vystavuje na letošním frankfurtském autosalonu model A3 s novým 1,6 litrovým dieselovým agregátem TDI, jenž časem úplně nahradí populární 1,9 TDI a to u všech koncernových modelů využívajících tohoto motoru. Jednotlivé automobilky přitom začaly od těch nejmenších, k dispozici bude pro Polo, Golf a Passat, Ibizu a Leon, A3 a Octavii, přičemž větší modely se na řadu dostanou zřejmě později.

Přítomnost dvojice agregátů s označením 1,6 TDI u nabídky k Audi A3 však není žádnou horkou novinkou, jelikož jejich příchod oznámila automobilka již v červnu. Nyní ale přichází třetí úspornější verze, která se může pochlubit ještě nižší spotřebou paliva, než její dva přímí sourozenci. Automobilka tentokrát pro své úpravy využila silnější 77 kW/105 k variantu, u níž mírně poupravila řídící jednotku a přidala několik „trendy“ prvků pro snížení spotřeby a emisí CO2. Zatímco sprintem z nuly na 100 km/h, jenž dosáhne za 11,4 sekund, se zřejmě nikdo moc chlubit nebude, úsporná A3 se svým majitelům odvděčí nízkou kombinovanou spotřebou, jenž podle údajů výrobce činí krásných 3,8 l/100 km.
Pod nižší apetit dieselového agregátu se, jak jsme již zmínili výše, podepsali i další pomocné prvky, jako třeba pneumatiky s nižším valivým odporem, aerodynamické doplňky, systém stop and start a soustava regenerativních brzd. Jen pro porovnání dodejme, že ten samý 1,6 litrový diesel zkonzumuje v běžné verzi bez úsporných prvků v průměru 4,5 l/100 km.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Audi A3 1,6 TDi
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků