Audi A3 1,6 TDI: dvojice úsporných dieselů i pro malé Audi

Koncernová novinka s označením 1,6 TDI si postupně razí cestu k jednotlivým modelům a nevynechá přitom ani stále poměrně oblíbenou Audi A3. Již brzy bude mít nabídka vznětových agregátů dva nové přírůstky, které mají v první řadě „vytěsnit“ kdysi tak populární 1,9 TDI. Nový agregát přitom nabídne zhruba to samé, avšak trochu propracovanějším způsobem.

Jen nedávno představený vznětový čtyřválec bude nabízen zpočátku ve dvou výkonnostních verzích a to 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní. Slabší verze disponující maximálním točivým momentem 230 Nm rozběhne Audi A3 na 100 km/h za 12,9 sekundy, zatímco silnější verzi na to postačí „pouze“ 11,4 sekundy. Celkem logicky však slabší verze vyhraje ve spotřebě paliva, v kombinovaném provozu si na 100 km/h vystačí s 4,1 litry nafty, zatímco druhá bude potřebovat ještě o 4 deci více. Spotřeba je však o to zajímavější, že model nedisponuje systém stop and start a nenosí ani žádné „zlepšující“ prvky, jako třeba aerodynamické doplňky nebo pneumatiky s nižším valivým odporem.
První kusy již brzy dorazí k prodejcům, přičemž základ u slabší verze bude 22 550 eur a u silnější 23 550 eur.  Připomeňme, že stejného agregátu se brzy dočká i VW Golf a Passat, a to ještě zdaleka nejsme u konce...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A3
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků