Audi A3 1,6 TDI: dvojice úsporných dieselů i pro malé Audi

Koncernová novinka s označením 1,6 TDI si postupně razí cestu k jednotlivým modelům a nevynechá přitom ani stále poměrně oblíbenou Audi A3. Již brzy bude mít nabídka vznětových agregátů dva nové přírůstky, které mají v první řadě „vytěsnit“ kdysi tak populární 1,9 TDI. Nový agregát přitom nabídne zhruba to samé, avšak trochu propracovanějším způsobem.

Jen nedávno představený vznětový čtyřválec bude nabízen zpočátku ve dvou výkonnostních verzích a to 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní. Slabší verze disponující maximálním točivým momentem 230 Nm rozběhne Audi A3 na 100 km/h za 12,9 sekundy, zatímco silnější verzi na to postačí „pouze“ 11,4 sekundy. Celkem logicky však slabší verze vyhraje ve spotřebě paliva, v kombinovaném provozu si na 100 km/h vystačí s 4,1 litry nafty, zatímco druhá bude potřebovat ještě o 4 deci více. Spotřeba je však o to zajímavější, že model nedisponuje systém stop and start a nenosí ani žádné „zlepšující“ prvky, jako třeba aerodynamické doplňky nebo pneumatiky s nižším valivým odporem.
První kusy již brzy dorazí k prodejcům, přičemž základ u slabší verze bude 22 550 eur a u silnější 23 550 eur.  Připomeňme, že stejného agregátu se brzy dočká i VW Golf a Passat, a to ještě zdaleka nejsme u konce...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A3
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 10 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků