Audi A3 1,6 TDI: dvojice úsporných dieselů i pro malé Audi

Koncernová novinka s označením 1,6 TDI si postupně razí cestu k jednotlivým modelům a nevynechá přitom ani stále poměrně oblíbenou Audi A3. Již brzy bude mít nabídka vznětových agregátů dva nové přírůstky, které mají v první řadě „vytěsnit“ kdysi tak populární 1,9 TDI. Nový agregát přitom nabídne zhruba to samé, avšak trochu propracovanějším způsobem.

Jen nedávno představený vznětový čtyřválec bude nabízen zpočátku ve dvou výkonnostních verzích a to 66 kW/90 koní a 77 kW/105 koní. Slabší verze disponující maximálním točivým momentem 230 Nm rozběhne Audi A3 na 100 km/h za 12,9 sekundy, zatímco silnější verzi na to postačí „pouze“ 11,4 sekundy. Celkem logicky však slabší verze vyhraje ve spotřebě paliva, v kombinovaném provozu si na 100 km/h vystačí s 4,1 litry nafty, zatímco druhá bude potřebovat ještě o 4 deci více. Spotřeba je však o to zajímavější, že model nedisponuje systém stop and start a nenosí ani žádné „zlepšující“ prvky, jako třeba aerodynamické doplňky nebo pneumatiky s nižším valivým odporem.
První kusy již brzy dorazí k prodejcům, přičemž základ u slabší verze bude 22 550 eur a u silnější 23 550 eur.  Připomeňme, že stejného agregátu se brzy dočká i VW Golf a Passat, a to ještě zdaleka nejsme u konce...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A3
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků