Audi A3 1,2 TSI a A4 3,0 TDI Clean: dvě úsporné novinky pro Frankfurt

Audi A3 1,2 TSI a A4 3,0 TDI Clean: dvě úsporné novinky pro Frankfurt

Výstavní plocha ingolstadtské automobilky Audi se letos neponese pouze ve sportovním duchu, ale na své si přijdou i ti, kteří se rádi podívají na spotřebu a radost z jízdy vozem zažívají hlavně u čerpacích stanic. Právě tuto, nepochybně velice početnou skupinu zájemců mají olovit hned dvě novinky. Tou první bude stávající generace Audi A3 vybavené novým přeplňovaným agregátem 1,2 TSI a druhou bude A4 poháněná populárním třílitrovým dieselem, tentokrát však v „čistější“ úpravě. Pojďme se na ně podívat podrobněji.

Nový přeplňovaný koncernový čtyřválec 1,2 TSI, který je dalším krokem společnosti v oblasti downsizingu, se již brzy stane součástí nabídek agregátů u všech modelů zastupujících třídu kompaktních vozidel, takže zákazník si bude moci tento agregát zvolit v modelu Golf, z Audi to bude A3 a stranou nezůstane ani Seat. Audi A3 1,2 TFSI zvládne s tímto motorem sprint z nuly na 100 km/h za vcelku přijatelných 11,1 sekund a dosáhne maximální rychlosti 190 km/h. Mnohem důležitější je ale údaj o spotřebě, jenž uvádí, že takto vybavená A3 si v kombinovaném provozu vystačí v průměru jen s 5,5 litry benzínu na 100 km. Koncernová novinka přitom disponuje výkonem 77 kW/105 koní a maximálním točivým momentem 175 Nm mezi 1 500 až 3 500 ot./min.
Prodeje Audi A3 1,2 TSI by měly začít ještě před koncem letošního roku a jelikož v Audi již pilně pracují na vývoji nové generace tohoto modelu, lze předpokládat, že jde o poslední přírůstek do nabídky pohonných jednotek.
Nyní se ale přesuňme do trochu vyšších čísel, další „eko“-novinkou je totiž Audi A4 vybavena úspornější verzí populárního šestiválce 3,0 TDI. Ten od výrobce dostal modernější systém vstřikování common-rail, lepší katalyzátor a propracovanější výfukovou soustavu. Díky těmto změnám nyní splňuje emisní normy Euro 6, které budou v platnosti zřejmě až od roku 2014.
Audi A4 3,0 TDI Clean se přitom může pochlubit kombinovanou spotřebou 6,7 l/100 km a to i navzdory tomu, že to není žádný lenoch. Svědčí o tom i údaje o zrychlení, stovku totiž dosáhne za 6,2 vteřiny a ručička tachometru se zastaví na elektronicky omezených 250 km/h.
Ceny a další parametry obou novinek se zřejmě dozvíme až ve Frankfurtu.
Klepněte pro větší obrázek
Audi A3
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků