Audi A2: malé, ale drahé (představení)

Svým kompaktním modelem A2 se automobilka Audi opět natrvalo zapsala do historie automobilového průmyslu. Audi A2 je totiž první velkosériově vyráběný automobil s hliníkovou karoserií. Nový model Audi A2 zúročuje zkušenosti a úspěchy automobilky Audi při systematickém využívání hliníku ve stavbě automobilů.
Audi A2: malé, ale drahé (představení)

Svým kompaktním modelem A2 se automobilka Audi opět natrvalo zapsala do historie automobilového průmyslu. Audi A2 je totiž první velkosériově vyráběný automobil s hliníkovou karoserií.

Nový model Audi A2 zúročuje zkušenosti a úspěchy automobilky Audi při systematickém využívání hliníku ve stavbě automobilů. Díky využití prostorového hliníkového rámu ASF je Audi A2 asi o 40 % lehčí, než kdyby se v jeho stavbě uplatňovala pouze konvenční ocel. Pohotovostní hmotnost (bez řidiče) modelu Audi A2 činí pouze 895 kg, což je asi o 150 kg méně v porovnání s běžnými vozy této velikostní kategorie. Nízká hmotnost se pozitivně projevuje také ve velmi nízké spotřebě a výborné dynamice jízdy.

Přes nevelké vnější rozměry (délka 3,82 m, šířka 1,67 m a výška 1,55 m) je interiér kompaktního modelu Audi A2 překvapivě prostorný a komfortní. Na tom má zásluhu celá řada promyšlených konstrukčních postupů, jako např. mírně snížená podlaha v zadní části vozu, díky které mají cestující vzadu mnohem více místa pro nohy a sedí v ergonomicky příjemnějších pozicích.

Vedle prostornosti je druhým znakem interiéru Audi A2 jeho přizpůsobivost; například zavazadlový prostor základního objemu 390 l lze sklopením dělených zadních sedadel zvětšit až na 1085 l. Zadní sedadla je možné snadno z vozu úplně vyjmout, čímž získáme zavazadlový prostor o objemu až 1140 l. Tento prostor umožní přepravu mimořádně objemných nebo neskladných předmětů, jako jsou např. jízdní kola.



O pohon nového modelu Audi A2 se stará buď zážehový čtyřválcový motor o objemu 1,4 l a výkonu 55 kW/75 ks nebo stejně velký i výkonný přeplňovaný tříválec TDI vybavený technologií přímého vstřikování paliva do válců systému čerpadlo-tryska. Oba motory přenášejí svůj výkon na kola přední nápravy prostřednictvím manuální pětistupňové převodovky.

Zážehový motor dokáže kompaktní Audi A2 rozjet až na 173 km/h a z klidu na 100 km/h zrychlit za 12,0 s při průměrné spotřebě 6,0 l/100 km. Vznětová verze je při prakticky shodných dynamických parametrech (max. rychlost 173 km/h, zrychlení 0-100 km za 12,3 s) ještě úspornější – její průměrná spotřeba činí pouze 4,3 l nafty na 100 km jízdy.

Promyšlená konstrukce a design nového modelu Audi A2 přináší řadu výhod. Díky pečlivé práci stylistů činí koeficient aerodynamického odporu vzduchu cx pouze 0,28, což je nejlepší hodnota v této kategorii vozů. Velmi tuhá konstrukce přináší lepší jízdní vlastnosti a zároveň lépe ochrání posádku v případě kolize.



Audi A2 definuje nové standardy i co se týká servisní péče – jde o první sériově vyráběný automobil, vybavený tzv. servisním modulem – pod odklopitelným krytem v masce chladiče se ukrývají nalévací otvory oleje pro motor, vody do ostřikovačů a měrka oleje. Díky tomuto řešení se kapota motoru otvírá pouze při větších servisních kontrolách.

Podvozek Audi A2 je vybavený všemi prvky, které se dnes objevují v moderních automobilových konstrukcích. Velmi účinným prvkem, který zvyšuje bezpečnost jízdy, je sériově montovaný elektronický stabilizační systém ESP. Ve standardní výbavě nechybí ani protiblokovací systém brzd ABS, elektronický dělič brzdných sil EBV nebo protiprokluzové zařízení ASR.

Na bezpečnost mysleli tvůrci nového Audi A2 celou řadou prvků, jako je např. standardně dodávaná dvojice čelních i bočních airbagů. Na přání se do vozů montuje i průběžný hlavový airbag systému SIDEGUARD.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků