Audi A2, A8 a A2H2 oceněny za ekologii

Sériové modely i futuristické prototypy si každoročně dávají dostaveníčko na akci Challenge Bibendum, která dokládá úspěchy konstruktérů automobilů na cestě za ekologicky přijatelnými dopravními prostředky zítřka. Všem vozům, které na soutěži Challenge Bibendum předvádějí své výkony, je společná snaha o maximální úsporu zdrojů energie a podporu ekologické mobility lidstva.

Letošní ročník soutěže Challenge Bibendum se konal v čínské Šanghaji a automobilka Audi si z něj odvezla celou desítku ocenění. Prestižní značku v Číně reprezentovaly tři modely: Audi A2 1.2 TDI, které je jediným pětidveřovým vozem, jež dokáže ujet 100 km se spotřebou pod 3 l/100 km, Audi A8 3.0 TDI, luxusní limuzína s hliníkovým rámem poháněná vznětovým motorem s piezoelektrickými vstřikovači a hybridní prototyp Audi A2H2.

Pohonný systém prototypu A2H2, podporovaný elektrickou energií z akumulátorů napájených vodíkovými palivovými články, dosahuje krátkodobě špičkového výkonu až 115 kW a točivého momentu až 425 Nm. Tyto parametry spolu s nízkou hmotností propůjčují prototypu A2H2 dynamiku sportovního vozu.

Tito tři reprezentanti vybojovali pro značku Audi celkem deset ocenění za inovativní konstrukci, jízdní dynamiku, bezpečnost, nízké emise a hospodárnost.

Význam prezentace sériových modelů Audi i vývojových prototypů má přitom mnohem širší a doslova globální význam: „Masivnější využívání našich TDI motorů by mohlo velmi rychle dramaticky snížit mimořádné zatížení ovzduší Číny kysličníkem uhelnatým,“ říká Dr. Ulrich Hackenberg, šéf oddělení vývoje konceptů automobilky Audi. „A pokud by podíl vznětových automobilů dosáhl podobného podílu jako v Evropě, kde vznětovým modelům patří asi 46 procent, potom by tato země mohla snížit svůj dovoz ropy asi o 20 procent. Palivové články potom představují řešení z pohledu vzdálenější budoucnosti.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Audi A2 TDI, A2H2 a A8 TDI

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků