Audi A2 1.6 FSI: atlet s přímým vstřikem paliva

Pod kapotou tohoto vrcholového modelu řady A2 najdeme první sériově vyráběný motor Audi s přímým vstřikem paliva FSI.
Audi A2 1.6 FSI: atlet s přímým vstřikem paliva

Nový moderní čtyřválec nabízí z objemu 1.6 litru výkon 110 koní (81 kW) a točivý moment 155 Nm při 4 500 ot./min. Tyto parametry staví tento motor na špičku pohonných jednotek nabízených v řadě A2. Výkon motoru je přenášen prostřednictvím přímo řazené pětistupňové převodovky na kola přední nápravy. Maximální rychlost A2 vybavené novým motorem je 202 km/h a k rozjezdu z klidu na sto kilometrovou rychlost ji postačuje 9,8 vteřiny.

Za solidní výkony si nový motor řekne jen o 5,9 litrů bezolovnatého benzínu (98 oktanů) na sto ujetých kilometrů v kombinovaném provozu, není tedy žádný velký „jedlík“. Příznivá spotřeba ve spojení s nádrží na čtyřicetdva litry benzínu umožňují na jedno natankování ujet vzdálenost přesahující sedmset kilometrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přímý vstřik benzínu umožňuje dosáhnou většího výkonu a točivého momentu a zároveň až o 15% nižší spotřeby paliva než by bylo možné dosáhnou u shodného motoru s nepřímým vstřikem, pro zajímavost uvádíme, že technika FSI byla použita i u Audi R8, které zvítězilo v posledním čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pozici špičkového modelu si tento automobil udržuje nejen svým motorem, ale také svým vybavením. Protože je karoserie, stejně jako u ostatních A2, postavena technologií ASF (Audi Space Frame), která v hojné míře využívá hliníku, je A2 nejen o 40% lehčí než kdyby byla postavena standardním způsobem, ale nabízí také dobrou pasivní bezpečnost. Bezpečnost cestujících je navíc umocněna sériově dodávaným předními a bočními airbagy nebo za příplatek dodávaným systéme Siteguard, který obsahuje průběžné hlavové vaky.

Ve výbavě (sériové nebo příplatkové) A2 můžeme najít automatickou klimatizaci, kožené čalounění, centrální zamykání, dětské sedačky systému IsoFix, až 17“ litá kola, přípravu pro mobilní telefon, parkovací asistent, rozměrné střešní okno a další prvky – například navigační systém, jehož obrazovka může sloužit i zabudované televizní anténě a tak je ve volných chvílích možné sledovat i třeba zápas oblíbeného fotbalového týmu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nakonec, jako vždy, pár slov k českému trhu. U tohoto modelu zatím není stanoven datum zahájení prodeje. Asi největší podíl na tom má skutečnost, že pro provoz je nutný bezolovnatý benzín Super s 98 oktany, který zatím najdeme jen na malém procentu českých čerpacích stanic.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků