Audi A2 1.6 FSI: atlet s přímým vstřikem paliva

Pod kapotou tohoto vrcholového modelu řady A2 najdeme první sériově vyráběný motor Audi s přímým vstřikem paliva FSI.
Audi A2 1.6 FSI: atlet s přímým vstřikem paliva

Nový moderní čtyřválec nabízí z objemu 1.6 litru výkon 110 koní (81 kW) a točivý moment 155 Nm při 4 500 ot./min. Tyto parametry staví tento motor na špičku pohonných jednotek nabízených v řadě A2. Výkon motoru je přenášen prostřednictvím přímo řazené pětistupňové převodovky na kola přední nápravy. Maximální rychlost A2 vybavené novým motorem je 202 km/h a k rozjezdu z klidu na sto kilometrovou rychlost ji postačuje 9,8 vteřiny.

Za solidní výkony si nový motor řekne jen o 5,9 litrů bezolovnatého benzínu (98 oktanů) na sto ujetých kilometrů v kombinovaném provozu, není tedy žádný velký „jedlík“. Příznivá spotřeba ve spojení s nádrží na čtyřicetdva litry benzínu umožňují na jedno natankování ujet vzdálenost přesahující sedmset kilometrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přímý vstřik benzínu umožňuje dosáhnou většího výkonu a točivého momentu a zároveň až o 15% nižší spotřeby paliva než by bylo možné dosáhnou u shodného motoru s nepřímým vstřikem, pro zajímavost uvádíme, že technika FSI byla použita i u Audi R8, které zvítězilo v posledním čtyřiadvacetihodinovém závodě v Le Mans.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pozici špičkového modelu si tento automobil udržuje nejen svým motorem, ale také svým vybavením. Protože je karoserie, stejně jako u ostatních A2, postavena technologií ASF (Audi Space Frame), která v hojné míře využívá hliníku, je A2 nejen o 40% lehčí než kdyby byla postavena standardním způsobem, ale nabízí také dobrou pasivní bezpečnost. Bezpečnost cestujících je navíc umocněna sériově dodávaným předními a bočními airbagy nebo za příplatek dodávaným systéme Siteguard, který obsahuje průběžné hlavové vaky.

Ve výbavě (sériové nebo příplatkové) A2 můžeme najít automatickou klimatizaci, kožené čalounění, centrální zamykání, dětské sedačky systému IsoFix, až 17“ litá kola, přípravu pro mobilní telefon, parkovací asistent, rozměrné střešní okno a další prvky – například navigační systém, jehož obrazovka může sloužit i zabudované televizní anténě a tak je ve volných chvílích možné sledovat i třeba zápas oblíbeného fotbalového týmu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nakonec, jako vždy, pár slov k českému trhu. U tohoto modelu zatím není stanoven datum zahájení prodeje. Asi největší podíl na tom má skutečnost, že pro provoz je nutný bezolovnatý benzín Super s 98 oktany, který zatím najdeme jen na malém procentu českých čerpacích stanic.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků