Audi A1 Sportback: pět dveří pro prcka

Značka Audi připravila praktičtější, pětidveřové provedení své nejmenší řady. K mání bude také s paketem S Line.
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Sportback
  2. Fotogalerie

Na začátku loňského roku představený hatchback Audi A1 s třídveřovou karoserií dlouhodobě neplní očekávání, jež do něj v Ingolstadtu vkládali, neboť jeho prodeje stále výrazně zaostávají za konkurenčním Mini od BMW. Tento trend by měla změnit premiéra praktičtější verze s pětidveřovou karoserií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Sportback, pětidveřová alternativa třídveřovému základu
Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

Audi A1 Sportback přichází s nepatrně jinými rozměry karoserie a specifickým odstínem laku Samoa Orange. Oproti třídveřovému základu je o zanedbatelných 6 mm širší a vyšší. Pro pohon novinky je určeno celkem šest dobře známých motorů, spravedlivě půl napůl zážehových a vznětových, ovšem vždy s přímým vstřikováním a přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základem se stává benzínová jednotka 1,2 TFSI s výkonem 86 koní (63 kW), pro náročnější uživatele je připraven čtyřválec 1,4 TFSI ve výkonových verzích 122 a 185 koní (90, resp. 136 kW). Zastánci vznětových jednotek mají k dispozici motor 1,6 TDI připravený ve variantách 90 koní (66 kW) a 105 koní (77 kW), později bude nabízen také čtyřválec 2,0 TDI s výkonem 143 koní (105 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedmistupňová převodovka S Tronic s automatizovaným řazením je standardní kombinací s nejvýkonnějším motorem TFSI a za příplatek se má dodávat i k dalším vybraným motorům. Kromě již zmíněného, specifického odstínu Samoa Orange je připraveno dalších 11 barev.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové Audi A1 Sportback se v Evropě začne prodávat na počátku příštího roku. Ceny mají začínat v přepočtu na 432 000 Kč, nejlevnější „diesel“ vás přijde na 486 000 Kč.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Sportback
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 58 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků