Audi A1 Sportback: pět dveří pro prcka

Značka Audi připravila praktičtější, pětidveřové provedení své nejmenší řady. K mání bude také s paketem S Line.
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Sportback
  2. Fotogalerie

Na začátku loňského roku představený hatchback Audi A1 s třídveřovou karoserií dlouhodobě neplní očekávání, jež do něj v Ingolstadtu vkládali, neboť jeho prodeje stále výrazně zaostávají za konkurenčním Mini od BMW. Tento trend by měla změnit premiéra praktičtější verze s pětidveřovou karoserií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Sportback, pětidveřová alternativa třídveřovému základu
Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

Audi A1 Sportback přichází s nepatrně jinými rozměry karoserie a specifickým odstínem laku Samoa Orange. Oproti třídveřovému základu je o zanedbatelných 6 mm širší a vyšší. Pro pohon novinky je určeno celkem šest dobře známých motorů, spravedlivě půl napůl zážehových a vznětových, ovšem vždy s přímým vstřikováním a přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základem se stává benzínová jednotka 1,2 TFSI s výkonem 86 koní (63 kW), pro náročnější uživatele je připraven čtyřválec 1,4 TFSI ve výkonových verzích 122 a 185 koní (90, resp. 136 kW). Zastánci vznětových jednotek mají k dispozici motor 1,6 TDI připravený ve variantách 90 koní (66 kW) a 105 koní (77 kW), později bude nabízen také čtyřválec 2,0 TDI s výkonem 143 koní (105 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedmistupňová převodovka S Tronic s automatizovaným řazením je standardní kombinací s nejvýkonnějším motorem TFSI a za příplatek se má dodávat i k dalším vybraným motorům. Kromě již zmíněného, specifického odstínu Samoa Orange je připraveno dalších 11 barev.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové Audi A1 Sportback se v Evropě začne prodávat na počátku příštího roku. Ceny mají začínat v přepočtu na 432 000 Kč, nejlevnější „diesel“ vás přijde na 486 000 Kč.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Sportback
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 25 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků