Audi A1 Sportback: pět dveří pro prcka

Značka Audi připravila praktičtější, pětidveřové provedení své nejmenší řady. K mání bude také s paketem S Line.
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Sportback
  2. Fotogalerie

Na začátku loňského roku představený hatchback Audi A1 s třídveřovou karoserií dlouhodobě neplní očekávání, jež do něj v Ingolstadtu vkládali, neboť jeho prodeje stále výrazně zaostávají za konkurenčním Mini od BMW. Tento trend by měla změnit premiéra praktičtější verze s pětidveřovou karoserií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Sportback, pětidveřová alternativa třídveřovému základu
Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

Audi A1 Sportback přichází s nepatrně jinými rozměry karoserie a specifickým odstínem laku Samoa Orange. Oproti třídveřovému základu je o zanedbatelných 6 mm širší a vyšší. Pro pohon novinky je určeno celkem šest dobře známých motorů, spravedlivě půl napůl zážehových a vznětových, ovšem vždy s přímým vstřikováním a přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základem se stává benzínová jednotka 1,2 TFSI s výkonem 86 koní (63 kW), pro náročnější uživatele je připraven čtyřválec 1,4 TFSI ve výkonových verzích 122 a 185 koní (90, resp. 136 kW). Zastánci vznětových jednotek mají k dispozici motor 1,6 TDI připravený ve variantách 90 koní (66 kW) a 105 koní (77 kW), později bude nabízen také čtyřválec 2,0 TDI s výkonem 143 koní (105 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedmistupňová převodovka S Tronic s automatizovaným řazením je standardní kombinací s nejvýkonnějším motorem TFSI a za příplatek se má dodávat i k dalším vybraným motorům. Kromě již zmíněného, specifického odstínu Samoa Orange je připraveno dalších 11 barev.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové Audi A1 Sportback se v Evropě začne prodávat na počátku příštího roku. Ceny mají začínat v přepočtu na 432 000 Kč, nejlevnější „diesel“ vás přijde na 486 000 Kč.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Sportback
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků