Audi A1 Sportback: pět dveří pro prcka

Značka Audi připravila praktičtější, pětidveřové provedení své nejmenší řady. K mání bude také s paketem S Line.
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Sportback
  2. Fotogalerie

Na začátku loňského roku představený hatchback Audi A1 s třídveřovou karoserií dlouhodobě neplní očekávání, jež do něj v Ingolstadtu vkládali, neboť jeho prodeje stále výrazně zaostávají za konkurenčním Mini od BMW. Tento trend by měla změnit premiéra praktičtější verze s pětidveřovou karoserií.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Sportback, pětidveřová alternativa třídveřovému základu
Testy | Audi

Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

Audi A1 Sportback přichází s nepatrně jinými rozměry karoserie a specifickým odstínem laku Samoa Orange. Oproti třídveřovému základu je o zanedbatelných 6 mm širší a vyšší. Pro pohon novinky je určeno celkem šest dobře známých motorů, spravedlivě půl napůl zážehových a vznětových, ovšem vždy s přímým vstřikováním a přeplňováním.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základem se stává benzínová jednotka 1,2 TFSI s výkonem 86 koní (63 kW), pro náročnější uživatele je připraven čtyřválec 1,4 TFSI ve výkonových verzích 122 a 185 koní (90, resp. 136 kW). Zastánci vznětových jednotek mají k dispozici motor 1,6 TDI připravený ve variantách 90 koní (66 kW) a 105 koní (77 kW), později bude nabízen také čtyřválec 2,0 TDI s výkonem 143 koní (105 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedmistupňová převodovka S Tronic s automatizovaným řazením je standardní kombinací s nejvýkonnějším motorem TFSI a za příplatek se má dodávat i k dalším vybraným motorům. Kromě již zmíněného, specifického odstínu Samoa Orange je připraveno dalších 11 barev.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nové Audi A1 Sportback se v Evropě začne prodávat na počátku příštího roku. Ceny mají začínat v přepočtu na 432 000 Kč, nejlevnější „diesel“ vás přijde na 486 000 Kč.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Sportback
  2. Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků