Audi A1 Sportback: ladění ABT Sportsline i pro „pětidvířko“

Německá tuningová společnost ABT Sportsline připravila sadu modifikací také pro pětidveřové provedení kompaktu z Ingolstadtu.

U ABT vozy značky Audi zkrátka mají rádi, z poslední doby si vzpomeneme hlavně na stavby Audi Q3 Abt, Audi A3 Abt nebo modernizované Audi A4 Abt, i když zapomenout bychom neměli ani na dodávku VW Transporter T5 Abt. Nyní se u ABT Sportsline vrátili k tématu ingolstadtského benjamínka: po „květinové“ přestavbě Audi A1 Abt nyní přichází řada také na pětidveřové provedení Audi A1 Sportback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Při ladění řady Audi A1 se nyní u Abtu dostalo i na pětidveřový Sportback

Pro model A1 Sportback připravili u ABT Sportsline kompletní sadu velmi decentních modifikací pro vylepšení vzhledu i jízdních vlastností a výkonů. Na první pohled si všimneme především ventilačních otvorů v předních blatnících, lišt vsazených do prahových obkladů, chromových koncovek výfuku ústících uprostřed nárazníku nebo specifických litých ráfků s průměrem 17 palců vpředu a 18 placů vzadu.

Abt Audi A1: květinový tuning pro malé Audi

Abt Audi A1: květinový tuning pro malé Audi

Za zmínku dále stojí také přední „lízátko“, větší spoiler nad zadním oknem nebo difuzor v zadním nárazníku. Díky novým programům řídicích jednotek posílily také některé motory, všechny opatřené přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Základní zážehový agregát 1,2 TFSI nyní dosahuje výkonu 110 koní (81 kW) místo standardních 86 koní (63 kW) a větší 1,4 TFSI pak vykazuje až 210 koní (155 kW), čímž vozu Audi A1 Sortback údajně umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,6 s a dosáhnout rychlosti 240 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy to jsou vesměs pouze minimální a sázejí na drobné retuše karoserie a nové programy řídicích jednotek

Úpravy se nevyhnuly ani dieselům. Základní 1,6 TDI CR dává namísto výchozích 105 koní (77 kW) až 125 koní (92 kW) a „dvoulitr“ vykáže rovných 170 koní (125 kW) místo původních 143 koní (105 kW).

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků