Audi A1 se začne vyrábět již letos

Alfons Dinter, šéf továrny Audi v belgickém Bruselu, potvrdil deníku Le Soir, že jeho fabrika začne již letos v říjnu s výrobou kompaktního modelu Audi A1. Uvedl, že kvůli tomu továrna přeruší v srpnu svoji produkci na pět týdnů, aby se typ A1 dostal do evropských showroomů hned na počátku roku 2010. Podle Dintera se nejdřív rozběhne výroba pětidvéřového rovedení, to třídveřové však bude záhy následovat. Svoji vizi luxusního kompaktu představilo Audi nejprve svojí studií Metroproject Quattro v roce 2007 a upřesnilo ji vloni v Paříži konceptem A1 Sportback. Podle dostupných informací by se Audi A1 mělo oběma konceptům dosti podobat, ale zapomeňme na bezrámové dveře a extrémně agresivní nárazníky, stejně jako na futuristický interiér.

Sada zážehových a vznětových pohonných jednotek by měla zahrnovat moderní, přímovstřikové a přeplňované malolitrážní motoy VW s objemy 1,2 a 1,4 l. V řadě A1 by se měl objevit i lehký roadster, ale také sportovně střižený model S1 s výkonem až 200 koní, o jehož existenci však zatím nebylo rozhodnuto. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Koncept Audi A1
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků