Audi A1 se nedaří, prodeje jsou velmi nízké

Audi začátkem letošního roku představilo svůj nejmenší model A1, který se na bázi techniky známé z Volkswagenu Polo či naší Škody Fabia snaží vystavět prémiové mini. Nechme nyní stranou, jak mnoho se auotmobilce tento záměr podařil, faktem ale je, že zákazníci jej zatím příliš vřele nepřijali.

Od začátku prodejů A1 v dubnu letošního roku prodala firma pouze 20 tisíc aut, což je daleko za výrobní kapacitou 100 tisíc aut za rok i prodejním cílem pro první rok na trhu, který měl podobu 80 tisíc prodaných vozů. Ingolstadtská automobilka tvrdí, že do konce roku dodá zákazníkům na 30 tisíc aut, což ale celkový výsledek příliš nezlepšuje. K tomu je třeba dodat, že vyrobeno bylo dosud již 45 tisíc vozů, z nichž tedy většina zůstává na skladech bez jistého kupce. Pro srovnání: konkurenčního Mini od BMW se jen za poslední tři měsíce prodalo 42 tisíc exemplářů a A1 se mu tak zatím ani zdaleka neblíží.

Od německých dealerů Audi zaznívají hlasy, že A1 je pro zákazníky zkrátka příliš drahá - základní cena v Německu je pouze 700 Eur od ceny nejlevnějšího Volkswagenu Golf, který nabízí mnohem větší užitnou hodnotu. Cena čtyř kruhů na přídi zjevně není zakazníky hodnocena tak vysoko, jak se automobilka domnívala.

Samo Audi si zatím problémy s prodeji nepřipouští, chce však uspíšit příchod pětidvéřové varianty A1 na trh. Ta se původně měla objevit u dealerů až v roce 2012, dřívější začátek prodejů by ale mohl „á-jedničce” pomoci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A1 S-line
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků