Audi A1 se nedaří, prodeje jsou velmi nízké

Audi začátkem letošního roku představilo svůj nejmenší model A1, který se na bázi techniky známé z Volkswagenu Polo či naší Škody Fabia snaží vystavět prémiové mini. Nechme nyní stranou, jak mnoho se auotmobilce tento záměr podařil, faktem ale je, že zákazníci jej zatím příliš vřele nepřijali.

Od začátku prodejů A1 v dubnu letošního roku prodala firma pouze 20 tisíc aut, což je daleko za výrobní kapacitou 100 tisíc aut za rok i prodejním cílem pro první rok na trhu, který měl podobu 80 tisíc prodaných vozů. Ingolstadtská automobilka tvrdí, že do konce roku dodá zákazníkům na 30 tisíc aut, což ale celkový výsledek příliš nezlepšuje. K tomu je třeba dodat, že vyrobeno bylo dosud již 45 tisíc vozů, z nichž tedy většina zůstává na skladech bez jistého kupce. Pro srovnání: konkurenčního Mini od BMW se jen za poslední tři měsíce prodalo 42 tisíc exemplářů a A1 se mu tak zatím ani zdaleka neblíží.

Od německých dealerů Audi zaznívají hlasy, že A1 je pro zákazníky zkrátka příliš drahá - základní cena v Německu je pouze 700 Eur od ceny nejlevnějšího Volkswagenu Golf, který nabízí mnohem větší užitnou hodnotu. Cena čtyř kruhů na přídi zjevně není zakazníky hodnocena tak vysoko, jak se automobilka domnívala.

Samo Audi si zatím problémy s prodeji nepřipouští, chce však uspíšit příchod pětidvéřové varianty A1 na trh. Ta se původně měla objevit u dealerů až v roce 2012, dřívější začátek prodejů by ale mohl „á-jedničce” pomoci.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A1 S-line
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků