Audi A1 Quattro se stalo realitou. Vznikne jen 333 vozů

Značka Audi představila špičkové provedení svého základního modelu A1. Má výkon 256 koní a pohon všech kol.
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Quattro
  2. Fotogalerie

Automobilka Audi má se svojí kompaktní modelovou řadou A1 velké plány, nicméně zatím to stále vypadá, že svými prodeji zatím zůstává za očekáváními výrobce z Ingolstadtu. Zatím poslední novinkou v řadě A1 je teprve měsíc staré pětidveřové provedení Audi A1 Sportback, nicméně již zřejmě nejsme ani od chvíle premiéry hybridní verze Audi A1 e-tron.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Quattro: špička nabídky řady A1

Nyní je zde ale špičková verze s pohonem Quattro, o němž se donedávna mělo zato, že se v modelu Audi A1 vůbec neobjeví. Ale stalo se. Audi A1 Quattro je zde, a sice v sérii omezené na pouhých 333 vozů. Opatřeny budou výhradně bílou metalízou Glacier kombinovanou s černou střechou.

Audi A1 Quattro

Nejvyšší výkon: 256 k/188 kW

Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,7 s

Nejvyšší rychlost: 245 km/h

Zvenčí si na novince všimneme agresivněji pojaté přídě s doširoka roztaženými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a jednodílnou maskou chladiče s leskle černým povrchem rámu i žebrování. Typické vlnky v hlavních světlometech jsou rudé, na masce chladiče, výklopné zádi a hranách střechy najdeme znaky Quattro.

Podélníky střechy přecházejí v rozměrný spoiler nad zadním oknem, zadní svítilny z LED jsou zatmaveny a pod upraveným nárazníkem s difuzorem ústí dvě samostatné koncovky výfuku s průměrem 100 mm. S délkou 3 987 mm je A1 Quattro nepatrně delší než výchozí třídveřový hatchback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér se vyznačuje čalouněním špičkovou kůží Silk Nappa s kontrastním stehováním červenou nití a párem sportovních sedadel s vestavěnými hlavovými opěrkami a možností všestranného seřízení. Přístrojový štít dostal bílé rafičky, červený podklad otáčkoměru a emblém Quattro.

Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

O pohon se již nestará „nadopovaná“ čtrnáctistovka TFSI, ale čtyřválcový dvoulitr TFSI, který je opatřen proměnným časováním sacích ventilů a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Dosahuje nejvyššího výkonu 256 koní (188 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 2 500 do 4 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Funkci svorných diferenciálů opět supluje elektronická soustava EDL brzdící protáčející se kolo. Audi A1 Quattro má z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,7 s a dosáhnout rychlosti 245 km/h, to vše při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km. Prodeje této novinky mají být zahájeny ve druhé půli příštího roku.   

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Quattro
  2. Fotogalerie

bazar

Audi Q3 2
Rok výroby: 2016
Stav: 23 403 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2
Rok výroby: 2009
Stav: 191 681 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 101 323 km
Cena: 260 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 201 310 km
Cena: 140 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2010
Stav: 130 546 km
Cena: 366 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2005
Stav: 188 134 km
Cena: 136 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků