Audi A1 Quattro se stalo realitou. Vznikne jen 333 vozů

Značka Audi představila špičkové provedení svého základního modelu A1. Má výkon 256 koní a pohon všech kol.
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Quattro
  2. Fotogalerie

Automobilka Audi má se svojí kompaktní modelovou řadou A1 velké plány, nicméně zatím to stále vypadá, že svými prodeji zatím zůstává za očekáváními výrobce z Ingolstadtu. Zatím poslední novinkou v řadě A1 je teprve měsíc staré pětidveřové provedení Audi A1 Sportback, nicméně již zřejmě nejsme ani od chvíle premiéry hybridní verze Audi A1 e-tron.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Quattro: špička nabídky řady A1

Nyní je zde ale špičková verze s pohonem Quattro, o němž se donedávna mělo zato, že se v modelu Audi A1 vůbec neobjeví. Ale stalo se. Audi A1 Quattro je zde, a sice v sérii omezené na pouhých 333 vozů. Opatřeny budou výhradně bílou metalízou Glacier kombinovanou s černou střechou.

Audi A1 Quattro

Nejvyšší výkon: 256 k/188 kW

Zrychlení 0 - 100 km/h: 5,7 s

Nejvyšší rychlost: 245 km/h

Zvenčí si na novince všimneme agresivněji pojaté přídě s doširoka roztaženými otvory pro přívod vzduchu k chladičům a jednodílnou maskou chladiče s leskle černým povrchem rámu i žebrování. Typické vlnky v hlavních světlometech jsou rudé, na masce chladiče, výklopné zádi a hranách střechy najdeme znaky Quattro.

Podélníky střechy přecházejí v rozměrný spoiler nad zadním oknem, zadní svítilny z LED jsou zatmaveny a pod upraveným nárazníkem s difuzorem ústí dvě samostatné koncovky výfuku s průměrem 100 mm. S délkou 3 987 mm je A1 Quattro nepatrně delší než výchozí třídveřový hatchback.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Interiér se vyznačuje čalouněním špičkovou kůží Silk Nappa s kontrastním stehováním červenou nití a párem sportovních sedadel s vestavěnými hlavovými opěrkami a možností všestranného seřízení. Přístrojový štít dostal bílé rafičky, červený podklad otáčkoměru a emblém Quattro.

Testy | Audi

Test Audi A1 1.4 TFSI: Prima auto pro japíky

O pohon se již nestará „nadopovaná“ čtrnáctistovka TFSI, ale čtyřválcový dvoulitr TFSI, který je opatřen proměnným časováním sacích ventilů a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Dosahuje nejvyššího výkonu 256 koní (188 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 2 500 do 4 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Funkci svorných diferenciálů opět supluje elektronická soustava EDL brzdící protáčející se kolo. Audi A1 Quattro má z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,7 s a dosáhnout rychlosti 245 km/h, to vše při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km. Prodeje této novinky mají být zahájeny ve druhé půli příštího roku.   

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi A1 Quattro
  2. Fotogalerie
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků