Audi A1 Quattro se prohání halou autobazaru v Mnichově

Za volant jednoho z 333 špičkových vozů Audi A1 Quattro usedl Timo Scheider a s tímto divokým kolibříkem si zadováděl v jedné mnichovské hale.
Seznam kapitol
  1. Video
  2. Audi A1 Quattro - fotogalerie

Timo Scheider je dvojnásobným šampiónem seriálu DTM. Hala na záběrech bude patřit největšímu středisku s ojetými vozy na světě, které chce Audi v Mnichově otevřít již koncem letošního léta. Výsledkem této kombinace je pěkně divoká (a hlavně pěkně zrežírovaná, pěkně natočená a pěkně sestříhaná) jízda staveništěm, jejíž zhlédnutí určitě stojí za jeden a půl minuty vašeho života.

Audi A1 Quattro se stalo realitou. Vznikne jen 333 vozů

Audi A1 Quattro se stalo realitou. Vznikne jen 333 vozů

Připomeňme, že o pohon modelu Audi A1 Quattro se nestará žádná „nadopovaná“ čtrnáctistovka TFSI, ale čtyřválcový dvoulitr TFSI, který je opatřen proměnným časováním sacích ventilů a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Dosahuje nejvyššího výkonu 256 koní (188 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 2 500 do 4 500 ot./min.

Audi A1 quattro dovádí na ledu

Audi A1 quattro dovádí na ledu

Tato síla se od motoru 2,0 TFSI přenáší přes šestistupňovou převodovku s manuálním řazením (!) na kola obou náprav soustavou Quattro. Funkci svorných diferenciálů v ní opět supluje elektronická soustava EDL brzdící protáčející se kolo. Audi A1 Quattro má z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,7 s a dosáhnout rychlosti 245 km/h, to vše při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Video
  2. Audi A1 Quattro - fotogalerie
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 35 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků