Audi A1 Quattro se prohání halou autobazaru v Mnichově

Za volant jednoho z 333 špičkových vozů Audi A1 Quattro usedl Timo Scheider a s tímto divokým kolibříkem si zadováděl v jedné mnichovské hale.
Seznam kapitol
  1. Video
  2. Audi A1 Quattro - fotogalerie

Timo Scheider je dvojnásobným šampiónem seriálu DTM. Hala na záběrech bude patřit největšímu středisku s ojetými vozy na světě, které chce Audi v Mnichově otevřít již koncem letošního léta. Výsledkem této kombinace je pěkně divoká (a hlavně pěkně zrežírovaná, pěkně natočená a pěkně sestříhaná) jízda staveništěm, jejíž zhlédnutí určitě stojí za jeden a půl minuty vašeho života.

Audi A1 Quattro se stalo realitou. Vznikne jen 333 vozů

Audi A1 Quattro se stalo realitou. Vznikne jen 333 vozů

Připomeňme, že o pohon modelu Audi A1 Quattro se nestará žádná „nadopovaná“ čtrnáctistovka TFSI, ale čtyřválcový dvoulitr TFSI, který je opatřen proměnným časováním sacích ventilů a dvojicí vyvažovacích hřídelů. Dosahuje nejvyššího výkonu 256 koní (188 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm, který je k dispozici v rozmezí od 2 500 do 4 500 ot./min.

Audi A1 quattro dovádí na ledu

Audi A1 quattro dovádí na ledu

Tato síla se od motoru 2,0 TFSI přenáší přes šestistupňovou převodovku s manuálním řazením (!) na kola obou náprav soustavou Quattro. Funkci svorných diferenciálů v ní opět supluje elektronická soustava EDL brzdící protáčející se kolo. Audi A1 Quattro má z klidu na 100 km/h zrychlit za 5,7 s a dosáhnout rychlosti 245 km/h, to vše při průměrné spotřebě 8,5 l/100 km.

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Video
  2. Audi A1 Quattro - fotogalerie
TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 71 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků