Audi A1 Quattro: ještě silnější verze z pera ABT

Společnost ABT Sportsline, specialista na produkty koncernu VW Group, představuje vylepšené a posílené provedení špičkového modelu nejmenší řady z Ingolstadtu.
Audi A1 Quattro: ještě silnější verze z pera ABT

Závěr loňského roku byl pro kompaktní modelovou řadu Audi A1 dosti hektický. V listopadu jsme vám představili pětidveřové provedení A1 Sportback a těsně před Vánoci dorazila špičková, sportovně střižená řada Audi A1 Quattro, o jejíž samotné existenci a podobě se prakticky do poslední chvíle spekulovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Quattro z dílen firmy ABT Sportsline

Ani německá společnost ABT Sportsline, specialista na ladění vozů z koncernu VW Group, nezahálela a v uplynulých měsících jsme vám mohli představit širokou škálu projektů sahající od dodávky VW Transporter T5 ABT přes prvotní sadu doplňků pro aktuální generaci modelu Audi A4 až po důkladnou přestavbu pětidveřového „prcka“ Audi A1 Sportback ABT.

Video | Sportovní auta | Audi

Audi A1 quattro dovádí na ledu

Nyní však přichází modifikace vrcholného provedení Audi A1 Quattro, jejímž jádrem je další navýšení výkonových špiček čtyřválcové pohonné jednotky 2,0 TSI. Ta dosahuje ve standardním továrním ladění výkonu 256 koní (188 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 2 500 až 4 500 ot./min., jakmile však Audi A1 Quattro opustí brány ABT Sportsline, dává plných 307 koní (226 kW) a točivý moment 400 Nm, jehož dostupnost byla navíc rozšířena na rozpětí 2 500 až 5 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po zásazích ABT je nyní tento prcek ještě čipernější

Sada modifikací této pohonné jednotky, jejímž jádrem bude nejspíš opět nový program řídicí jednotky, nemá údajně vliv na spotřebu paliva ani emise CO2, zato však vozu Audi A1 Quattro umožní zrychlit z 0 na 100 km/h již za 5,4 s, což je o 0,3 s lepší čas než u vozu standardního provedení.
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků