Audi A1 Quattro: ještě silnější verze z pera ABT

Společnost ABT Sportsline, specialista na produkty koncernu VW Group, představuje vylepšené a posílené provedení špičkového modelu nejmenší řady z Ingolstadtu.

Závěr loňského roku byl pro kompaktní modelovou řadu Audi A1 dosti hektický. V listopadu jsme vám představili pětidveřové provedení A1 Sportback a těsně před Vánoci dorazila špičková, sportovně střižená řada Audi A1 Quattro, o jejíž samotné existenci a podobě se prakticky do poslední chvíle spekulovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Quattro z dílen firmy ABT Sportsline

Ani německá společnost ABT Sportsline, specialista na ladění vozů z koncernu VW Group, nezahálela a v uplynulých měsících jsme vám mohli představit širokou škálu projektů sahající od dodávky VW Transporter T5 ABT přes prvotní sadu doplňků pro aktuální generaci modelu Audi A4 až po důkladnou přestavbu pětidveřového „prcka“ Audi A1 Sportback ABT.

Audi A1 quattro dovádí na ledu

Audi A1 quattro dovádí na ledu

Nyní však přichází modifikace vrcholného provedení Audi A1 Quattro, jejímž jádrem je další navýšení výkonových špiček čtyřválcové pohonné jednotky 2,0 TSI. Ta dosahuje ve standardním továrním ladění výkonu 256 koní (188 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 2 500 až 4 500 ot./min., jakmile však Audi A1 Quattro opustí brány ABT Sportsline, dává plných 307 koní (226 kW) a točivý moment 400 Nm, jehož dostupnost byla navíc rozšířena na rozpětí 2 500 až 5 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po zásazích ABT je nyní tento prcek ještě čipernější

Sada modifikací této pohonné jednotky, jejímž jádrem bude nejspíš opět nový program řídicí jednotky, nemá údajně vliv na spotřebu paliva ani emise CO2, zato však vozu Audi A1 Quattro umožní zrychlit z 0 na 100 km/h již za 5,4 s, což je o 0,3 s lepší čas než u vozu standardního provedení.
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků