Audi A1 Quattro: ještě silnější verze z pera ABT

Společnost ABT Sportsline, specialista na produkty koncernu VW Group, představuje vylepšené a posílené provedení špičkového modelu nejmenší řady z Ingolstadtu.

Závěr loňského roku byl pro kompaktní modelovou řadu Audi A1 dosti hektický. V listopadu jsme vám představili pětidveřové provedení A1 Sportback a těsně před Vánoci dorazila špičková, sportovně střižená řada Audi A1 Quattro, o jejíž samotné existenci a podobě se prakticky do poslední chvíle spekulovalo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Audi A1 Quattro z dílen firmy ABT Sportsline

Ani německá společnost ABT Sportsline, specialista na ladění vozů z koncernu VW Group, nezahálela a v uplynulých měsících jsme vám mohli představit širokou škálu projektů sahající od dodávky VW Transporter T5 ABT přes prvotní sadu doplňků pro aktuální generaci modelu Audi A4 až po důkladnou přestavbu pětidveřového „prcka“ Audi A1 Sportback ABT.

Audi A1 quattro dovádí na ledu

Audi A1 quattro dovádí na ledu

Nyní však přichází modifikace vrcholného provedení Audi A1 Quattro, jejímž jádrem je další navýšení výkonových špiček čtyřválcové pohonné jednotky 2,0 TSI. Ta dosahuje ve standardním továrním ladění výkonu 256 koní (188 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 350 Nm v rozmezí 2 500 až 4 500 ot./min., jakmile však Audi A1 Quattro opustí brány ABT Sportsline, dává plných 307 koní (226 kW) a točivý moment 400 Nm, jehož dostupnost byla navíc rozšířena na rozpětí 2 500 až 5 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Po zásazích ABT je nyní tento prcek ještě čipernější

Sada modifikací této pohonné jednotky, jejímž jádrem bude nejspíš opět nový program řídicí jednotky, nemá údajně vliv na spotřebu paliva ani emise CO2, zato však vozu Audi A1 Quattro umožní zrychlit z 0 na 100 km/h již za 5,4 s, což je o 0,3 s lepší čas než u vozu standardního provedení.
 

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků