Audi A1 Quattro: čtyřkolka již trénuje v Kanadě

Již od chvíle premiéry nejmenšího vozu z ingolstadtského chovu na počátku loňského roku řadu z nás zajímalo, zda se také kompaktní Audi A1 dočká pověstného pohonu všech kol Quattro. A odpověď zní: ano. Navíc se zdá, že se do výroby dostane dříve, než by se vůbec jeden nadál, neboť jeden z prototypů Audi A1 Quattro v těchto dnech již podniká testy na zasněžených kanadských cestách. Podle automobilky Audi se jeden z předprodukčních strojů stane jedním z lákadel setkání „Fascination of quattro“ v Montrealu, jež má za úkol oslavit minulost, současnost i budoucnost soustavy Quattro, která v loňském roce oslavila své třicáté narozeniny.

„Čtyřkolka“ pro Audi A1 vychází ze systému použitého třeba na vozech A3 nebo TT a jeho klíčovou součástí je elektronicky řízená a hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka uložená před zadní nápravou. Za běžných jízdních podmínek putuje většina výkonu na kola přední nápravy a teprve při zhoršených adhezních podmínkách jeho část začne posílat na kola nápravy zadní. Rozhodnutí značky Audi opatřit podlahovou plošinu PQ25, která se nachází také ve VW Polo, pohonnou soustavou Quattro je možná prvním krokem k představení dalších modelů včetně Audi S1 (nebo i RS1?), ale také VW CrossPolo či Polo R. Ale to se teprve uvidí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Audi A1 Quattro již jezdí, stačí doladit...
TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků