Audi A1: nejmenší z Ingolstadtu je na světě

V předstihu před premiérou na autosalonu v Ženevě Audi představuje svůj zásadní model A1. Bude skutečným Audi v malém?

Nejmenší z rodu oplývajícího hliníkem má být dynamický a elegantní, pří délce 3 950 mm bude 1 740 mm široký a 1 420 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 470 mm. Jeho karosérie se vyznačuje tradičním jednodílným chladičem, zvýrazněnou boční linií propojující hrany předních a zadních světlometů a rámem střechy v jiné barvě než zbytek karosérie, ze soustav LED jsou tvořena zadní světla a světla pro denní svícení uložená v jednom celku s hlavními předními reflektory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér bezpochybně naznačuje příslušnost ke značce svým vzhledem i kvalitními materiály. Palubní deska má evokovat dojem křídel letadla umocněný kulatými výdechy ventilace coby proudovými motory, středová konzole pak trup jachty, což ponecháme na úsudku každého pozorovatele. Také uvnitř nového vozu najdeme osvětlovací jednotky z LED a škálu moderních elektronických systémů včetně výklopného barevného displeje na horní části středové konzole, jenž zobrazuje také údaje palubního počítače s programem pro ekonomickou jízdu, který řidiči například doporučuje, kdy a jak má řadit. Za příplatek budou nabízeny známý multimediální systém MMI, audiosoustava Bose o výkonu 465 W nebo prosklená panoramatická střecha.

Zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 267 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit na 920 litrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se budou starat moderní, více či méně známé koncernové motory výhradně vybavené přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Základní jednotkou se stává zážehový čtyřválec 1,2 TFSI s výkonem 86 koní (63 kW) a točivým momentem 160 Nm, jenž vozu Audi A1 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 12,1 s (při použití standardní pětistupňové převodovky s manuálním řazením) a dosáhne rychlosti 179 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba benzínu má činit 5,1 l/100 km, emise CO2 budou na hladině 119 g/km.

Výkonnější variantou je motor 1,4 TFSI naladěný na 122 koní (90 kW) a 200 Nm. V kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovou skříní zrychlí s 0 na 100 km/h za 9,2 s (se sedmistupňovou dvouspojkovou přeovdovkou DSG alias S Tronic za 9,1 s) a dosáhne rychlosti 200 km/h. Audi A1 vybavené motorem 1,4 TFSI vykazuje průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km, resp. 5,1 l/100 km (S Tronic).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci nafty mohou vybírat ze dvou výkonových verzí common railu 1,6 TDI. Ta krotší disponuje výkonem 90 koní (66 kW) a točivým momentem až 230 Nm, což vozu Audi A1 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 12,2 s a dosažení rychlosti 179 km/h, pokud se ale budete krotit, odvděčí se průměrnou spotřebou jen 3,8 l/100 km a emisemi CO2 těsně pod magickou hranicí 100 g/km.

Výkonnější provedení dává 105 koní (77 kW) a 250 Nm a jím vybavené Audi A1 zrychlí na 100 km/h za 10,8 s a jede až 187 km/h, přičemž průměrná spotřeba paliva zůstává stále pod hranicí 4,0 l/100 km. Všechny vozy Audi A1 jsou bez výjimky vybaveny rekuperací brzdné energie a populárním systémem zhášení motoru na křižovatkách start/stop

Na další technické libůtsky si musíme počkat až do Ženevy, kde se vůz poprvé představí veřejnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A1
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků