Audi A1: nejmenší z Ingolstadtu je na světě

V předstihu před premiérou na autosalonu v Ženevě Audi představuje svůj zásadní model A1. Bude skutečným Audi v malém?

Nejmenší z rodu oplývajícího hliníkem má být dynamický a elegantní, pří délce 3 950 mm bude 1 740 mm široký a 1 420 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 470 mm. Jeho karosérie se vyznačuje tradičním jednodílným chladičem, zvýrazněnou boční linií propojující hrany předních a zadních světlometů a rámem střechy v jiné barvě než zbytek karosérie, ze soustav LED jsou tvořena zadní světla a světla pro denní svícení uložená v jednom celku s hlavními předními reflektory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér bezpochybně naznačuje příslušnost ke značce svým vzhledem i kvalitními materiály. Palubní deska má evokovat dojem křídel letadla umocněný kulatými výdechy ventilace coby proudovými motory, středová konzole pak trup jachty, což ponecháme na úsudku každého pozorovatele. Také uvnitř nového vozu najdeme osvětlovací jednotky z LED a škálu moderních elektronických systémů včetně výklopného barevného displeje na horní části středové konzole, jenž zobrazuje také údaje palubního počítače s programem pro ekonomickou jízdu, který řidiči například doporučuje, kdy a jak má řadit. Za příplatek budou nabízeny známý multimediální systém MMI, audiosoustava Bose o výkonu 465 W nebo prosklená panoramatická střecha.

Zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 267 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit na 920 litrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se budou starat moderní, více či méně známé koncernové motory výhradně vybavené přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Základní jednotkou se stává zážehový čtyřválec 1,2 TFSI s výkonem 86 koní (63 kW) a točivým momentem 160 Nm, jenž vozu Audi A1 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 12,1 s (při použití standardní pětistupňové převodovky s manuálním řazením) a dosáhne rychlosti 179 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba benzínu má činit 5,1 l/100 km, emise CO2 budou na hladině 119 g/km.

Výkonnější variantou je motor 1,4 TFSI naladěný na 122 koní (90 kW) a 200 Nm. V kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovou skříní zrychlí s 0 na 100 km/h za 9,2 s (se sedmistupňovou dvouspojkovou přeovdovkou DSG alias S Tronic za 9,1 s) a dosáhne rychlosti 200 km/h. Audi A1 vybavené motorem 1,4 TFSI vykazuje průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km, resp. 5,1 l/100 km (S Tronic).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci nafty mohou vybírat ze dvou výkonových verzí common railu 1,6 TDI. Ta krotší disponuje výkonem 90 koní (66 kW) a točivým momentem až 230 Nm, což vozu Audi A1 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 12,2 s a dosažení rychlosti 179 km/h, pokud se ale budete krotit, odvděčí se průměrnou spotřebou jen 3,8 l/100 km a emisemi CO2 těsně pod magickou hranicí 100 g/km.

Výkonnější provedení dává 105 koní (77 kW) a 250 Nm a jím vybavené Audi A1 zrychlí na 100 km/h za 10,8 s a jede až 187 km/h, přičemž průměrná spotřeba paliva zůstává stále pod hranicí 4,0 l/100 km. Všechny vozy Audi A1 jsou bez výjimky vybaveny rekuperací brzdné energie a populárním systémem zhášení motoru na křižovatkách start/stop

Na další technické libůtsky si musíme počkat až do Ženevy, kde se vůz poprvé představí veřejnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A1
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků