Audi A1: nejmenší z Ingolstadtu je na světě

V předstihu před premiérou na autosalonu v Ženevě Audi představuje svůj zásadní model A1. Bude skutečným Audi v malém?

Nejmenší z rodu oplývajícího hliníkem má být dynamický a elegantní, pří délce 3 950 mm bude 1 740 mm široký a 1 420 mm vysoký, rozvor náprav činí 2 470 mm. Jeho karosérie se vyznačuje tradičním jednodílným chladičem, zvýrazněnou boční linií propojující hrany předních a zadních světlometů a rámem střechy v jiné barvě než zbytek karosérie, ze soustav LED jsou tvořena zadní světla a světla pro denní svícení uložená v jednom celku s hlavními předními reflektory.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér bezpochybně naznačuje příslušnost ke značce svým vzhledem i kvalitními materiály. Palubní deska má evokovat dojem křídel letadla umocněný kulatými výdechy ventilace coby proudovými motory, středová konzole pak trup jachty, což ponecháme na úsudku každého pozorovatele. Také uvnitř nového vozu najdeme osvětlovací jednotky z LED a škálu moderních elektronických systémů včetně výklopného barevného displeje na horní části středové konzole, jenž zobrazuje také údaje palubního počítače s programem pro ekonomickou jízdu, který řidiči například doporučuje, kdy a jak má řadit. Za příplatek budou nabízeny známý multimediální systém MMI, audiosoustava Bose o výkonu 465 W nebo prosklená panoramatická střecha.

Zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 267 litrů nákladu, po sklopení zadních sedadel jej lze zvětšit na 920 litrů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se budou starat moderní, více či méně známé koncernové motory výhradně vybavené přímým vstřikováním paliva a přeplňováním. Základní jednotkou se stává zážehový čtyřválec 1,2 TFSI s výkonem 86 koní (63 kW) a točivým momentem 160 Nm, jenž vozu Audi A1 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 12,1 s (při použití standardní pětistupňové převodovky s manuálním řazením) a dosáhne rychlosti 179 km/h. Průměrná kombinovaná spotřeba benzínu má činit 5,1 l/100 km, emise CO2 budou na hladině 119 g/km.

Výkonnější variantou je motor 1,4 TFSI naladěný na 122 koní (90 kW) a 200 Nm. V kombinaci s šestistupňovou manuálně řazenou převodovou skříní zrychlí s 0 na 100 km/h za 9,2 s (se sedmistupňovou dvouspojkovou přeovdovkou DSG alias S Tronic za 9,1 s) a dosáhne rychlosti 200 km/h. Audi A1 vybavené motorem 1,4 TFSI vykazuje průměrnou spotřebu 5,4 l/100 km, resp. 5,1 l/100 km (S Tronic).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Milovníci nafty mohou vybírat ze dvou výkonových verzí common railu 1,6 TDI. Ta krotší disponuje výkonem 90 koní (66 kW) a točivým momentem až 230 Nm, což vozu Audi A1 umožní zrychlení z klidu na 100 km/h za 12,2 s a dosažení rychlosti 179 km/h, pokud se ale budete krotit, odvděčí se průměrnou spotřebou jen 3,8 l/100 km a emisemi CO2 těsně pod magickou hranicí 100 g/km.

Výkonnější provedení dává 105 koní (77 kW) a 250 Nm a jím vybavené Audi A1 zrychlí na 100 km/h za 10,8 s a jede až 187 km/h, přičemž průměrná spotřeba paliva zůstává stále pod hranicí 4,0 l/100 km. Všechny vozy Audi A1 jsou bez výjimky vybaveny rekuperací brzdné energie a populárním systémem zhášení motoru na křižovatkách start/stop

Na další technické libůtsky si musíme počkat až do Ženevy, kde se vůz poprvé představí veřejnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Audi A1

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků