Audi A1 má české ceny. Základ za 555 tisíc luxusní produkt nepřipomíná

Nejmenší Audi dorazilo na český trh ve své druhé generaci. Základní cena přesahuje půl milionu korun.

Nejmenší model z nabídky Audi se odhalil již v červnu a výstavní premiéru si odbyl v Paříži. Nyní si našel cestu i k nám. Zatím do konfigurátoru, který naznačuje, že již brzy vůz půjde objednat u autorizovaných dealerů. Druhá generace mini Audi je založena na platformě MQB A0 a blízkou příbuznost hledejme u Volkswagenu Polo či Seatu Ibiza.

Takto skončilo Audi R8 po těžké bouračce v Itálii. I tohle je možné přežít

Takto skončilo Audi R8 po těžké bouračce v Itálii. I tohle je možné přežít

Audi A1 najdete v českém konfigurátoru zatím bez vizuálního doprovodu, proto základní výbavu ilustrujeme z německého trhu. Obrázky se tak mohou lišit, ale představu si dokážeme udělat dobrou. Audi se tradičně rozhodla omezit výběr výbav na linie Advanced a S Line. Zbytek si nezávisle na motoru připlatíte dle svých přání.

A k počátečnímu výběru dostanete na českém trhu standardní výbavu následující. Zahrnuje například nouzové brzdění, rádio MMI s Bluetooth a čtyřmi reproduktory, LED denní svícení či kožený volant. Připlatit si však musíte například i za dotykovou obrazovku s navigací, tempomat, hliníková kola, ambientní osvětlení, hezčí dekor interiéru, parkovací senzory či dokonce asistent pro rozjezd do kopce nebo zpětná zrcátka v barvě vozu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Základním motorem je pak motorizace 30 TFSI. To znamená litrový tříválec TSI o výkonu 88 kilowattů. To vše za startovacích 555.900 korun. Vedle šestistupňového manuálu lze připlatit za dvouspojkovou převodovku S Tronic, a to 52 tisíc korun. Jiný motor zatím v nabídce není. Prostřední linie (Advanced) začíná na 590.900 korunách, nejdražší provedení (S line) je v konfigurátoru za nejméně 621.900 Kč. Silnější varianty, včetně dieselů, dorazí později.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků