Audi A1 má české ceny. Základ za 555 tisíc luxusní produkt nepřipomíná

Nejmenší Audi dorazilo na český trh ve své druhé generaci. Základní cena přesahuje půl milionu korun.

Nejmenší model z nabídky Audi se odhalil již v červnu a výstavní premiéru si odbyl v Paříži. Nyní si našel cestu i k nám. Zatím do konfigurátoru, který naznačuje, že již brzy vůz půjde objednat u autorizovaných dealerů. Druhá generace mini Audi je založena na platformě MQB A0 a blízkou příbuznost hledejme u Volkswagenu Polo či Seatu Ibiza.

Takto skončilo Audi R8 po těžké bouračce v Itálii. I tohle je možné přežít

Takto skončilo Audi R8 po těžké bouračce v Itálii. I tohle je možné přežít

Audi A1 najdete v českém konfigurátoru zatím bez vizuálního doprovodu, proto základní výbavu ilustrujeme z německého trhu. Obrázky se tak mohou lišit, ale představu si dokážeme udělat dobrou. Audi se tradičně rozhodla omezit výběr výbav na linie Advanced a S Line. Zbytek si nezávisle na motoru připlatíte dle svých přání.

A k počátečnímu výběru dostanete na českém trhu standardní výbavu následující. Zahrnuje například nouzové brzdění, rádio MMI s Bluetooth a čtyřmi reproduktory, LED denní svícení či kožený volant. Připlatit si však musíte například i za dotykovou obrazovku s navigací, tempomat, hliníková kola, ambientní osvětlení, hezčí dekor interiéru, parkovací senzory či dokonce asistent pro rozjezd do kopce nebo zpětná zrcátka v barvě vozu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Základním motorem je pak motorizace 30 TFSI. To znamená litrový tříválec TSI o výkonu 88 kilowattů. To vše za startovacích 555.900 korun. Vedle šestistupňového manuálu lze připlatit za dvouspojkovou převodovku S Tronic, a to 52 tisíc korun. Jiný motor zatím v nabídce není. Prostřední linie (Advanced) začíná na 590.900 korunách, nejdražší provedení (S line) je v konfigurátoru za nejméně 621.900 Kč. Silnější varianty, včetně dieselů, dorazí později.

Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

Peugeot 5008 1.6 Pure Tech (minitest)

Sedm samostatných sedadel, obrovský kufr, vynikající variabilita a žádný pohon všech kol. Podle Francouzů SUV, podle nás benzínový minivan umně maskovaný za crossover.

dnes | Miro Mihálik
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků