Audi A1 má české ceny. Základ za 555 tisíc luxusní produkt nepřipomíná

Nejmenší Audi dorazilo na český trh ve své druhé generaci. Základní cena přesahuje půl milionu korun.

Nejmenší model z nabídky Audi se odhalil již v červnu a výstavní premiéru si odbyl v Paříži. Nyní si našel cestu i k nám. Zatím do konfigurátoru, který naznačuje, že již brzy vůz půjde objednat u autorizovaných dealerů. Druhá generace mini Audi je založena na platformě MQB A0 a blízkou příbuznost hledejme u Volkswagenu Polo či Seatu Ibiza.

Takto skončilo Audi R8 po těžké bouračce v Itálii. I tohle je možné přežít

Takto skončilo Audi R8 po těžké bouračce v Itálii. I tohle je možné přežít

Audi A1 najdete v českém konfigurátoru zatím bez vizuálního doprovodu, proto základní výbavu ilustrujeme z německého trhu. Obrázky se tak mohou lišit, ale představu si dokážeme udělat dobrou. Audi se tradičně rozhodla omezit výběr výbav na linie Advanced a S Line. Zbytek si nezávisle na motoru připlatíte dle svých přání.

A k počátečnímu výběru dostanete na českém trhu standardní výbavu následující. Zahrnuje například nouzové brzdění, rádio MMI s Bluetooth a čtyřmi reproduktory, LED denní svícení či kožený volant. Připlatit si však musíte například i za dotykovou obrazovku s navigací, tempomat, hliníková kola, ambientní osvětlení, hezčí dekor interiéru, parkovací senzory či dokonce asistent pro rozjezd do kopce nebo zpětná zrcátka v barvě vozu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Základním motorem je pak motorizace 30 TFSI. To znamená litrový tříválec TSI o výkonu 88 kilowattů. To vše za startovacích 555.900 korun. Vedle šestistupňového manuálu lze připlatit za dvouspojkovou převodovku S Tronic, a to 52 tisíc korun. Jiný motor zatím v nabídce není. Prostřední linie (Advanced) začíná na 590.900 korunách, nejdražší provedení (S line) je v konfigurátoru za nejméně 621.900 Kč. Silnější varianty, včetně dieselů, dorazí později.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 153 příspěvků