Audi A1 má české ceny. Základ za 555 tisíc luxusní produkt nepřipomíná

Nejmenší Audi dorazilo na český trh ve své druhé generaci. Základní cena přesahuje půl milionu korun.

Nejmenší model z nabídky Audi se odhalil již v červnu a výstavní premiéru si odbyl v Paříži. Nyní si našel cestu i k nám. Zatím do konfigurátoru, který naznačuje, že již brzy vůz půjde objednat u autorizovaných dealerů. Druhá generace mini Audi je založena na platformě MQB A0 a blízkou příbuznost hledejme u Volkswagenu Polo či Seatu Ibiza.

Takto skončilo Audi R8 po těžké bouračce v Itálii. I tohle je možné přežít

Takto skončilo Audi R8 po těžké bouračce v Itálii. I tohle je možné přežít

Audi A1 najdete v českém konfigurátoru zatím bez vizuálního doprovodu, proto základní výbavu ilustrujeme z německého trhu. Obrázky se tak mohou lišit, ale představu si dokážeme udělat dobrou. Audi se tradičně rozhodla omezit výběr výbav na linie Advanced a S Line. Zbytek si nezávisle na motoru připlatíte dle svých přání.

A k počátečnímu výběru dostanete na českém trhu standardní výbavu následující. Zahrnuje například nouzové brzdění, rádio MMI s Bluetooth a čtyřmi reproduktory, LED denní svícení či kožený volant. Připlatit si však musíte například i za dotykovou obrazovku s navigací, tempomat, hliníková kola, ambientní osvětlení, hezčí dekor interiéru, parkovací senzory či dokonce asistent pro rozjezd do kopce nebo zpětná zrcátka v barvě vozu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Základním motorem je pak motorizace 30 TFSI. To znamená litrový tříválec TSI o výkonu 88 kilowattů. To vše za startovacích 555.900 korun. Vedle šestistupňového manuálu lze připlatit za dvouspojkovou převodovku S Tronic, a to 52 tisíc korun. Jiný motor zatím v nabídce není. Prostřední linie (Advanced) začíná na 590.900 korunách, nejdražší provedení (S line) je v konfigurátoru za nejméně 621.900 Kč. Silnější varianty, včetně dieselů, dorazí později.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

dnes | Svět motorů | 1 příspěvek
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků