Audi A1 citycarver přijíždí do Česka. Za robustnější hatchback si dost připlatíte

Robustnější verze hatchbacku A1 ukazuje české cenovky. Stojí však provedené úpravy za peníze navíc?

Nástavce nárazníků, lemování blatníků, zvýšený podvozek o 3,5 cm, standardně větší kola s pneumatikami s vyšším profilem a jednoduše dojem malého crossoveru, který se neztratí ve městě ani na polní cestě. Takto chce ostatně působit A1 citycarver, nová varianta standardního hatchbacku A1 Sportback, která nyní přijíždí i do nabídky českého zastoupení Audi.

Už základní cenovky A1 Sportback nejsou zrovna nízké s ohledem na základní výbavu, přičemž u citycarveru samozřejmě čekejte ještě další příplatek za zmíněné úpravy. Přesněji tak vyjde „baby Allroad“ o rovných 50.000 Kč dráž než standardní A1, pohon všech kol zde pochopitelně nečekejte a nabídka motorů také zůstává beze změny.

Nové Audi RS 4 Avant dorazilo do Česka. S příplatkovou výbavou vás šetřit nebude

Nové Audi RS 4 Avant dorazilo do Česka. S příplatkovou výbavou vás šetřit nebude

A1 citycarver začíná na částce 584.900 Kč za motorizaci 25 TFSI. Označení skrývá nejslabší benzinový tříválec o objemu jednoho litru a výkonu 70 kW (95 koní), který je spojen výhradně s manuální pětistupňovou převodovkou. Silnější litrová motorizace 30 TFSI o výkonu 85 kW (116 koní) začíná na 615.900 Kč s manuální šestistupňovou skříní. Dostupný je nicméně i sedmistupňový automat S tronic za příplatek 52.000 Kč (667.900 Kč).

Nejsilnější motorizací citycarveru je 35 TFSI označující benzinový čtyřválec o objemu 1,5 litru a výkonu 110 kW (150 koní). S manuálním šestikvaltem startuje na 679.900 Kč, v případě automatu S tronic pak 731.900 Kč.

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Ve standardní výbavě A1 citycarver čekejte kromě výše zmíněného například 16palcová litá kola, v případě 35 TFSI 17palcová, balíček asistenčních systémů, látkové čalounění interiéru, přední sedadla s nastavitelnou výškou, hliníkové nástupní lišty, vpředu digitální přístrojový štít o velikosti 10,25 palce, halogenové světlomety, manuální klimatizaci, MMI rádio nebo světelný a dešťový senzor.

Audi A1 citycarver: Technická data a české ceny
Motorizace 25 TFSI 30 TFSI 35 TFSI
Zdvihový objem [cm3] 999 999 1498
Válce/ventily 3/4 3/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 70/5000-5500 85/5000-5500 110/5000-6000
Točivý moment [N.m/min]  175/2000-3500 200/2000-3500 250/1500-3500
Převodovka 5M 6M(7A) 6M(7A)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,2 9,9 8,2
Max. rychlost [km/h] 187 198 220
Spotřeba [l/100 km] 5,9 6,1
(6,4)
5,3-5,5
(5,3-5,4)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1205 1215
(1245)
1275
(1280)
Základní cena [Kč] 584.900 615.900
(667.900)
679.900
(731.900)
V závorkách uvedeny hodnoty pro automatickou převodovku S tronic.
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků