Z Audi A1 se stal crossover. Ani 4 centimetry navíc z něj ale teréňák nedělají

Německá automobilka uvádí novou variantu hatchbacku A1 Sportback. Vyšší podvozek, ochranné plasty na karoserii a na světě je najednou A1 citycarver.

Dá se říct, že Audi přichází s dalším crossoverem. Novinka A1 citycarver má být doma jak ve městě či na dálnici, tak na polních cestách a lehkém terénu. Už podle vzhledu vychází ze standardního hatchbacku Sportback, nelze si ale nevšimnout nových nástavců nárazníků a prahů nebo lemování blatníků.

Robustnějšímu vzhledu pak sekunduje zvýšený podvozek o 4 cm, což má A1 citycarver zajistit lepší průchodnost po nezpevněných cestách a zároveň řidiči vyšším posazením za volantem zlepšit výhled z vozu. Vyšší postoj citycarveru doplňují i větší standardní kola, která začínají na rozměru 16 palců. Podvozek má tlumiče s nastavitelnými režimy.

Nové Audi SQ8 TDI má českou cenu. Na 3 miliony se dostanete mrknutím oka

Nové Audi SQ8 TDI má českou cenu. Na 3 miliony se dostanete mrknutím oka

Určitá možnost personalizace je umožněna nabídkou celkem devíti odstínů karoserie, které lze kombinovat s kontrastním lakováním střechy v černé nebo šedé metalíze, zatímco uvedené plasty a doplňky na karoserii lze mít v odstínu černé, šedé nebo připomínající nerez. Podobné možnosti lakovaných dílů a dekorů jde ostatně vidět také v interiéru, který se od A1 Sportback v mnohém neliší.

Stejně tak se jeví i výbava A1 citycarver, ve které najdete třeba full-LED světlomety, systémy včetně adaptivního tempomatu, parkovacího asistentu, detekce chodců či udržování jízdy v pruhu, nechybí digitální přístrojový štít ve standardní výbavě, zatímco třeba 10,1palcový infotainment s hlasovým ovládáním nebo prémiový audiosystém Bang & Olufsen jsou za příplatek.

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

K motorům A1 citycarver nezmiňuje automobilka ve zprávě ani slovo. Pravděpodobně tedy využije portfolia standardního hatchbacku, u něhož se objevují přeplňované benzinové tříválce a čtyřválce, startující u objemu 1,0 litru a výkonu 70 kW (95 koní) a končící u nejsilnějšího dvoulitru o síle 147 kW (200 koní). V závislosti na motorizacích jsou dostupné manuální i automatické převodovky. Pohon všech kol quattro ovšem ani u přizvednutého citycarveru nečekejme.

Objednávky A1 citycarver bude Audi přijímat od začátku srpna 2019. K dealerům v Evropě se první kusy modelu dostanou letos na podzim.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 105 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků