Z Audi A1 se stal crossover. Ani 4 centimetry navíc z něj ale teréňák nedělají

Německá automobilka uvádí novou variantu hatchbacku A1 Sportback. Vyšší podvozek, ochranné plasty na karoserii a na světě je najednou A1 citycarver.

Dá se říct, že Audi přichází s dalším crossoverem. Novinka A1 citycarver má být doma jak ve městě či na dálnici, tak na polních cestách a lehkém terénu. Už podle vzhledu vychází ze standardního hatchbacku Sportback, nelze si ale nevšimnout nových nástavců nárazníků a prahů nebo lemování blatníků.

Robustnějšímu vzhledu pak sekunduje zvýšený podvozek o 4 cm, což má A1 citycarver zajistit lepší průchodnost po nezpevněných cestách a zároveň řidiči vyšším posazením za volantem zlepšit výhled z vozu. Vyšší postoj citycarveru doplňují i větší standardní kola, která začínají na rozměru 16 palců. Podvozek má tlumiče s nastavitelnými režimy.

Nové Audi SQ8 TDI má českou cenu. Na 3 miliony se dostanete mrknutím oka

Nové Audi SQ8 TDI má českou cenu. Na 3 miliony se dostanete mrknutím oka

Určitá možnost personalizace je umožněna nabídkou celkem devíti odstínů karoserie, které lze kombinovat s kontrastním lakováním střechy v černé nebo šedé metalíze, zatímco uvedené plasty a doplňky na karoserii lze mít v odstínu černé, šedé nebo připomínající nerez. Podobné možnosti lakovaných dílů a dekorů jde ostatně vidět také v interiéru, který se od A1 Sportback v mnohém neliší.

Stejně tak se jeví i výbava A1 citycarver, ve které najdete třeba full-LED světlomety, systémy včetně adaptivního tempomatu, parkovacího asistentu, detekce chodců či udržování jízdy v pruhu, nechybí digitální přístrojový štít ve standardní výbavě, zatímco třeba 10,1palcový infotainment s hlasovým ovládáním nebo prémiový audiosystém Bang & Olufsen jsou za příplatek.

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

K motorům A1 citycarver nezmiňuje automobilka ve zprávě ani slovo. Pravděpodobně tedy využije portfolia standardního hatchbacku, u něhož se objevují přeplňované benzinové tříválce a čtyřválce, startující u objemu 1,0 litru a výkonu 70 kW (95 koní) a končící u nejsilnějšího dvoulitru o síle 147 kW (200 koní). V závislosti na motorizacích jsou dostupné manuální i automatické převodovky. Pohon všech kol quattro ovšem ani u přizvednutého citycarveru nečekejme.

Objednávky A1 citycarver bude Audi přijímat od začátku srpna 2019. K dealerům v Evropě se první kusy modelu dostanou letos na podzim.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků