Z Audi A1 se stal crossover. Ani 4 centimetry navíc z něj ale teréňák nedělají

Německá automobilka uvádí novou variantu hatchbacku A1 Sportback. Vyšší podvozek, ochranné plasty na karoserii a na světě je najednou A1 citycarver.

Dá se říct, že Audi přichází s dalším crossoverem. Novinka A1 citycarver má být doma jak ve městě či na dálnici, tak na polních cestách a lehkém terénu. Už podle vzhledu vychází ze standardního hatchbacku Sportback, nelze si ale nevšimnout nových nástavců nárazníků a prahů nebo lemování blatníků.

Robustnějšímu vzhledu pak sekunduje zvýšený podvozek o 4 cm, což má A1 citycarver zajistit lepší průchodnost po nezpevněných cestách a zároveň řidiči vyšším posazením za volantem zlepšit výhled z vozu. Vyšší postoj citycarveru doplňují i větší standardní kola, která začínají na rozměru 16 palců. Podvozek má tlumiče s nastavitelnými režimy.

Nové Audi SQ8 TDI má českou cenu. Na 3 miliony se dostanete mrknutím oka

Nové Audi SQ8 TDI má českou cenu. Na 3 miliony se dostanete mrknutím oka

Určitá možnost personalizace je umožněna nabídkou celkem devíti odstínů karoserie, které lze kombinovat s kontrastním lakováním střechy v černé nebo šedé metalíze, zatímco uvedené plasty a doplňky na karoserii lze mít v odstínu černé, šedé nebo připomínající nerez. Podobné možnosti lakovaných dílů a dekorů jde ostatně vidět také v interiéru, který se od A1 Sportback v mnohém neliší.

Stejně tak se jeví i výbava A1 citycarver, ve které najdete třeba full-LED světlomety, systémy včetně adaptivního tempomatu, parkovacího asistentu, detekce chodců či udržování jízdy v pruhu, nechybí digitální přístrojový štít ve standardní výbavě, zatímco třeba 10,1palcový infotainment s hlasovým ovládáním nebo prémiový audiosystém Bang & Olufsen jsou za příplatek.

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

TEST Audi A1 Sportback 30 TFSI S tronic: Obhájí si vysokou cenu?

K motorům A1 citycarver nezmiňuje automobilka ve zprávě ani slovo. Pravděpodobně tedy využije portfolia standardního hatchbacku, u něhož se objevují přeplňované benzinové tříválce a čtyřválce, startující u objemu 1,0 litru a výkonu 70 kW (95 koní) a končící u nejsilnějšího dvoulitru o síle 147 kW (200 koní). V závislosti na motorizacích jsou dostupné manuální i automatické převodovky. Pohon všech kol quattro ovšem ani u přizvednutého citycarveru nečekejme.

Objednávky A1 citycarver bude Audi přijímat od začátku srpna 2019. K dealerům v Evropě se první kusy modelu dostanou letos na podzim.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 179 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků