Audi A1 A-Force One od firmy Pogea Racing

Německá ladičská společnost Pogea Racing připravila vlastní modifikaci ingolstadtského benjamínka, modelu Audi A1.

Zatímco se většina renomovaných automobilových úpravců soustředí především na ladění drahých cestovních, sportovních či supersportovních vozů, najdou se výjimečně i tací, kteří se zaměřují spíše na kompakty, jejichž obliba zvláště v Evropě trvale roste. Právě do druhé skupiny patří německý ladič Pogea Racing, v jehož dílnách vzniknul nový projekt vycházející z Audi A1. Nese suverénně znějící jméno A-Force One a vyznačuje se především zvýšenými výkony alternativně dodávaných motorů, decentně upraveným designem a novými ráfky kol. Není to přitom poprvé, co po malém autě sáhli. Připomeňme, že loni v létě firma Pogea Racing představila řádně vylepšený model Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, jehož důkladně přestavěná jednotka 1,4 Turbo byla nakonec naladěna na plných 268 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V případě nového typu A-Force však jde především o řídicí jednotku. Pánům z Pogea Racingu se podařilo obejít heslem chráněný program ECU VW Group a pro zážehový motor 1,4 TSI nabízejí zvýšení výkonových parametrů ve dvou hladinách. První stupeň znamená dosažení výkonu 156 koní (115 kW) a točivého momentu 266 Nm, přičemž jednotka 1,4 TSI ve svém standardním odladění v Audi A1 dává 122 koní (90 kW) a točivý moment 200 Nm. Nejvyšší rychlost poskočila z výchozích 202 km/h na elektronicky omezených 245 km/h. Kromě nového programu řídicí jednotky za těmito posuny stojí jen sportovní filtr sání od BMC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dále si lze připlatit za odvrtávané kotoučové brzdy Brembo, tlumicí jednotky KW Inox Line a lehké osmnáctipalcové ráfky OZ Racing Alleggerita HLT s ET35 a pneumatikami Continental Sport Contact 3. Přepracován byl také výfukový trakt s novými tlumiči a párem nerezových koncovek o průměru 76 mm. Pro ještě náročnější zákazníky připravila společnost Pogea Racing stupeň 2. Ten přináší ještě tužší podvozek a motor doplněný vylepšeným chlazením a dále modifikovaným programem ECU. Výkonové parametry tohoto provedení ale zatím zveřejněny nebyly. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 2
Rok výroby: 2009
Stav: 167 580 km
Cena: 215 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 276 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků