Audi A1 A-Force One od firmy Pogea Racing

Německá ladičská společnost Pogea Racing připravila vlastní modifikaci ingolstadtského benjamínka, modelu Audi A1.

Zatímco se většina renomovaných automobilových úpravců soustředí především na ladění drahých cestovních, sportovních či supersportovních vozů, najdou se výjimečně i tací, kteří se zaměřují spíše na kompakty, jejichž obliba zvláště v Evropě trvale roste. Právě do druhé skupiny patří německý ladič Pogea Racing, v jehož dílnách vzniknul nový projekt vycházející z Audi A1. Nese suverénně znějící jméno A-Force One a vyznačuje se především zvýšenými výkony alternativně dodávaných motorů, decentně upraveným designem a novými ráfky kol. Není to přitom poprvé, co po malém autě sáhli. Připomeňme, že loni v létě firma Pogea Racing představila řádně vylepšený model Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, jehož důkladně přestavěná jednotka 1,4 Turbo byla nakonec naladěna na plných 268 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V případě nového typu A-Force však jde především o řídicí jednotku. Pánům z Pogea Racingu se podařilo obejít heslem chráněný program ECU VW Group a pro zážehový motor 1,4 TSI nabízejí zvýšení výkonových parametrů ve dvou hladinách. První stupeň znamená dosažení výkonu 156 koní (115 kW) a točivého momentu 266 Nm, přičemž jednotka 1,4 TSI ve svém standardním odladění v Audi A1 dává 122 koní (90 kW) a točivý moment 200 Nm. Nejvyšší rychlost poskočila z výchozích 202 km/h na elektronicky omezených 245 km/h. Kromě nového programu řídicí jednotky za těmito posuny stojí jen sportovní filtr sání od BMC.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dále si lze připlatit za odvrtávané kotoučové brzdy Brembo, tlumicí jednotky KW Inox Line a lehké osmnáctipalcové ráfky OZ Racing Alleggerita HLT s ET35 a pneumatikami Continental Sport Contact 3. Přepracován byl také výfukový trakt s novými tlumiči a párem nerezových koncovek o průměru 76 mm. Pro ještě náročnější zákazníky připravila společnost Pogea Racing stupeň 2. Ten přináší ještě tužší podvozek a motor doplněný vylepšeným chlazením a dále modifikovaným programem ECU. Výkonové parametry tohoto provedení ale zatím zveřejněny nebyly. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 


 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků