Nové Audi A1 oficiálně! Diesel končí. Vrcholná verze má 200 koní

Druhá generace modelu A1 je oficiálně venku. Kromě fotografií jsme se dočkali také palety motorů, a jak se možná dalo čekat, naftová verze chybí.

Druhá generace malého městského Audi je oficiálně odhalena. Po uniklých snímcích již německá automobilka neměla moc co skrývat. Čekali jsme hlavně na paletu agregátů a rozměry karoserie. A tyto informace už nyní máme k dispozici.

Audi A1 druhé generace stojí na platformě MQB A0, stejně jako Volkswagen Polo či Seat Ibiza. Je také delší a nižší než předchůdce. Novinka na délku měří 4030 mm, je 1740 mm široká a 1410 mm vysoká. Rozvor náprav automobilka v tiskové zprávě neuvádí, měl by však být dlouhý zhruba 2550 mm. Výroba vozu bude probíhat v továrně Seatu ve španělském Martorellu.

Inspirací pro design se prý stal ikonický model Sport quattro z osmdesátých let. Právě od něj mají pocházet tři otvory pod hranou kapoty či mřížka chladiče. Světlomety mají výrazný světelný podpis, jsou kompletně tvořeny diodami, a litá kola mohou mít průměr až 18 palců. O zadních svítilnách jsme hovořili už včera - pořád nám nějak připomínají vozy BMW...

Šéf Audi je ve vazbě kvůli emisím. Úřady mají strach z maření vyšetřování

Šéf Audi je ve vazbě kvůli emisím. Úřady mají strach z maření vyšetřování

Interiér čerpá ze stylu luxusního sedanu A8. Staromódní design aktuální verze nahradí jednoduchost a dotykový displej infotainmetu MMI s novým menu. U základní a střední výbavy si musíte vystačit s úhlopříčkou 8,8", nejvyšší výbava nabídne velikost 10,1". Dokonce už v základu ale bude před řidičem místo analogových ukazatelů 10,25palcový digitální přístrojový štít. Pokud si připlatíte, k dispozici bude bezdrátové nabíjení telefonu či online navigace s mapami Google.

Německá automobilka se u novinky chlubí také praktičností. Změnu byste měli pocítit po otevření kufru. Kapacita zavazadlového prostoru se zvýšila o 65 litrů na 335 litrů, a pokud sklopíte zadní opěradla, dostanete se až na 1090 litrů. Díky zvětšení délky a šířky by si více pohodlí měla užívat také posádka vozu. 

Testuje se v ČR autonomní řízení? Audi A6 Avant s lidarem to naznačuje

Testuje se v ČR autonomní řízení? Audi A6 Avant s lidarem to naznačuje

V nabídce nenajdete jediný naftový motor. Litrový tříválec TFSI bude dodáván ve dvou provedeních, a sice se 70 a 85 kW (95 a 115 koní, označení 25 TFSI a 30 TFSI). Zkratku 35 TFSI ponese patnáctistovka se 110 kW (150 koní), a vrchol představuje dvoulitr TFSI se 147 kW (200 koní) a označením 40 TFSI.

Všechny motory pohánějí přední kola, přičemž u litrů a patnáctistovky máte na výběr mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým DSG. Vrcholný čtyřválec 40 TFSI ovšem používá šestirychlostní DSG, stejně jako Polo GTI. O pohonu 4x4 se nepíše, byť by nová generace Audi A1 měla být jediným modelem s platformou MQB A0, který tuto možnost nabídne. Prý ve verzi S1, která dorazí příští rok.

Dodavatel dílů si hrál s Audi RS3. Místo pětiválce má elektromotory a 1200 koní

Dodavatel dílů si hrál s Audi RS3. Místo pětiválce má elektromotory a 1200 koní

Druhá generace modelu nabídne také řadu bezpečnostních systémů. Majitelé budou moci spoléhat na varování při opuštění jízdního pruhu, adaptivní tempomat (do 200 km/h) s brzdnou funkcí, asistent pro jízdu v kolonách či přednárazový systém s detekcí vozidel, chodců a cyklistů. Na výběr budou také tři podvozky: standardní, sportovní, a s adaptivními tlumiči.

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků