Nové Audi A1 oficiálně! Diesel končí. Vrcholná verze má 200 koní

Druhá generace modelu A1 je oficiálně venku. Kromě fotografií jsme se dočkali také palety motorů, a jak se možná dalo čekat, naftová verze chybí.

Druhá generace malého městského Audi je oficiálně odhalena. Po uniklých snímcích již německá automobilka neměla moc co skrývat. Čekali jsme hlavně na paletu agregátů a rozměry karoserie. A tyto informace už nyní máme k dispozici.

Audi A1 druhé generace stojí na platformě MQB A0, stejně jako Volkswagen Polo či Seat Ibiza. Je také delší a nižší než předchůdce. Novinka na délku měří 4030 mm, je 1740 mm široká a 1410 mm vysoká. Rozvor náprav automobilka v tiskové zprávě neuvádí, měl by však být dlouhý zhruba 2550 mm. Výroba vozu bude probíhat v továrně Seatu ve španělském Martorellu.

Inspirací pro design se prý stal ikonický model Sport quattro z osmdesátých let. Právě od něj mají pocházet tři otvory pod hranou kapoty či mřížka chladiče. Světlomety mají výrazný světelný podpis, jsou kompletně tvořeny diodami, a litá kola mohou mít průměr až 18 palců. O zadních svítilnách jsme hovořili už včera - pořád nám nějak připomínají vozy BMW...

Šéf Audi je ve vazbě kvůli emisím. Úřady mají strach z maření vyšetřování

Šéf Audi je ve vazbě kvůli emisím. Úřady mají strach z maření vyšetřování

Interiér čerpá ze stylu luxusního sedanu A8. Staromódní design aktuální verze nahradí jednoduchost a dotykový displej infotainmetu MMI s novým menu. U základní a střední výbavy si musíte vystačit s úhlopříčkou 8,8", nejvyšší výbava nabídne velikost 10,1". Dokonce už v základu ale bude před řidičem místo analogových ukazatelů 10,25palcový digitální přístrojový štít. Pokud si připlatíte, k dispozici bude bezdrátové nabíjení telefonu či online navigace s mapami Google.

Německá automobilka se u novinky chlubí také praktičností. Změnu byste měli pocítit po otevření kufru. Kapacita zavazadlového prostoru se zvýšila o 65 litrů na 335 litrů, a pokud sklopíte zadní opěradla, dostanete se až na 1090 litrů. Díky zvětšení délky a šířky by si více pohodlí měla užívat také posádka vozu. 

Testuje se v ČR autonomní řízení? Audi A6 Avant s lidarem to naznačuje

Testuje se v ČR autonomní řízení? Audi A6 Avant s lidarem to naznačuje

V nabídce nenajdete jediný naftový motor. Litrový tříválec TFSI bude dodáván ve dvou provedeních, a sice se 70 a 85 kW (95 a 115 koní, označení 25 TFSI a 30 TFSI). Zkratku 35 TFSI ponese patnáctistovka se 110 kW (150 koní), a vrchol představuje dvoulitr TFSI se 147 kW (200 koní) a označením 40 TFSI.

Všechny motory pohánějí přední kola, přičemž u litrů a patnáctistovky máte na výběr mezi šestistupňovým manuálem a sedmistupňovým DSG. Vrcholný čtyřválec 40 TFSI ovšem používá šestirychlostní DSG, stejně jako Polo GTI. O pohonu 4x4 se nepíše, byť by nová generace Audi A1 měla být jediným modelem s platformou MQB A0, který tuto možnost nabídne. Prý ve verzi S1, která dorazí příští rok.

Dodavatel dílů si hrál s Audi RS3. Místo pětiválce má elektromotory a 1200 koní

Dodavatel dílů si hrál s Audi RS3. Místo pětiválce má elektromotory a 1200 koní

Druhá generace modelu nabídne také řadu bezpečnostních systémů. Majitelé budou moci spoléhat na varování při opuštění jízdního pruhu, adaptivní tempomat (do 200 km/h) s brzdnou funkcí, asistent pro jízdu v kolonách či přednárazový systém s detekcí vozidel, chodců a cyklistů. Na výběr budou také tři podvozky: standardní, sportovní, a s adaptivními tlumiči.

 

Speciál: Autosalon Paříž 2018

Pařížský autosalon 2018 (Mondial de l'Automobile 2018) je ukázkou úpadku evropských automobilových výstav. Oficiální účast odřekly značky Audi, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Volkswagen či Volvo.

Letošní ročník pro novináře startuje v úterý 2. října. Od 4. do 14. října je výstava přístupná veřejnosti. Výstaviště Porte de Versailles bude otevřeno od 10:00 do 20:00, ceny lístků začínají na 9 eurech (asi 225 Kč).

Přehled očekávaných novinek

Škoda Karoq Sportline • Škoda Karoq Scout • Kie ProCeed Shoting Brake  • DS 3 Crossback • Citroën C5 AircrossSuzuki Jimny • Peugeot 508 SW • Renault Mégane R.S. Trophy • Škoda Kodiaq RS • Audi Q3 • Mercedes-Benz GLEBMW X5BMW 3BMW 8Seat TarracoToyota Corolla Touring SportsMonza SP1, Monza SP2

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků