Audi A1 1,4 TFSI v Paříži: S1 - quattro = toto (nové info a foto)

Jistě jste si všimli nedbalého básnického obratu, kterého jsem se dopustil v názvu tohoto článku. Také nejsilnější Audi A1 nesporně pojede jedna báseň, „S” v názvu ale přesto definitivně mít nebude.

Není to žádné velké překvapení, nepřítomnost S1 v Paříži očekáváme již od obdy, kdy automobilka vypustila do světa první informace o verzi A1 se 185 koňmi výkonu, někteří ale ještě v koutku duše doufali, že se nejmenší „esko” ve Francii přece jen ukáže.

Již před samotným autosalonem se ale ven dostaly informace o tom, že právě představená A1 1,4 TFSI se 185 koňmi výkonu měla původně nést jméno S1. Audi se ale nakonec rozhodlo nekazit image označení S jakožto záruky pohonu všech kol quattro. Právě tím totiž A1 dnes vybavena být nemůže a zřejmě ani v dohledné době nebude. V Paříži se „bývalá S1” představila v celé kráse, a tak se pojďme podívat na to, co nového nám k ní Audi sdělilo.

Jednak jsou to fotografie, které ale neukazují nic zásadně nového. Vůz je vybaven již dávno představeným paketem S-line a 17" koly ve známých designech. Pokud byste tuto A1 chtěli alespoň ve svých očích přiblížit vrcholu řady, Audi vám nabízí možnost přikoupit si třeba panoramatickou střechu nebo xenonové světlomety s LED „hadovkami” pro denní svícení.

Uvnitř najdeme třeba ambientní osvětlení pomocí LED či černě čalouněný strop, z příplatkové výbavy se nabízí nespočet prvků vč. navigačního systému, audiosystému Bose nebo vyhřívaných sedadel s koženým čalouněním.

Pod kapotou se nachází motor 1,4 TFSI přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem, který byl pro použití v S1 nejsilnější A1 naladěn na 185 koní (136 kW) a až 250 Nm točivého momentu. Povinností je bohužel stejně jako u Fabie RS nebo Pola GTI automatická převodovka S-tronic (DSG) se sedmi stupni. Zrychlení na stovku trvá tomuto ďáblíkovi jen 6,9 sekundy, jede až 227 km/h a pokud s ním pojedete jako andílci, odmění vás kombinovanou spotřebu ve výši 5,9 litrů benzinu na 100 km.

Do prodejů se vůz dostane až příští rok, již ale známe jeho německou cenu - činí 24 250 Eur, tedy nějakých 600 tisíc Kč. Je-li to pro vás za takový vůz hodně, nebo málo, to již prosím zvažte sami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toto mělo být Audi S1. A není. Auto je to ale úplně stejné...
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 26 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky