Audi A1 1,4 TFSI v Paříži: S1 - quattro = toto (nové info a foto)

Jistě jste si všimli nedbalého básnického obratu, kterého jsem se dopustil v názvu tohoto článku. Také nejsilnější Audi A1 nesporně pojede jedna báseň, „S” v názvu ale přesto definitivně mít nebude.

Není to žádné velké překvapení, nepřítomnost S1 v Paříži očekáváme již od obdy, kdy automobilka vypustila do světa první informace o verzi A1 se 185 koňmi výkonu, někteří ale ještě v koutku duše doufali, že se nejmenší „esko” ve Francii přece jen ukáže.

Již před samotným autosalonem se ale ven dostaly informace o tom, že právě představená A1 1,4 TFSI se 185 koňmi výkonu měla původně nést jméno S1. Audi se ale nakonec rozhodlo nekazit image označení S jakožto záruky pohonu všech kol quattro. Právě tím totiž A1 dnes vybavena být nemůže a zřejmě ani v dohledné době nebude. V Paříži se „bývalá S1” představila v celé kráse, a tak se pojďme podívat na to, co nového nám k ní Audi sdělilo.

Jednak jsou to fotografie, které ale neukazují nic zásadně nového. Vůz je vybaven již dávno představeným paketem S-line a 17" koly ve známých designech. Pokud byste tuto A1 chtěli alespoň ve svých očích přiblížit vrcholu řady, Audi vám nabízí možnost přikoupit si třeba panoramatickou střechu nebo xenonové světlomety s LED „hadovkami” pro denní svícení.

Uvnitř najdeme třeba ambientní osvětlení pomocí LED či černě čalouněný strop, z příplatkové výbavy se nabízí nespočet prvků vč. navigačního systému, audiosystému Bose nebo vyhřívaných sedadel s koženým čalouněním.

Pod kapotou se nachází motor 1,4 TFSI přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem, který byl pro použití v S1 nejsilnější A1 naladěn na 185 koní (136 kW) a až 250 Nm točivého momentu. Povinností je bohužel stejně jako u Fabie RS nebo Pola GTI automatická převodovka S-tronic (DSG) se sedmi stupni. Zrychlení na stovku trvá tomuto ďáblíkovi jen 6,9 sekundy, jede až 227 km/h a pokud s ním pojedete jako andílci, odmění vás kombinovanou spotřebu ve výši 5,9 litrů benzinu na 100 km.

Do prodejů se vůz dostane až příští rok, již ale známe jeho německou cenu - činí 24 250 Eur, tedy nějakých 600 tisíc Kč. Je-li to pro vás za takový vůz hodně, nebo málo, to již prosím zvažte sami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toto mělo být Audi S1. A není. Auto je to ale úplně stejné...
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 720 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 739 km
Cena: 135 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků