Audi A1 1,4 TFSI v Paříži: S1 - quattro = toto (nové info a foto)

Jistě jste si všimli nedbalého básnického obratu, kterého jsem se dopustil v názvu tohoto článku. Také nejsilnější Audi A1 nesporně pojede jedna báseň, „S” v názvu ale přesto definitivně mít nebude.

Není to žádné velké překvapení, nepřítomnost S1 v Paříži očekáváme již od obdy, kdy automobilka vypustila do světa první informace o verzi A1 se 185 koňmi výkonu, někteří ale ještě v koutku duše doufali, že se nejmenší „esko” ve Francii přece jen ukáže.

Již před samotným autosalonem se ale ven dostaly informace o tom, že právě představená A1 1,4 TFSI se 185 koňmi výkonu měla původně nést jméno S1. Audi se ale nakonec rozhodlo nekazit image označení S jakožto záruky pohonu všech kol quattro. Právě tím totiž A1 dnes vybavena být nemůže a zřejmě ani v dohledné době nebude. V Paříži se „bývalá S1” představila v celé kráse, a tak se pojďme podívat na to, co nového nám k ní Audi sdělilo.

Jednak jsou to fotografie, které ale neukazují nic zásadně nového. Vůz je vybaven již dávno představeným paketem S-line a 17" koly ve známých designech. Pokud byste tuto A1 chtěli alespoň ve svých očích přiblížit vrcholu řady, Audi vám nabízí možnost přikoupit si třeba panoramatickou střechu nebo xenonové světlomety s LED „hadovkami” pro denní svícení.

Uvnitř najdeme třeba ambientní osvětlení pomocí LED či černě čalouněný strop, z příplatkové výbavy se nabízí nespočet prvků vč. navigačního systému, audiosystému Bose nebo vyhřívaných sedadel s koženým čalouněním.

Pod kapotou se nachází motor 1,4 TFSI přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem, který byl pro použití v S1 nejsilnější A1 naladěn na 185 koní (136 kW) a až 250 Nm točivého momentu. Povinností je bohužel stejně jako u Fabie RS nebo Pola GTI automatická převodovka S-tronic (DSG) se sedmi stupni. Zrychlení na stovku trvá tomuto ďáblíkovi jen 6,9 sekundy, jede až 227 km/h a pokud s ním pojedete jako andílci, odmění vás kombinovanou spotřebu ve výši 5,9 litrů benzinu na 100 km.

Do prodejů se vůz dostane až příští rok, již ale známe jeho německou cenu - činí 24 250 Eur, tedy nějakých 600 tisíc Kč. Je-li to pro vás za takový vůz hodně, nebo málo, to již prosím zvažte sami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Toto mělo být Audi S1. A není. Auto je to ale úplně stejné...

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi TT 2
Rok výroby: 2009
Stav: 44 816 km
Cena: 350 000 Kč
Audi S4 3
Rok výroby: 2011
Stav: 42 108 km
Cena: 680 000 Kč
Audi A5 3
Rok výroby: 2007
Stav: 167 158 km
Cena: 300 000 Kč
Audi A3 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 130 774 km
Cena: 134 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků