Audi a VW svolávají statisíce aut. Hrozí požár i selhání airbagů

Téměř 600 tisíc vozů svolávají v zámoří automobilky Audi a Volkswagen. Problémy se týkají řady nových modelů a řešit se začnou od února.

Audi a Volkswagen svolávají ve Spojených státech celkem 582 822 automobilů a to ve třech vlnách. Problémy hrozí s čerpadlem chladící kapaliny, airbagy i nesprávným fungováním bezpečnostních pásů.

Trable s čerpadlem se týkají 342 867 vozů Audi. Uvnitř se mohou usadit nečistoty, způsobit přehřátí jednotky a v nejhorším případě i požár. Svolávací akce se týká aut s dvoulitrovými přeplňovanými čtyřválci. Konkrétně jde o modely A5 (včetně kabrioletů), Q5, Allroad, A4 a A6 z let 2013-2017. Chybu vyřeší aktualizace softwaru, který bude v případě ucpání pracovat s jednotkou citlivěji. Audi s řešením svolávací akce začne 20. února.

Prokleté airbagy. Automobilka Jaguar LR svolává další auta

Prokleté airbagy. Automobilka Jaguar LR svolává další auta

Další problém má německé automobilka u modelu Q5 z let 2011-2017. U nich může dojít k samovolné aktivaci bočního airbagu pro ochranu hlavy. Do panoramatického střešního okna při dešti nateče voda, která se následně dostane až do samotného airbagu a hrozí jeho selhání.

Čínští zástupci koncernu VW přijali první zprávu o tomto problému už 14. června minulého roku, další podobný incident se odehrál v Izraeli v listopadu. V zámoří, kde se svolávací akce koná, zatím k těmto trablům nedošlo. I v tomto případě se vše začne řešit během února.

Mercedes svolává své vozy. Novým modelům selhávají airbagy

Mercedes svolává své vozy. Novým modelům selhávají airbagy

A nakonec se v USA svolává 5 901 automobilů VW a Audi kvůli problémům s airbagy a sloty pro bezpečnostní pásy. Týká se to modelů A6, A7, A4, Allroad, Q7, Q5 Golf, Tiguan a e-Golf z let 2016-2018. U této svolávací akce zatím výrobce datum možného vyřešení nestanovil.

Audi A4 (2017)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků