Audi a VW svolávají statisíce aut. Hrozí požár i selhání airbagů

Téměř 600 tisíc vozů svolávají v zámoří automobilky Audi a Volkswagen. Problémy se týkají řady nových modelů a řešit se začnou od února.

Audi a Volkswagen svolávají ve Spojených státech celkem 582 822 automobilů a to ve třech vlnách. Problémy hrozí s čerpadlem chladící kapaliny, airbagy i nesprávným fungováním bezpečnostních pásů.

Trable s čerpadlem se týkají 342 867 vozů Audi. Uvnitř se mohou usadit nečistoty, způsobit přehřátí jednotky a v nejhorším případě i požár. Svolávací akce se týká aut s dvoulitrovými přeplňovanými čtyřválci. Konkrétně jde o modely A5 (včetně kabrioletů), Q5, Allroad, A4 a A6 z let 2013-2017. Chybu vyřeší aktualizace softwaru, který bude v případě ucpání pracovat s jednotkou citlivěji. Audi s řešením svolávací akce začne 20. února.

Prokleté airbagy. Automobilka Jaguar LR svolává další auta

Prokleté airbagy. Automobilka Jaguar LR svolává další auta

Další problém má německé automobilka u modelu Q5 z let 2011-2017. U nich může dojít k samovolné aktivaci bočního airbagu pro ochranu hlavy. Do panoramatického střešního okna při dešti nateče voda, která se následně dostane až do samotného airbagu a hrozí jeho selhání.

Čínští zástupci koncernu VW přijali první zprávu o tomto problému už 14. června minulého roku, další podobný incident se odehrál v Izraeli v listopadu. V zámoří, kde se svolávací akce koná, zatím k těmto trablům nedošlo. I v tomto případě se vše začne řešit během února.

Mercedes svolává své vozy. Novým modelům selhávají airbagy

Mercedes svolává své vozy. Novým modelům selhávají airbagy

A nakonec se v USA svolává 5 901 automobilů VW a Audi kvůli problémům s airbagy a sloty pro bezpečnostní pásy. Týká se to modelů A6, A7, A4, Allroad, Q7, Q5 Golf, Tiguan a e-Golf z let 2016-2018. U této svolávací akce zatím výrobce datum možného vyřešení nestanovil.

Audi A4 (2017)

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků