Audi a Porsche připravují nové motory. Budou mít šest i osm válců

Audi a Porsche připravují nové motory. Budou mít šest i osm válců

Audi spojilo své síly s další koncernovou automobilkou Porsche. Výsledkem má být nová řada motorů označená jako KoVoMo (Konzern Vee Otto Motoren). Dobrou zprávou je především fakt, že tahle řada stále nabídne jak šestiválcové jednotky, tak také osmiválce.

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Podle zdrojů britského Autocaru mají být válce uspořádány do V, přičemž úhel rozevření válců bude přibližně devadesát stupňů. Šestiválcové motory nabídnou objem tří litrů, osmiválce budou čtyřlitrové. Technicky ale není problém postavit z této řady i menší motor. Audi by tak mohlo nabízet šestiválec s objemem 2,5 litru.

Test ojetého Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Test ojetého Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Samozřejmě ale půjde o jednotky přeplňované. Pro začátek se počítá s klasickými turbodmychadly, později by měla být nasazena také technologie elektricky poháněných kompresorů.

Nově připravované šestiválce a osmiválce se objeví pod kapotou modelů Audi, Porsche, ale také Volkswagen a možná i Lamborghini

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků