Audi a Porsche připravují nové motory. Budou mít šest i osm válců

Audi a Porsche připravují nové motory. Budou mít šest i osm válců

Audi spojilo své síly s další koncernovou automobilkou Porsche. Výsledkem má být nová řada motorů označená jako KoVoMo (Konzern Vee Otto Motoren). Dobrou zprávou je především fakt, že tahle řada stále nabídne jak šestiválcové jednotky, tak také osmiválce.

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Podle zdrojů britského Autocaru mají být válce uspořádány do V, přičemž úhel rozevření válců bude přibližně devadesát stupňů. Šestiválcové motory nabídnou objem tří litrů, osmiválce budou čtyřlitrové. Technicky ale není problém postavit z této řady i menší motor. Audi by tak mohlo nabízet šestiválec s objemem 2,5 litru.

Test ojetého Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Test ojetého Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Samozřejmě ale půjde o jednotky přeplňované. Pro začátek se počítá s klasickými turbodmychadly, později by měla být nasazena také technologie elektricky poháněných kompresorů.

Nově připravované šestiválce a osmiválce se objeví pod kapotou modelů Audi, Porsche, ale také Volkswagen a možná i Lamborghini

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků