Audi a Porsche připravují nové motory. Budou mít šest i osm válců

Audi a Porsche připravují nové motory. Budou mít šest i osm válců

Audi spojilo své síly s další koncernovou automobilkou Porsche. Výsledkem má být nová řada motorů označená jako KoVoMo (Konzern Vee Otto Motoren). Dobrou zprávou je především fakt, že tahle řada stále nabídne jak šestiválcové jednotky, tak také osmiválce.

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Boxster Spyder je mizerný kabriolet, ale fantastický sporťák [jízdní dojmy]

Podle zdrojů britského Autocaru mají být válce uspořádány do V, přičemž úhel rozevření válců bude přibližně devadesát stupňů. Šestiválcové motory nabídnou objem tří litrů, osmiválce budou čtyřlitrové. Technicky ale není problém postavit z této řady i menší motor. Audi by tak mohlo nabízet šestiválec s objemem 2,5 litru.

Test ojetého Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Test ojetého Audi S4 Avant: Rodinná emtrojka za čtvrt milionu

Samozřejmě ale půjde o jednotky přeplňované. Pro začátek se počítá s klasickými turbodmychadly, později by měla být nasazena také technologie elektricky poháněných kompresorů.

Nově připravované šestiválce a osmiválce se objeví pod kapotou modelů Audi, Porsche, ale také Volkswagen a možná i Lamborghini

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků