Audi a Lamborghini se ještě více sblíží

25 komentářů

Driver
5. května • 14:21

Nechápu, čemu se tady každej tak diví. Je to normální dohoda, která povede k úsporám z rozsahu, takže oběma automobilkám vzroste zisk. A o tom to je. Už ted ma Lambo klimatizaci z Audi a další jiný drobnosti.Navíc ten, kdo jde po značce, si koupí Lambo, i když bude dražší, protože to prostě je Lambo. To je to samý, jako Srovníni např. Octavie a Passatu - oba mají stejný climatronic, oba mají stejné motory - a vadí to někomu, řeší to někdo? NE! Přitom je to uplně to samý...

Skyline
5. května • 16:49

...teda krome toho, ze Octavia je o tridu mensi auto na podvozku Goflu, jinak je fakt uplne stejny:-D

KK
5. května • 18:28

A novej Passat jezdí na podvozku čeho? Rozumbrado...

Skyline
6. května • 14:32

Tedy dle tebe je Passat stejne velke auto, jako Octavia? Videls ty auta vubec nekdy?:-D

u
23. března • 9:40

oktavka = golf , passat = superb! uz sato naucte rozdelenie tried

King
5. května • 13:51

No já nevím, ale tady http://www.autofun.cz/sportaky/novinky/lamborghini-se-budou-od-audi-lisit/ je řečen spíš pravý opak. Tak tohle bude asi podobně "aktuální" jako "výrazný meziroční propad prodejů Hondy za první kvartál" z minulého týdne...

mihals
7. května • 22:02

a tady mame potvrzeniFuture Lamborghinis will use no more than 20 per cent of Audi parts in an attempt to stave off criticism that the firm’s Gallardo shares too many key characteristics with the Audi R8.Company president Stephen Winkelmann has ordered a change in policy designed to maintain Lamborghini’s integrity. “We have an internal rule that in future common parts will never exceed 20 per cent,” he said.“In the future, we will always work together just on the hidden parts — parts that will not touch the DNA of Lamborghini.“That could include things like the electrical platforms that need high investment, or hoses and filters, but we have to safeguard against too much of it.”The new Gallardo LP560/4’s V10 is cast in the same factory as several Audi engines, and its block and cylinder heads are built on the same line as all of Audi’s petrol engines.Lamborghini industrial director Klaus Peter Korner said component and technology sharing with Audi was beneficial for the larger company, too.“Audi had no experience at all with a car like the Murciélago,” he said. “They learn from us to use smaller tools and cheaper tools for small series cars. In this way we are working together.“We have a quality benchmark with Audi. We get the best and the fastest, and Audi gets us the cheapest.”He believes that Lamborghini customers are not interested in the origin of minor components. “The customer isn’t interested in Audi or VW logos on a tube, or who each clip is produced by. We use the same parts [as Audi] when it’s possible and when it gives us higher quality.“That way, for the customer, it has to be an improvement when we share parts. When it’s better to have a unique solution, we should do it.”
Michael Taylor

jogurt
5. května • 6:28

Tradiční spekulace amatérského pisálka. Zákaznící budou nepochybně zcela jiného názoru. A o ty tu běží.

Zelí
5. května • 7:07

Pro Audi je Lambo dárcem orgánů super quatro. Je to 4x4, ale nevychází z koncepce předního náhonu a motoru vpředu, což je dobré pro lidové vozy ala W311, 312, 353, ale špatné pro supersporty. Takže R8 už žije na orgánech Lambo Gallardo. Nikde se tím soudruzi nechlubí a tím si marketingově na Audi přetáhnou image z Lamba.
A o to tady jde. Ziskové bude Audi, protože pojede masovku. Lambo zůstane ziskově na hraně a časem může jít k ledu.

Radek Ondrášík
5. května • 7:17

Ono je to vzájemné. Lambo dostalo také věci z vývoje VW, potažmo Audi.

Zelí
5. května • 7:36

A co to je? O ničem nevím.
Jedině snad pořádek na pracovišti. Každý pátek úklid na dílně apod.

Radek Ondrášík
5. května • 7:42

Drobnosti jako jsou části zadní nápravy, úplně drobnosti jako kliky dveří a páčky na stěrače a z toho důležitého např. přímé vstřikování paliva FSI.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
asd
5. května • 18:19

ale tohle je i u mustangu kdy u nej nalezneme prvky z focusu a ostatnich fordů :) a stejne je to porad ,,ikona,, a prodava se (ne pro mě :) )

Zelí
5. května • 7:49

Vidím, že humor pana Ondrašíka neopustil a to je dobrá zpráva. Kliky, páčky.... ok, to odpovídá jejich přístupu v OI byly shodné páčky pod volantem jako v RS6, tím si človíčka marketingově podchycují to je to podprahové vnímání. Ale přímý vstřik nemá s Audi nic společného, kupují ho od subdodavatele. To si může koupit každý. Nebo snad přímý vstřik vymyslelo Audi. No, možná po čase a marketingovém vymývání mozků z toho udělají slogan "Nejenom weinspritz vymyslelo audi".

Radek Ondrášík
5. května • 7:54

Ale no tak, zjistěte si, co se dává nyní do Gallarda za motor a pochopíte, že i ten přímý vstřik má stejný původ. Ono samozřejmě používá přímý vstřik více automobilek, dnes už téměř každý a nikde netvrdím, že jej vymyslelo VW, ovšem vývoj přímého vstřiku, který používá VW byl společným projektem automobilky a externích firem, které ho nyní dodávají a tento konkrétní systém se nasazuje pouze do koncernu VW.

Zelí
5. května • 8:20

Pro lambo není ten jejich motor nic podstatného. Klidně tam mohli dát motor 1000 koní z nějaké ameriky. A o tom to je. I vy jste jim na to skočil. A o to jim hlavně jde. To je to marketingové vykradení lamba. Protlačí mínění že bez Audi by lambo nemohlo být.
Jinak motor s přímým vstřikem benznu je starý třicet let. Sériově byl v myšivbuši jako GDI před deseti lety, kdy o fsi nikdo neslyšel.

Radek Ondrášík
5. května • 8:40

Přímý vstřik je starý asi šedesát let, ostatně v padesátých letech byl nasazen do vozů a letadel. To jen tak pro okraj.A v neposlední řadě, proč tu pořád probíráte to, že někdo měl přímý vstřik dříve, než Audi? Já to přece nepopírám. Nikde netvrdím a netvrdil jsem, že koncern VW nasadil tento systém jako první. Těch, co to udělali dříve a v sérii bylo daleko více. Mimo zmíněné Mitsu, např. francouzské automobilky, koncern Fiat v některých modelech apod.Jednoduše řečeno, současný desetiválec Lambo, má svůj původ u Volkswagenu. Není to motor z vývoje Lamba. Ten ho jenom dopracoval do podoby, kterou potřeboval. Co je na tom tak těžkého k pochopení, nebo co je na tom špatného?A na závěr - o tom, že Audi a Lambo si budou "vyměňovat" věci hovořilo i oficiálně vedení obou automobilek a není to nic nového, že celé části vozů jsou totožné. A tím nemyslím jenom ony páčky, ale důležité součásti vozu, jako zadní náprava, motory apod.

Zelí
5. května • 9:31

Vlastník je koncern a ten si s lambem dělá co uzná za vhodné. Naprostý souhlas a žádné zpochychybňování jeho práv. Tečka.
Šlo o tu podprahovou manipulaci s vnímáním. Před deseti lety by VW nikdo s lambem nespojoval a dnes.....
Když se podívám na fotku Veyronu v čelním pohledu, tak si přímo neuvědomím, že se koukám v hlavních rysech na svou a6 a přece je to naprosto zjevná podoba - silueta, klínová kapota, světla, chladič.....Pokud na veyronu odmyslíte natvrdo, neorganicky naroubovanou masku chladiče bugatti a vložíte "pavézu" z audi tak to sedí. Zase naprosto záměrná podprahová manipulace.
Takže až si vydělám další prachy a koupím např. lambo, tak už budu mít tak vypraný mozek, že mi to konečně a s velkou úlevou docvakne " lambo jezdí na weinspritz !!! "

yety
5. května • 13:22

Suhlasim s nazorom, ze ide o vykradanie Lamborghini. VW ziskal prestiznu znacku a takto ju len okradne o zakaznikov, ktori si radi priplacaju za jedinecnost a originalitu. Necudoval by som sa, keby potom presli k Ferrari.Postreh pana Zeli je presny, Bugatti s tymi svetlami vyzera ako Skoda a je to skutocne skoda. Interier v Lamorghini mi asi tiez len "nahodou" pripomina TT:). Neustale znizovanie nakladov je podla mna zly trend, ktory vytlaca tu peknu roznorodost (vrcholom su napr. aj benzinove motory v novej Alfe 159). Rovnako nechapem tu snahu automobiliek, aby vsetky auta znacky mali jasny "povod". no naco je to dobre, ze Superb je zvacsenina Octavie a ta zase Fabie... Majstrom tejto uniformity je asi Seat :).

JiVi
5. května • 9:14

pritlac ... prime vstrikovani se pouzivalo v bojovych letadlech Luftwafe za 2. svetove (Mess B109E - tyto stroje letali uz v 37. roce

Konkurent Spitfire - v te dobe s karburaci ztracel - nedarilo se dodavat smes do valcu pri pretizenich.Pak byla karburace upravena, aby nedochazelo k vypadkum dodavky smesi.

Radek Ondrášík
5. května • 9:19

Souhlasím: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline_Direct_Injection- přehlédl jsem to info o WWII. Omlouvám se a beru zpět. Ta padesátá léta platila pro auta.

x1235678
5. května • 9:03

Máte pravdu. A tento vývoj je logický, nakonec kromě diskutujících, kteří lambo ani R8 nekoupí je tu ještě ta důležitější skupina, to jest nediskutující, kteří koupí. A ti jsou podstatní. Těm je srdečně jedno, jestli klika dveří má svůj původ v konstrukční kanceláři v Ingolstadtu nebo Detroitu.
VW dává obrovské peníze do vývoje motorů, převodovek, podvozkových skupin atd., a bez ohledu na to, komu nakonec svěří výrobu jednotlivých komponentů, dává smysl výsledky tohoto velmi drahého vývoje uplatnit co nejširším způsobem. Proto dělá akvizice značek, kde vidí smysl, proto prodává motory japoncům a američanům a proto oni je od koncernu kupují.A pokud je a bude spřízněná konstrukce Gallarda a R8, je to jen dobře, protože audi si v R8 může dovolit jít na nižší motorizace a jiné systémy, než co tržní logika nařizuje lambu, prodejní počty pak na druhé straně pozitivně ovlivní rozdělení nákladů i ověřování technických řešení. Nejde o technické ani obchodní sbližování vozů.

Radek Ondrášík
5. května • 7:43

I ten současný desetiválec, co má LP560 je v podstatě od Audi.

Zelí
5. května • 7:53

To je ta pravá salámová metoda vykradení image. Nakonec to dojde tak daleko, že obstojí tvrzení, že lambo v podstatě všechno dostává od audi. V podstatě to bude pravda.
Takže proč to lambo nakonec kupovali ?

Radek Ondrášík
5. května • 8:42

A co vás na tom tak štve? Je to úplně normální, že si automobilky v rámci koncernů sdíli technologie. V dnešní době je dost složité a nákladné vyvíjet si všechno sám.

Doporučujeme

Články odjinud