Audi a Ducati: dokonáno jest

Audi a Ducati: dokonáno jest

To, co jsme avizovali již před několika dny, bylo zpečetěno. Audi potvrdilo koupi společnosti Ducati Motor Holding SpA.

„Ducati je sportovní, globální, prémiová značka. Z toho důvodu se s námi výborně doplňuje,“ komentoval transakci šéf německého výrobce Rupert Stadler. Už však nedodal, za kolik Audi Ducati koupilo.

Podle agentury Reuters by se cena mohla pohybovat kolem 860 milionů eur (v přepočtu zhruba 21,3 miliardy korun).

Audi a Ducati? Tohle spojení se nezdá až tak nereálné

Audi a Ducati? Tohle spojení se nezdá až tak nereálné

Co za ty peníze Audi získalo? Zcela jistě posílilo v souboji s BMW, svým hlavním konkurentem. Ten motocykly vyrábí již mnoho let.

A co to přineslo Ducati? Má šanci ještě více zabodovat coby globální značka. „Audi je ten nejlepší partner pro naši další expanzi,“ řekl Andrea C. Bonomi, prezident dosavadního vlastníka Investindustrialu.

Ducati se v posledních měsících silně orientovalo na rozvíjející se trhy – Brazílii, Čínu, Indii. Loni otevřelo závod v Thajsku. Osmdesát procent prodejů dnes uskutečňuje mimo Itálii.

Ducati od roku 2005 bojovalo o přežití, po vstupu investičního fondu Investiindustrial Holding (ovládá ho rodina Bonomi) v roce 2008 však nastal obrat k lepšímu. V roce 2011 prodala společnost 42 000 motocyklů a utržila největší příjmy ve své historii – 480 milionů eur.  

Klepněte pro větší obrázek

Foto: profimedia.cz
 
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků