Audi a Ducati: dokonáno jest

Audi a Ducati: dokonáno jest

To, co jsme avizovali již před několika dny, bylo zpečetěno. Audi potvrdilo koupi společnosti Ducati Motor Holding SpA.

„Ducati je sportovní, globální, prémiová značka. Z toho důvodu se s námi výborně doplňuje,“ komentoval transakci šéf německého výrobce Rupert Stadler. Už však nedodal, za kolik Audi Ducati koupilo.

Podle agentury Reuters by se cena mohla pohybovat kolem 860 milionů eur (v přepočtu zhruba 21,3 miliardy korun).

Audi a Ducati? Tohle spojení se nezdá až tak nereálné

Audi a Ducati? Tohle spojení se nezdá až tak nereálné

Co za ty peníze Audi získalo? Zcela jistě posílilo v souboji s BMW, svým hlavním konkurentem. Ten motocykly vyrábí již mnoho let.

A co to přineslo Ducati? Má šanci ještě více zabodovat coby globální značka. „Audi je ten nejlepší partner pro naši další expanzi,“ řekl Andrea C. Bonomi, prezident dosavadního vlastníka Investindustrialu.

Ducati se v posledních měsících silně orientovalo na rozvíjející se trhy – Brazílii, Čínu, Indii. Loni otevřelo závod v Thajsku. Osmdesát procent prodejů dnes uskutečňuje mimo Itálii.

Ducati od roku 2005 bojovalo o přežití, po vstupu investičního fondu Investiindustrial Holding (ovládá ho rodina Bonomi) v roce 2008 však nastal obrat k lepšímu. V roce 2011 prodala společnost 42 000 motocyklů a utržila největší příjmy ve své historii – 480 milionů eur.  

Klepněte pro větší obrázek

Foto: profimedia.cz
 

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Za volantem Škody Octavia RS Combi 2.0 TSI: Kabel nechte Bruselu, berte tuhle!

Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI

Vyzkoušeli jsme Škodu Octavia RS. Tu správnou Škodu Octavia RS. A tady je pár důvodů, proč byste se měli zajímat právě o verzi, o které si dnes budeme povídat.

dnes | Jan Mička | 20 příspěvků
Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

včera | Jan Mička | 94 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků