Druhý model značky z Ingolstadtu pod křídly Volkswagenu se stal začátkem cesty k více než 12,5 milionu prodaných sedanů a kombi.
Koncem šedesátých let přebírá Mercedes-Benz většinový podíl v Auto Unionu a od 1. ledna 1960 mu patří ze sta procent. Součástí obchodu byla i tradiční automobilka DKW, která měla svými dostupnějšími modely na trhu doplnit Stuttgartské vozy. Výsledkem se stal model DKW F102, který však zcela propadl kvůli nezájmu zákazníků. V přípravě byl další model F103, Mercedes však 1. ledna 1965 kvůli ztrátám Auto Union prodává Volkswagenu. Ještě než se tak stalo, do pohybu byl uveden plán nabízet F103 pod názvem Audi a úspěch se brzy dostavil.
Zatímco F102 vzniklo ve zhruba 53 tisících kusech, z nichž se podařilo regulárně prodat tak polovinu, (tu druhou pod cenou skoupili například zaměstnanci), F103 bylo vyrobeno v téměř 420 tisících exemplářích – i když mu kvůli karoserii od DKW a motorům (byť špičkovým) od Mercedesu šéfkonstruktér Audi Ludwig Kraus údajně říkal „bastard.“
Na jeho náhradníkovi se s novými majiteli značky dohodl koncem šedesátých let a výsledkem se stalo Audi 80. Při jeho vývoji se důsledně dbalo na nízkou hmotnost (základní dvoudveřové provedení vážilo jen 835 kilogramů) a dostalo také zcela nové spolehlivé čtyřválcové motory OHC řady EA 827, vyvinuté pod dohledem Franze Hauka. Ty byly mimochodem využívány i dlouho po začátku aktuálního století!
Audi 80 s označením B1 mělo premiéru na olympijských hrách v Mnichově v roce 1972 (těch, na nichž proběhl masakr izraelských sportovců, provedený skupinou Černé září), nabízeno bylo s třináctistovkou o výkonu 40 kW či 44 kW, patnáctistovkou s 55 kW nebo 63 kW a od září roku 1973 také se 72kW šestnáctistovkou pro dvoudveřové Audi GT. Rozvor měřil 2,47 metru a na délku mělo 4,18 metru, vpředu využilo zavěšení McPherson, vzadu vlečená ramena a Panhradovu tyč.
Ukázalo se, že sedan přišel ve správnou chvíli – kvůli ropné krizi si zákazníci oblíbili jeho úsporné motory a v roce 1972 se navíc stal autem roku. V roce 1975 do nabídky přibyla verze GTE s vstřikováním Bosch K-Jetronic a 81 kW, brzy následoval facelift, který nahradil kulaté světlomety hranatými ve stylu druhé generace Audi 100. Typ B1 skončil v roce 1978, kdy ho vystřídala další generace – prodalo se ho přes 1,1 milionu kusů. Založil tak úspěšný rod, který aktuálně pokračuje modelem A4 v generaci B9.