Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Automobilka Audi právě odhalila poslední generaci svého vznětového šestiválce 3.0 TDI a novou sedmistupňovou převodovku DSG.
Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Značka Audi včera ve Vídni na právě probíhajícím 35. mezinárodním Vienna Motor Symposium (končí dnešním dnem) představila zatím poslední generaci svého stěžejního vznětového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šestiválec má pravoúhlé rozevření řad válců a objem 2 967 ccm, tedy identický jako u stávajícího provedení. Audi zároveň představilo novou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku pro vozy s motorem podélně vpředu a pohonem předních kol, jež má snížit emise CO2 až o 10 g/km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější podoba vznětového šestiválce 3.0 TDI V6 bude k mání ve verzích 218 a 272 koní

Nový šestiválec 3.0 TDI bude zprvu k dispozici ve výkonových verzích 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), což je o 14, resp. 27 koní více než dosud. Výkonnější provedení má v závislosti na konkrétní aplikaci dosahovat točivého momentu až 600 Nm, což je zhruba o 20 až 50 Nm více než u aktuální generace. Novinka má být přitom „až o“ 13 % hospodárnější než předchozí model, emisní norma Euro VI je samozřejmostí.

Audi | Audi A6

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Jednotka 3.0 V6 TDI je i ve své nejnovější podobě evolucí dosavadní generace, ovšem přináší řadu nových prvků. Nově konstruované hlavy válců i válce samotné mají spolu s vylepšeným turbodmychadlem přispívat k větší tepelné účinnosti, k omezení odporů mají přispět nové pístní kroužky a ojniční ložiska a olejové čerpadlo s plně proměnným účinkem. Produkce emisí CO2 má klesnout až o 15 %, a tak se nový agregát dočkal přívlastku Clean Diesel. 
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků