Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Automobilka Audi právě odhalila poslední generaci svého vznětového šestiválce 3.0 TDI a novou sedmistupňovou převodovku DSG.
Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Značka Audi včera ve Vídni na právě probíhajícím 35. mezinárodním Vienna Motor Symposium (končí dnešním dnem) představila zatím poslední generaci svého stěžejního vznětového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šestiválec má pravoúhlé rozevření řad válců a objem 2 967 ccm, tedy identický jako u stávajícího provedení. Audi zároveň představilo novou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku pro vozy s motorem podélně vpředu a pohonem předních kol, jež má snížit emise CO2 až o 10 g/km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější podoba vznětového šestiválce 3.0 TDI V6 bude k mání ve verzích 218 a 272 koní

Nový šestiválec 3.0 TDI bude zprvu k dispozici ve výkonových verzích 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), což je o 14, resp. 27 koní více než dosud. Výkonnější provedení má v závislosti na konkrétní aplikaci dosahovat točivého momentu až 600 Nm, což je zhruba o 20 až 50 Nm více než u aktuální generace. Novinka má být přitom „až o“ 13 % hospodárnější než předchozí model, emisní norma Euro VI je samozřejmostí.

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Jednotka 3.0 V6 TDI je i ve své nejnovější podobě evolucí dosavadní generace, ovšem přináší řadu nových prvků. Nově konstruované hlavy válců i válce samotné mají spolu s vylepšeným turbodmychadlem přispívat k větší tepelné účinnosti, k omezení odporů mají přispět nové pístní kroužky a ojniční ložiska a olejové čerpadlo s plně proměnným účinkem. Produkce emisí CO2 má klesnout až o 15 %, a tak se nový agregát dočkal přívlastku Clean Diesel. 
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků