Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Automobilka Audi právě odhalila poslední generaci svého vznětového šestiválce 3.0 TDI a novou sedmistupňovou převodovku DSG.
Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Značka Audi včera ve Vídni na právě probíhajícím 35. mezinárodním Vienna Motor Symposium (končí dnešním dnem) představila zatím poslední generaci svého stěžejního vznětového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šestiválec má pravoúhlé rozevření řad válců a objem 2 967 ccm, tedy identický jako u stávajícího provedení. Audi zároveň představilo novou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku pro vozy s motorem podélně vpředu a pohonem předních kol, jež má snížit emise CO2 až o 10 g/km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější podoba vznětového šestiválce 3.0 TDI V6 bude k mání ve verzích 218 a 272 koní

Nový šestiválec 3.0 TDI bude zprvu k dispozici ve výkonových verzích 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), což je o 14, resp. 27 koní více než dosud. Výkonnější provedení má v závislosti na konkrétní aplikaci dosahovat točivého momentu až 600 Nm, což je zhruba o 20 až 50 Nm více než u aktuální generace. Novinka má být přitom „až o“ 13 % hospodárnější než předchozí model, emisní norma Euro VI je samozřejmostí.

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Jednotka 3.0 V6 TDI je i ve své nejnovější podobě evolucí dosavadní generace, ovšem přináší řadu nových prvků. Nově konstruované hlavy válců i válce samotné mají spolu s vylepšeným turbodmychadlem přispívat k větší tepelné účinnosti, k omezení odporů mají přispět nové pístní kroužky a ojniční ložiska a olejové čerpadlo s plně proměnným účinkem. Produkce emisí CO2 má klesnout až o 15 %, a tak se nový agregát dočkal přívlastku Clean Diesel. 
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků