Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Automobilka Audi právě odhalila poslední generaci svého vznětového šestiválce 3.0 TDI a novou sedmistupňovou převodovku DSG.
Audi 3.0 TDI: nová generace dává až 272 koní, Euro VI v ceně

Značka Audi včera ve Vídni na právě probíhajícím 35. mezinárodním Vienna Motor Symposium (končí dnešním dnem) představila zatím poslední generaci svého stěžejního vznětového agregátu 3.0 TDI. Vidlicový šestiválec má pravoúhlé rozevření řad válců a objem 2 967 ccm, tedy identický jako u stávajícího provedení. Audi zároveň představilo novou dvouspojkovou sedmistupňovou převodovku pro vozy s motorem podélně vpředu a pohonem předních kol, jež má snížit emise CO2 až o 10 g/km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější podoba vznětového šestiválce 3.0 TDI V6 bude k mání ve verzích 218 a 272 koní

Nový šestiválec 3.0 TDI bude zprvu k dispozici ve výkonových verzích 218 a 272 koní (160, resp. 200 kW), což je o 14, resp. 27 koní více než dosud. Výkonnější provedení má v závislosti na konkrétní aplikaci dosahovat točivého momentu až 600 Nm, což je zhruba o 20 až 50 Nm více než u aktuální generace. Novinka má být přitom „až o“ 13 % hospodárnější než předchozí model, emisní norma Euro VI je samozřejmostí.

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Jednotka 3.0 V6 TDI je i ve své nejnovější podobě evolucí dosavadní generace, ovšem přináší řadu nových prvků. Nově konstruované hlavy válců i válce samotné mají spolu s vylepšeným turbodmychadlem přispívat k větší tepelné účinnosti, k omezení odporů mají přispět nové pístní kroužky a ojniční ložiska a olejové čerpadlo s plně proměnným účinkem. Produkce emisí CO2 má klesnout až o 15 %, a tak se nový agregát dočkal přívlastku Clean Diesel. 
 

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků