Audi 1.8 TFSI: lepší parametry, nižší spotřeba

Audi minulý měsíc představilo facelift řady A5. Ten sice žádné zásadní novinky na designu nepřinesl, ale měnila se technika. Omlazená A5 bude prvním modelem, který dostane přepracovaný benzinový motor 1.8 TFSI. Jak už tomu tak bývá, těšit se můžeme na lepší parametry kombinované s nižší spotřebou.

Základ přeplňované jedna-osmičky zůstal stejný. Neměnilo se ani vrtání, ani zdvih, objem je i nadále 1798 ccm a nakonec také maximální výkon 170 koní zůstal zachován. Nově je ale dostupný už od 3800 ot/min (dříve byl položen o 1000 ot./min výš) a hlavně vrchol točivého momentu vyrostl z původních 250 Nm na 320 Nm (1400 – 3700 ot./min). Kromě toho je nové provedení 1.8 TFSI lehčí o 3,5 kg.

Klepněte pro větší obrázek

Lepších parametrů bylo dosaženo díky celé řadě změn. Inženýři doplnili agregát o variabilní zdvih ventilů, čímž se zvýšil točivý moment. Systém vstřikování kombinuje technologii přímého i nepřímého vstřiku. Díky tomu se pro změnu omezuje produkce pevných částic. Jiné je turbo a pracuje se s vyšším vstřikovacím tlakem. Za nižší hmotností (celkem váží motor 131,5 kg) hledejte tenčí blok válců, větší použití hliníku nebo plastovou olejovou vanu.

TIP: Přečtěte si testy motoru 1.8 TSI
Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4: muž mnoha tváří
Škoda Octavia 1.8 TSI po faceliftu: první test
Škoda Octavia 1.8 TSI: dostupnější eReSo

Audi A5 ve verzi Coupe je s novou „jedna-osmičkou“ rychlejší na maximálce o 2 km/h, sprint z nuly na 100 km/h zvládne o půl vteřiny lépe a především kombinovaná spotřeba je o 1,4 litru nižší. Produkce emisí CO2 klesla na 134 g/km.  Podle tabulkových údajů byste si měli vystačit s přídělem 5,7 litrů paliva na 100 km. Motor už teď plní limity stanovené normou Euro 6.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků