Audi 1.8 TFSI: lepší parametry, nižší spotřeba

Audi minulý měsíc představilo facelift řady A5. Ten sice žádné zásadní novinky na designu nepřinesl, ale měnila se technika. Omlazená A5 bude prvním modelem, který dostane přepracovaný benzinový motor 1.8 TFSI. Jak už tomu tak bývá, těšit se můžeme na lepší parametry kombinované s nižší spotřebou.

Základ přeplňované jedna-osmičky zůstal stejný. Neměnilo se ani vrtání, ani zdvih, objem je i nadále 1798 ccm a nakonec také maximální výkon 170 koní zůstal zachován. Nově je ale dostupný už od 3800 ot/min (dříve byl položen o 1000 ot./min výš) a hlavně vrchol točivého momentu vyrostl z původních 250 Nm na 320 Nm (1400 – 3700 ot./min). Kromě toho je nové provedení 1.8 TFSI lehčí o 3,5 kg.

Klepněte pro větší obrázek

Lepších parametrů bylo dosaženo díky celé řadě změn. Inženýři doplnili agregát o variabilní zdvih ventilů, čímž se zvýšil točivý moment. Systém vstřikování kombinuje technologii přímého i nepřímého vstřiku. Díky tomu se pro změnu omezuje produkce pevných částic. Jiné je turbo a pracuje se s vyšším vstřikovacím tlakem. Za nižší hmotností (celkem váží motor 131,5 kg) hledejte tenčí blok válců, větší použití hliníku nebo plastovou olejovou vanu.

TIP: Přečtěte si testy motoru 1.8 TSI
Škoda Yeti 1.8 TSI 4x4: muž mnoha tváří
Škoda Octavia 1.8 TSI po faceliftu: první test
Škoda Octavia 1.8 TSI: dostupnější eReSo

Audi A5 ve verzi Coupe je s novou „jedna-osmičkou“ rychlejší na maximálce o 2 km/h, sprint z nuly na 100 km/h zvládne o půl vteřiny lépe a především kombinovaná spotřeba je o 1,4 litru nižší. Produkce emisí CO2 klesla na 134 g/km.  Podle tabulkových údajů byste si měli vystačit s přídělem 5,7 litrů paliva na 100 km. Motor už teď plní limity stanovené normou Euro 6.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 3 příspěvky
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky