Audi 100 Coupé S - symbol nového začátku

V roce 1965 znovuobnovená automobilová značka Audi vyvinula první generaci modelové řady Audi 100.

Stalo se tak proti vůli šéfa Volkswagenu, tehdy čerstvě nového majitele téměř zkrachovalé automobilky Auto Union. Díky tomu mohlo vzniknout i atraktivní kupé Audi 100 Coupé S.

Atraktivní design

Automobilka Audi si nezakládá pouze na své vyspělé technice (firemní slogan zní již leta „Náskok díky technice“), ale i na atraktivním designu, který ihned po znovuobnovení Audi v roce 1965 patřil k silným stránkám tradiční značky založené v roce 1910.

Ve zvláštní míře to platilo pro Audi 100 Coupé S, které se na scéně objevilo v roce 1970 jako třetí karosářská varianta modelové řady Audi 100 představené v roce 1968. Audi 100 znamenalo velký odklon od zastaralých vozů DKW poháněných dvoudobými motory. Sedany byly samozřejmě určeny pro konzervativnější klientelu, zatímco progresivnější řidiče mělo uspokojit sportovně střižené kupé poháněné výkonnějším motorem.

Kupé, jak má být

Poměrně dravou příď mohlo kupé převzít od sedanu, ale další části karoserie Audi 100 Coupé S byly zcela nové. O 115 mm zkrácený rozvor (2560 mm) dodal vozu společně s kratším zadním převisem sportovnější proporce podpořené tehdy módní splývavou zádí typu fastback.
Kompaktní čtyřmístné kupé s délkou necelých 4,4 metru mělo v dobře vybaveném interiéru místo pro čtyři cestující.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Sportovnímu vzhledu sekundoval výkonnější motor

Pod kapotou se nalézal podélně uložený čtyřválec, který ze zdvihového objemu 1,9 litru mobilizoval nejvyšší výkon 85 kW (115 k) a prostřednictvím čtyřstupňové mechanické převodovky poháněl přední kola.

Na dnešní poměry skromné „svaly“ neměly ovšem mnoho práce, protože pohotovostní hmotnost vozu se pohybovala kolem 1100 kg. Audi 100 Coupé S se s nejvyšší rychlostí 185 km/h a zrychlením z 0 na 100 km/h za 11,0 s nemělo ve své době rozhodně za co stydět.

V letech 1970 až 1976 vyjelo do světa ovšem jen 30 787 automobilů Audi 100 Coupé S, neboť většímu prodejnímu úspěchu bránila vysoká cena.

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků