ATS: znovuzrozená italská značka nabídne tři nové sporťáky

Jméno ATS bude povědomé zvláště milovníkům klasických sportovních automobilů. Nyní se vrací k životu.

Boloňská automobilka ATS (Automobili Turismo e Sport) vznikla na počátku šedesátých let, kdy se skupina vedoucích postav dílen Enza Ferrariho po řadě neshod rozhodla od „velkého šéfa“ odejít. Tito pánové, mezi nimiž byla i řada později slavných jmen (včetně Giotta Bizzarriniho) pak založili firmu ATS, jež sice neměla dlouhého trvání, ale zbylo za ní několik pozoruhodných sportovních automobilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
ATS 1000 Sport má být závodním autem pro běžné silnice

Nyní se ale jméno ATS vrací a přichází hned s trojicí nových automobilů. Popravdě řečeno, opravdu nový je jen jeden z nich, neboť dva předchozí byly načrtnuty již v průběhu loňského roku. První se objevil model ATS 1000 Sport a má jít o „závodní vůz pro běžný provoz“, čemuž lze už z přiložených snímků uvěřit. ATS 1000 Sport bude k mání i jako stavebnice a na výběr pro něj budou motocyklové motory Honda CBR, Suzuki Hayabusha, Yamaha R1 a později i MV Agusta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původní ATS 2500 GT z šedesátých let

O poznání komfortněji je pojaté kupé ATS 2500 GT, jež přímo navazuje na stejnojmenný model představený v roce 1963 na autosalonu v Ženevě jako jeden z vůbec prvních automobilů s motorem před zadní nápravou na světě (!). Původní ATS 2500 GT disponovalo vidlicovým osmiválcem s objemem 2,5 l a výkonem 210 koní (156 kW) a jelo s ním až 240 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
ATS 2500 GT pro třetí tisíciletí

Novinka má spočívat na základě prostorového trubkového rámu s kompozitovými povrchovými panely. Uprostřed modelu ATS 2500 GT najdeme čtyřválec Cosworth s přeplňováním a výkonem okolo 550 koní (410 kW), a i když bychom to asi na první pohled do auta na obrázcích neřekli, pohotovostní hmotnost má být nižší než 1 000 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nově představené ATS 300 Leggera

Opravdovou novinkou se stává výrazně retrospektivně zaměřený model ATS 300 Leggera. Číslovka ve jméně má znamenat poměr výkonu k hmotnosti (300 bhp/t) a těšit se můžete na lehký sportovní vůz bez ABS, ESP a dalších zbytečností. O pohon modelu 300 Leggera se postará zážehový motor 1,6 l s přeplňováním a výkonem 203 koní (149 kW) a pohotovostní hmotností okolo 650 kg.

Produkce všech tří vozů má v malých sériích startovat na začátku nadcházejícího roku.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků