ATS: znovuzrozená italská značka nabídne tři nové sporťáky

Jméno ATS bude povědomé zvláště milovníkům klasických sportovních automobilů. Nyní se vrací k životu.

Boloňská automobilka ATS (Automobili Turismo e Sport) vznikla na počátku šedesátých let, kdy se skupina vedoucích postav dílen Enza Ferrariho po řadě neshod rozhodla od „velkého šéfa“ odejít. Tito pánové, mezi nimiž byla i řada později slavných jmen (včetně Giotta Bizzarriniho) pak založili firmu ATS, jež sice neměla dlouhého trvání, ale zbylo za ní několik pozoruhodných sportovních automobilů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
ATS 1000 Sport má být závodním autem pro běžné silnice

Nyní se ale jméno ATS vrací a přichází hned s trojicí nových automobilů. Popravdě řečeno, opravdu nový je jen jeden z nich, neboť dva předchozí byly načrtnuty již v průběhu loňského roku. První se objevil model ATS 1000 Sport a má jít o „závodní vůz pro běžný provoz“, čemuž lze už z přiložených snímků uvěřit. ATS 1000 Sport bude k mání i jako stavebnice a na výběr pro něj budou motocyklové motory Honda CBR, Suzuki Hayabusha, Yamaha R1 a později i MV Agusta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Původní ATS 2500 GT z šedesátých let

O poznání komfortněji je pojaté kupé ATS 2500 GT, jež přímo navazuje na stejnojmenný model představený v roce 1963 na autosalonu v Ženevě jako jeden z vůbec prvních automobilů s motorem před zadní nápravou na světě (!). Původní ATS 2500 GT disponovalo vidlicovým osmiválcem s objemem 2,5 l a výkonem 210 koní (156 kW) a jelo s ním až 240 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
ATS 2500 GT pro třetí tisíciletí

Novinka má spočívat na základě prostorového trubkového rámu s kompozitovými povrchovými panely. Uprostřed modelu ATS 2500 GT najdeme čtyřválec Cosworth s přeplňováním a výkonem okolo 550 koní (410 kW), a i když bychom to asi na první pohled do auta na obrázcích neřekli, pohotovostní hmotnost má být nižší než 1 000 kg.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nově představené ATS 300 Leggera

Opravdovou novinkou se stává výrazně retrospektivně zaměřený model ATS 300 Leggera. Číslovka ve jméně má znamenat poměr výkonu k hmotnosti (300 bhp/t) a těšit se můžete na lehký sportovní vůz bez ABS, ESP a dalších zbytečností. O pohon modelu 300 Leggera se postará zážehový motor 1,6 l s přeplňováním a výkonem 203 koní (149 kW) a pohotovostní hmotností okolo 650 kg.

Produkce všech tří vozů má v malých sériích startovat na začátku nadcházejícího roku.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků