ATS 2500 GT je nový italský supersport s maximálkou 340 km/h

Seznam kapitol
  1. ATS 2500 GT
  2. Fotogalerie: ATS 2500 GT

Italská automobilka ATS se znovu probírá k životu. Nový model se jmenuje ATS 2500 GT a je to retro supersport odkazující na podobný stejnojmenný model z 60. let. Poprvé se představí na show Top Marques v Monaku, kde se určitě objeví plno potenciálních kupců. Cena ještě nebyla zveřejněna.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Italský výrobce zatím neukázal interiér ani motor. Přesto by měl osmiválec točit 10 000 ot./min. a dávat přes 640 koní. Model 2500 GT má hmotnost jen 950 kg a jezdí 340 km/h. To je na auto bez ABS a ESP docela dost

Moderní ATS 2500 GT si ale nijak nezadá s nejlepšími vozy v této kategorii. Základ tvoří karbonový monokok, na kterém jsou přidělány panely karoserie vyrobené rovněž z uhlíkového kompozitu. Vůz je jenom dvoumístný a jeho hmotnost dosahuje pouze na 950 kg.

Novodobá Škoda 130 RS má 430 koní a stojí sedm milionů

Novodobá Škoda 130 RS má 430 koní a stojí sedm milionů

O pohon se stará benzínový osmiválec s rozevřením válců do 90° o blíže nespecifikovaném zdvihovém objemu. Výrobce ale tvrdí, že ze sebe motor dostane více než 640 koní výkonu ve vysokých 10 000 ot./min.

Sílu přenáší na zadní 19" kola šestistupňová manuální nebo sekvenční převodovka, samozřejmostí je použití samosvorného diferenciálu. Vůz nemá posilovač řízení nebo ABS, takže jízdní zážitek bude skutečně extrémní, když tohle auto zvládne stovku za 2,9 sekundy a rozjede se údajně na 340 km/h.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. ATS 2500 GT
  2. Fotogalerie: ATS 2500 GT
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků