Atraktivní využití historické továrny Opel v Rüsselsheimu

Představitelé automobilky Opel na dnešní tiskové konferenci v Rüsselsheimu oznámili odprodej velké části historických budov továrny v centru Rüsselsheimu developerské společnosti Bauwert Property Group. Po vybudování nového závodu Opel (který patří k nejmodernějším a nejproduktivnějším provozům svého druhu na světě) na západním okraji města zůstaly totiž prostory staré továrny, jejíž některé části pocházejí až z roku 1911, v atraktivní lokalitě nevyužité.

Stavení konsorcium převzalo velkou část bývalých výrobních provozů v oblasti mezi železničními tratěmi a ulicemi Marktstrasse a Weisenauer Strasse a také komplex budov jižně od železničních tratí.

V plánovaném centru, nazvaném „Opel Forum“, vystaví Opel svoji bohatou kolekci historických modelů, další prostory budou nabídnuty k pronájmu především pro kancelářské využití. Společnost Bauwert počítá s výstavbou nákupního centra, hotelu, restaurací a zábavních podniků. Ve vytipovaných částech celého komplexu budou umístěny soukromé sbírky historických automobilů a motocyklů, se kterými se bude i obchodovat.

„Hledali jsme investora, jehož záměry budou korespondovat s našimi představami o využití bývalého továrního komplexu i se zájmy města. Opel se podílel na návrhu projektu a myslím, že jsme udělali maximum pro smysluplné zhodnocení lokality v centru města,“ říká Norbert Küpper, člen představenstva automobilky Opel. „Zejména nás těší, že získáme výborné prostory pro vystavení našich historických modelů.“

Opel vlastní kolekci více než 300 veteránů, přičemž nejstarším exponátem je automobil z roku 1899. Vedle sériových modelů nechybí ani závodní verze, designové studie, prototypy a motocykly.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků