Atraktivita společnosti Škoda Auto jako zaměstnavatele stále roste

Atraktivita společnosti ŠKODA AUTO jako zaměstnavatele stále roste. V celostátní soutěži ‚Zaměstnavatel roku 2014’ byla ŠKODA AUTO vyhlášena nejlepším zaměstnavatelem České republiky ze všech průmyslových podniků. Napříč všemi odvětvími obsadila druhé místo za telekomunikační společností Telefonica.
Atraktivita společnosti Škoda Auto jako zaměstnavatele stále roste

Automobilka byla navíc vyhlášena nejlepším zaměstnavatelem ve Středočeském kraji a získala titul ‚The Most Desired Company’ – tedy nejžádanější zaměstnavatel Středočeského kraje pro studenty vysokých škol. Cenu ‚Zaměstnavatel roku’ uděluje Klub zaměstnavatelů, o.p.s. za podpory společností Sodexo a PricewaterhouseCoopers (PwC).

„Toto vyznamenání je opět důkazem toho, že ŠKODA AUTO je jako zaměstnavatel velice žádaná,“ říká Bohdan Wojnar, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast HR management. „Naše společnost se v posledních letech úspěšně rozvíjela. Důkazem jsou nejen rostoucí prodeje a modelová ofenzíva, ale také kontinuálně rostoucí atraktivita společnosti jakožto zaměstnavatele. V konstruktivním dialogu s našimi sociálními partnery z odborů KOVO budeme v naší rozsáhlé personální práci intenzivně pokračovat a naši dobrou pověst dále zlepšovat,“ dodává Wojnar.

Dlouhodobě a strategicky zaměřená personální politika je důležitým pilířem Růstové strategie. Do roku 2018 chce značka ŠKODA zvýšit své celosvětové prodeje na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. „Pro dosažení tohoto cíle potřebujeme ty nejlepší zaměstnance,“ říká Bohdan Wojnar. „Sociální model založený na spolupráci, spolurozhodování a spoluodpovědnosti přináší i v tvrdém konkurenčním prostředí jistá pracovní místa, kvalifikaci a odpovídající výdělky,“ dodává Jaroslav Povšík, předseda Podnikové rady Odborů KOVO MB.

Velkou pozornost věnuje společnost vzdělávání mladých. Na firemním středním odborném učilišti se v současné době v technických oborech vzdělává téměř 1 000 mladých lidí. Všichni žáci a žákyně dostanou po úspěšném ukončení studia nabídku pracovního místa ve společnosti ŚKODA AUTO. Automobilka neustále investuje do zvyšování kvality výuky. V letošním roce bude do nového technického vybavení a rekonstrukce odborného učiliště investováno 45 milionů korun. V současné době také společnost intenzivně spolupracuje s 19 středními školami a odbornými učilišti a dalšími 11 školami, které jsou zapojeny do projektu ŠKODA-BOSCH-SCANIA.

ŠKODA AUTO v roce 2000 založila vlastní vysokou školu. V loňském roce zde studium zahájilo 370 nových studentů. V budoucnu se bude vysoká škola ještě více internacionalizovat. Loni byla například zahájena nová spolupráce s univerzitou v čínském Ta-lienu.

Mimořádné oblibě se těší jednoletý adaptační a rozvojový program - ŠKODA Trainee program, který je určen absolventům magisterského stupně studia, převážně z vysokých škol technického a ekonomického zaměření. ŠKODA Trainee program startuje dvakrát do roka, vždy k začátku dubna a září v návaznosti na standardní termíny ukončení studia vysokoškoláků a ročně jej absolvuje 30 mladých talentů.

O tom, že je ŠKODA AUTO pro studenty atraktivním zaměstnavatelem, svědčí i řada získaných ocenění. Podle výsledků loňské ankety mezi více než 10 000 studenty, chtějí absolventi technických oborů nejraději pracovat právě pro domácí automobilku. Také
v průzkumu České studentské unie (ČeSU) obsadila ŠKODA AUTO u studentů technických oborů první místo a bodovala i ve studii Trendence.

ŠKODA AUTO v současnosti na celém světě zaměstnává 25.800 zaměstnanců, z toho více než 24.500 v České republice. Od roku 1991 bylo v závodech ŠKODA AUTO v České republice vytvořeno 11 000 nových pracovních míst a více než 50 000 pracovních míst u dodavatelů firmy. ŠKODA AUTO si velmi váží loajality svých zaměstnanců. V průměru zde zaměstnanci pracují 13 let, má však zaměstnance, kteří pracují ve firmě nepřetržitě i 25 a více let.

Průměrná mzda vysoko převyšuje průměr v českém automobilovém průmyslu. Společnost také průběžně investuje do dalšího rozvoje a vzdělávání svých zaměstnanců. Navíc jim nabízí řadu výhod rozsáhlého sociálního programu, který je realizován v těsné spolupráci s Odbory KOVO MB.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků