Atmosférický V12 to má u Ferrari spočítané. Dojde na turba, říká zdroj z automobilky

Tradiční dvanáctiválec bude chtít Ferrari udržet ve vrcholných modelech za každou cenu.

Zatímco u Ferrari pokračují cestou downsizingu, přeplňování a elektrifikace u osmiválcových a dnes opět také šestiválcových modelů, tuto cestu nepochybně čekají v rámci snižování emisí a spotřeby paliva rovněž vrcholné modely s motory V12. Tradičnímu atmosféricky plněnému dvanáctiválci mají dle nejnovějších zpráv pomoci k přežití turbodmychadla.

Škodě Octavia Ferrari se často vysmívali. K bizarnímu kombi se váže krásný příběh

Škodě Octavia Ferrari se často vysmívali. K bizarnímu kombi se váže krásný příběh

Že není velkoobjemový atmosférický V12 udržitelnou jednotkou v dnešním automobilovém světě, to je z pohledu stále přísnějších emisních norem zcela jasné. Původně se mluvilo o elektrifikaci motoru V12, teď ovšem zdroj blízký italské automobilce přináší další spekulace – aby Ferrari udrželo V12 ve svých vrcholných modelech, přejde i zde na přeplňování turbodmychadly a navíc zmenší zdvihový objem z dnešních 6,5 litrů.

Hybridizace přeplňovaného V12 s menším objemem je nicméně stále v kartách, ostatně Ferrari by se tímto ještě usnadnil proces zvýšení výkonu. Zkušeností už má automobilka s elektrifikací svých motorů více než dost s původním hybridem LaFerrari, plug-in hybridem SF90 Stradale či nejnovějším 296 GTB.

Dva miliony za hračku? Ferrari Testa Rossa J je zmenšená replika slavné legendy

Dva miliony za hračku? Ferrari Testa Rossa J je zmenšená replika slavné legendy

Ještě v roce 2017 tehdejší šéf Ferrari Sergio Marchionne uvedl, že si přeplňování motorů V12 nedokáže v následujících letech představit. Tato léta už jsme však očividně prožili a automobilový svět je zase někde jinde, rovněž s jiným vedením u Ferrari.

Oficiálního vyjádření automobilky k budoucnosti dvanáctiválce se nám však zatím nedostává. Současné spekulace a nepotvrzené zprávy je tedy potřeba brát s nadhledem. Ferrari se dříve zařeklo, že se bude snažit udržet motor V12 v nabídce, dokud to legislativně půjde. Dvanácti válců bychom se měli dočkat v příchozím SUV Purosangue, nástupci řady 812 a novém hypersportu. Bez elektrifikace či přeplňování ale s velkou pravděpodobností nepřijedou.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

TEST VW Caddy Maxi California 2.0 TDI: Boží chatka na kolech za super peníze

VW Caddy Maxi California 2.0 TDI DSG

Základními lidskými potřebami je mít kde se vyspat, zůstat v teple a najíst se. S Californií to jde snadno a každý den jinde.

24.  10.  2021 | Richard Herbich | 16 příspěvků
Za volantem Chevrolet Corvette C1: Je to kousavá mrcha, nebo pohodlné GT?

Chevrolet Corvette C1

Chevrolet Corvette 1. generace je skutečná kráska. Po nastartování ale vymění něžnost za získání respektu širokého okolí. Je třeba se této nespoutané elegance bát?

23.  10.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Mercedes-Benz EQA 250: Zlatíčko do zásuvky jen pro holky? Tak to pozor!

Mercedes-Benz EQA 250

Nejlevnější model rodiny EQ automobilky Mercedes-Benz působí spíše jako auto pro holky. Byla by ale škoda ho takhle povrchně škatulkovat. Obzvláště, když jeho vlastnosti ocení i chlapáci.

22.  10.  2021 | Jan Mička | 6 příspěvků