Atmosféra dražší než turbo? U ojetých sporťáků se ukazuje zajímavý trend

Turbomotory vládnou světu už hezkých pár let a postupně na ně přešli i skoro všichni výrobci sportovních aut. Ale je oturbený supersport nebo supersedan výhra i jako ojetina?

Menší emise, vyšší výkon – důvody, proč výrobci sportovních aut přešli ve valné míře k turbomotorům, jsou stejné, jako u civilních modelů. Milovníci rychlosti tento posun v mnoha případech nesli dost nelibě, ale nedalo se nic dělat. Sice dostali vyšší porci výkonu, ale přišli o zvuk vytočených mnohoválcových motorů a i když se automobilky hodně snažily potlačit prodlevu turba, tak i o žiletkově ostré reakce plynového pedálu.

Nové Ferrari SF90 Spider oficiálně: První svého druhu nabídne 999 koní a 800 N.m

Nové Ferrari SF90 Spider oficiálně: První svého druhu nabídne 999 koní a 800 N.m

Zdá se však, že právě tyto věci si uchovávají větší hodnotu, než byste možná čekali. Na zajímavý stav cen ojetin v případě, kdy končí atmosférický motor a nastupuje přeplňovaný, upozornili kolegové ze serveru Carscoops. Srovnali si ceny posledních vyrobených Ferrari 458 Italia a raných exemplářů jeho nástupce, modelu 488 GTB. Pro pořádek, 458 měla atmosférickou V8 s objemem 4,5 litru a výkonem 425 kW (570 k), 488 dostala osmiválec o objemu 3,9 litru, přeplňovaný dvěma turby, s 492 kW (670 k).

Škoda Garde Turbo Salamander byla monstrem pro závody do vrchu. Zůstal z ní jenom vrak

Škoda Garde Turbo Salamander byla monstrem pro závody do vrchu. Zůstal z ní jenom vrak

Srovnání vychází ve většině případů příznivěji pro 458, a to dokonce nehledě na kilometrový nájezd a i pokud vynecháme verzi 458 Speciale s výkonem 445 kW, která umí stát okolo sedmi set tisíc euro. Nejlevnější 488 GTB jsme našli za 165 tisíc euro a je nutné přiznat, že 458 seženete i levněji, nad touto částkou však najdete skutečně velké množství Italií s nájezdem v nízkých desítkách kilometrů cenami vyššími o desítky tisíc euro.

Toto Ferrari 458 Speciale má balistickou ochranu. Jízdní vlastnosti prý zůstaly stejné

Toto Ferrari 458 Speciale má balistickou ochranu. Jízdní vlastnosti prý zůstaly stejné

Podobný stav panuje také u BMW M3 v generacích E90 a F30. Zatím co hezký kousek novějšího přeplňovaného modelu koupíte za necelých padesát tisíc euro, za atmosférický osmiválec můžete dát o hezkých pár desítek tisíc navíc. Stejná situace panuje i u větší M5, kde za verzi s atmosférickou V10 dáte opět o desítky tisíc euro víc, než za novější model s přeplňovanou V8. Pokud tedy máte v garáži nějaký ten sporťák bez turba, možná se s jeho prodejem vyplatí chvíli počkat.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost Hybrid: Obr se bez zásuvky neobejde

Ford Explorer 3.0 V6 EcoBoost

Je vám Ford Galaxy malý? Chcete plnotučné SUV s výkonem Mustangu? Milujete ticho? Pokud jste odpověděli třikrát ano, vlajková loď americké značky na českém trhu může být to pravé.

včera | Richard Herbich
TEST SsangYong Korando 1.5 T-GDI 4x4: Vše, co potřebujete. Za míň, než čekáte

SsangYong Korando 1.5 TGDI

SsangYong Korando se hlásí v redakční garáží počtvrté. Tentokrát v plné náloži jako borec se čtyřkolkou a automatem.

16.  4.  2021 | Vladimír Kadera | 1 příspěvek
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant: Nejlepší jízda na trhu?

VW Golf 1.5 eTSI DSG R-Line Variant

Volkswagen Golf Variant prodělal mezigeneračně více změn, než se může na první pohled zdát. Vyzkoušeli jsme sportovněji střiženou verzi R-Line se 150koňovým turbobenzinem a popravdě toho není moc ke kritizování.

14.  4.  2021 | Jan Mička