Astra versus Golf: velmi vyrovnaný souboj

Časopis Autobild si vzal na paškál srovnání základních verzí nového Golfu a Astry. Proč právě základní motorizace? Podle statistik si totiž v roce 2003 koupilo Golf se základním motorem v Německu celých 40 procent zákazníků, což je docela neuvěřitelné číslo; nemám sice prodejní čísla v ČR, ale soudě dle toho, co vidím na silnicích, dává průměrný Čech přednost motoru 1.6 nebo 1.9 TDI.

V základním motoru má Astra oproti Golfu výhodu, začíná čtrnáctistovkou na 66 kW, zatímco Golf má v základu jen 55 kW. Pokud chcete mít Golf s motorem 1.4 66 kW, musíte si u nás připlatit přes padesát tisíc. Slabší motor měl v testu kvůli horší dynamice vyšší spotřebu, 7,9 l oproti 7,6 l/100 km u Astry. Má rovněž lehčí převody, při 4000 ot. jede Astra 135 km/h, zatímco Golf jen 130 km/h. Slabší výkon motoru ale lehčí převody vyžaduje. Astra má také vyšší maximální rychlost. Srovnání technických dat obou aut najdete v šesté kapitole článku.

Základní cenu má Astra nižší než Golf, nicméně po započítání lepší výbavy (klimatizace zdarma) vychází Golf lépe. Přehled standardní a příplatkové výbavy najdete v páté kapitole článku. Závěrečné bodové hodnocení všech vlastností obou aut je kupodivu velmi vyrovnané, Golf i Astra získali stejný počet bodů. Pokud se tedy budete rozhodovat mezi těmito auty, můžete se zaměřit jen na design a emoce, koupíte totiž vzácně vyrovnané automobily.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků