Aston Martin vyvíjí nový, menší motor. Nahradí osmiválec od AMG?

Poctivý osmiválec aby dnes člověk pohledal. Četnost jeho využití v osobních autech řídne. Zbaví se ho i Aston Martin?

Britská automobilka Aston Martin je jedna z posledních, která nabízí dvanáctiválcový motor. Kromě toho ale do svých menších modelů používá osmiválce od AMG. Následující informace nepochází přímo od automobilky, ale od velmi blízkého zdroje.

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Předpokládá se, že Aston Martin na menším motoru již nějakou dobu pracuje. Emisní limity jsou kruté a automobilky se musí adaptovat. Nový motor se zřejmě poprvé objeví v modelu DBX, prvním SUV britské sportovní automobilky. Mělo by jít o řadový šestiválec.

Aston Martin má již od roku 2013 smlouvu s německým Mercedesem. Předmětem smlouvy je možnost používání dvakrát přeplňovaného osmiválce. Ten můžete najít například v novém modelu DB11. Podle magazínu Autocar byla ale spolupráce pouze dočasná, a to do té doby, než si Aston postaví vlastní menší motor, který bude dost možná vycházet z domácího V12 o objemu 5,2 litru.

Aston Martin udělal z klasického DB6 elektromobil. Hledí na temné časy

Aston Martin udělal z klasického DB6 elektromobil. Hledí na temné časy

Technické detaily jsou zatím jedno velké tajemství. Zřejmě ale můžeme očekávat jistou formu elektrifikace. Nemusel by to ale být přímo plug-in hybrid, ale v současnosti stále více oblíbený mild-hybridní systém. Tady by se opět nabízela spolupráce s Mercedesem, protože ten částečně elektrifikované řadové „šestky“ má. Jak ale uvádíme výše, měl by Aston Martin využít vlastních zdrojů.

Osmiválec AMG v motorovém portfoliu Astonu Martin ještě nějakou chvíli najdeme. Počítá se s ním i do již zmíněného DBX a i nadále jej najdeme v modelu DB11. Za jak dlouho ale kontrakt vyprší, zatím nemůžeme určit. Absence V8 u Aston-Martinu nebude tak kritická, protože Gaydon je stále královstvím dvanáctiválců.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 25 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků