Aston Martin vyvíjí nový, menší motor. Nahradí osmiválec od AMG?

Poctivý osmiválec aby dnes člověk pohledal. Četnost jeho využití v osobních autech řídne. Zbaví se ho i Aston Martin?

Britská automobilka Aston Martin je jedna z posledních, která nabízí dvanáctiválcový motor. Kromě toho ale do svých menších modelů používá osmiválce od AMG. Následující informace nepochází přímo od automobilky, ale od velmi blízkého zdroje.

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Předpokládá se, že Aston Martin na menším motoru již nějakou dobu pracuje. Emisní limity jsou kruté a automobilky se musí adaptovat. Nový motor se zřejmě poprvé objeví v modelu DBX, prvním SUV britské sportovní automobilky. Mělo by jít o řadový šestiválec.

Aston Martin má již od roku 2013 smlouvu s německým Mercedesem. Předmětem smlouvy je možnost používání dvakrát přeplňovaného osmiválce. Ten můžete najít například v novém modelu DB11. Podle magazínu Autocar byla ale spolupráce pouze dočasná, a to do té doby, než si Aston postaví vlastní menší motor, který bude dost možná vycházet z domácího V12 o objemu 5,2 litru.

Aston Martin udělal z klasického DB6 elektromobil. Hledí na temné časy

Aston Martin udělal z klasického DB6 elektromobil. Hledí na temné časy

Technické detaily jsou zatím jedno velké tajemství. Zřejmě ale můžeme očekávat jistou formu elektrifikace. Nemusel by to ale být přímo plug-in hybrid, ale v současnosti stále více oblíbený mild-hybridní systém. Tady by se opět nabízela spolupráce s Mercedesem, protože ten částečně elektrifikované řadové „šestky“ má. Jak ale uvádíme výše, měl by Aston Martin využít vlastních zdrojů.

Osmiválec AMG v motorovém portfoliu Astonu Martin ještě nějakou chvíli najdeme. Počítá se s ním i do již zmíněného DBX a i nadále jej najdeme v modelu DB11. Za jak dlouho ale kontrakt vyprší, zatím nemůžeme určit. Absence V8 u Aston-Martinu nebude tak kritická, protože Gaydon je stále královstvím dvanáctiválců.

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 54 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků