Aston Martin Vulcan se dočká přestavby, aby mohl na silnici

Aston Martin před časem představil okruhovou hračku Vulcan. Ta nesmí na silnici a ani nemá potřebnou homologaci pro účast ve vybraných závodech. Je to skutečně jen hračka pro lidi, kteří nemusí v kapse obracet každou korunu. Přesto tu byla jistá poptávka po silniční verzi, píše britský Autocar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vulcan se dočká neoficiální přestavby na silniční auto. Možná tedy tento okruhový unikát za 62 milionů s výkonem přes 800 koní uvidíme i na silnici

Britská automobilka takový krok odmítla, protože celý projekt Vulcan vznikal od základu jako auto určené pouze na závodní trať. Nicméně společnost RML tvrdí, že přestavbu Astonu Martin Vulcan na silniční auto zvládne. Vypadá to tedy, že se exkluzivní supersport s cenovkou okolo 62 milionů korun bez daně dostane na silnice.

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Prakticky bez šance je to ale v USA, kde platí trochu jiné zákony a nelze tu jednoduše homologovat jednotlivá auta. V Evropě nebo jiných částech světa to ale zřejmě problém nebude a každé auto projde individuální úpravou. Ta se bude týkat nutných záležitostí, jako jsou zrcátka, blinkry, světla, mlhovky a podobně. Zájem je prý i o úpravu převodovky. Někde to bude jednodušší, někde obtížnější.

Otázkou je také hlukový limit a emise, takže auto bude muset dostat jiný software motoru, katalyzátory a tlumiče výfuku. Zřejmě dojde i na úpravu světlé výšky a není vyloučeno, že pro použití na silnici nakonec výkon atmosférického sedmilitrového osmiválce klesne ze současných více než 800 koní. Cena přestavby se odvíjí od obtížnosti a přání zákazníka.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků