Aston Martin Vulcan se dočká přestavby, aby mohl na silnici

Aston Martin před časem představil okruhovou hračku Vulcan. Ta nesmí na silnici a ani nemá potřebnou homologaci pro účast ve vybraných závodech. Je to skutečně jen hračka pro lidi, kteří nemusí v kapse obracet každou korunu. Přesto tu byla jistá poptávka po silniční verzi, píše britský Autocar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vulcan se dočká neoficiální přestavby na silniční auto. Možná tedy tento okruhový unikát za 62 milionů s výkonem přes 800 koní uvidíme i na silnici

Britská automobilka takový krok odmítla, protože celý projekt Vulcan vznikal od základu jako auto určené pouze na závodní trať. Nicméně společnost RML tvrdí, že přestavbu Astonu Martin Vulcan na silniční auto zvládne. Vypadá to tedy, že se exkluzivní supersport s cenovkou okolo 62 milionů korun bez daně dostane na silnice.

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Prakticky bez šance je to ale v USA, kde platí trochu jiné zákony a nelze tu jednoduše homologovat jednotlivá auta. V Evropě nebo jiných částech světa to ale zřejmě problém nebude a každé auto projde individuální úpravou. Ta se bude týkat nutných záležitostí, jako jsou zrcátka, blinkry, světla, mlhovky a podobně. Zájem je prý i o úpravu převodovky. Někde to bude jednodušší, někde obtížnější.

Otázkou je také hlukový limit a emise, takže auto bude muset dostat jiný software motoru, katalyzátory a tlumiče výfuku. Zřejmě dojde i na úpravu světlé výšky a není vyloučeno, že pro použití na silnici nakonec výkon atmosférického sedmilitrového osmiválce klesne ze současných více než 800 koní. Cena přestavby se odvíjí od obtížnosti a přání zákazníka.

Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků