Aston Martin Vulcan se dočká přestavby, aby mohl na silnici

Aston Martin před časem představil okruhovou hračku Vulcan. Ta nesmí na silnici a ani nemá potřebnou homologaci pro účast ve vybraných závodech. Je to skutečně jen hračka pro lidi, kteří nemusí v kapse obracet každou korunu. Přesto tu byla jistá poptávka po silniční verzi, píše britský Autocar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vulcan se dočká neoficiální přestavby na silniční auto. Možná tedy tento okruhový unikát za 62 milionů s výkonem přes 800 koní uvidíme i na silnici

Britská automobilka takový krok odmítla, protože celý projekt Vulcan vznikal od základu jako auto určené pouze na závodní trať. Nicméně společnost RML tvrdí, že přestavbu Astonu Martin Vulcan na silniční auto zvládne. Vypadá to tedy, že se exkluzivní supersport s cenovkou okolo 62 milionů korun bez daně dostane na silnice.

Autosalony | Sportovní auta | Kupé | Design | Aston Martin

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Prakticky bez šance je to ale v USA, kde platí trochu jiné zákony a nelze tu jednoduše homologovat jednotlivá auta. V Evropě nebo jiných částech světa to ale zřejmě problém nebude a každé auto projde individuální úpravou. Ta se bude týkat nutných záležitostí, jako jsou zrcátka, blinkry, světla, mlhovky a podobně. Zájem je prý i o úpravu převodovky. Někde to bude jednodušší, někde obtížnější.

Otázkou je také hlukový limit a emise, takže auto bude muset dostat jiný software motoru, katalyzátory a tlumiče výfuku. Zřejmě dojde i na úpravu světlé výšky a není vyloučeno, že pro použití na silnici nakonec výkon atmosférického sedmilitrového osmiválce klesne ze současných více než 800 koní. Cena přestavby se odvíjí od obtížnosti a přání zákazníka.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků