Aston Martin Vulcan se dočká přestavby, aby mohl na silnici

Aston Martin před časem představil okruhovou hračku Vulcan. Ta nesmí na silnici a ani nemá potřebnou homologaci pro účast ve vybraných závodech. Je to skutečně jen hračka pro lidi, kteří nemusí v kapse obracet každou korunu. Přesto tu byla jistá poptávka po silniční verzi, píše britský Autocar.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aston Martin Vulcan se dočká neoficiální přestavby na silniční auto. Možná tedy tento okruhový unikát za 62 milionů s výkonem přes 800 koní uvidíme i na silnici

Britská automobilka takový krok odmítla, protože celý projekt Vulcan vznikal od základu jako auto určené pouze na závodní trať. Nicméně společnost RML tvrdí, že přestavbu Astonu Martin Vulcan na silniční auto zvládne. Vypadá to tedy, že se exkluzivní supersport s cenovkou okolo 62 milionů korun bez daně dostane na silnice.

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Aston Martin DB11 se ukazuje na prvních fotkách

Prakticky bez šance je to ale v USA, kde platí trochu jiné zákony a nelze tu jednoduše homologovat jednotlivá auta. V Evropě nebo jiných částech světa to ale zřejmě problém nebude a každé auto projde individuální úpravou. Ta se bude týkat nutných záležitostí, jako jsou zrcátka, blinkry, světla, mlhovky a podobně. Zájem je prý i o úpravu převodovky. Někde to bude jednodušší, někde obtížnější.

Otázkou je také hlukový limit a emise, takže auto bude muset dostat jiný software motoru, katalyzátory a tlumiče výfuku. Zřejmě dojde i na úpravu světlé výšky a není vyloučeno, že pro použití na silnici nakonec výkon atmosférického sedmilitrového osmiválce klesne ze současných více než 800 koní. Cena přestavby se odvíjí od obtížnosti a přání zákazníka.

Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

včera | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 21 příspěvků
TEST Hyundai i30 N Fastback: Obří stádo koní v těsném výběhu

Hyundai i30 N Fastback

Vstup do světa ostrých aut se značce Hyundai povedl na výbornou již před dvěma lety. Nyní se modelová řada rozšiřuje. Bolístky zůstávají, jedna přibyla.

15.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 152 příspěvků