Aston Martin Virage: vítané doplnění

Automobilka Aston Martin se rozhodla zacelit mezeru mezi svými stávajícími modely DBS a DB9. Představila model Virage.

Ten bude dodáván s uzavřenou karoserií Coupe i jako kabriolet se skládací střechou s tradičním označením Volante. Jinými slovy, Aston Martin se zkrátka rozhodl dále zkomplikovat život fandům rychlých kol, co si budeme namlouvat, její stávající modely (pochopitelně s výjimkou bizarního subkompaktu Aston Martin Cygnet) jsou si velmi podobné a jejich rozlišení je oříškem i pro zkušeného pozorovatele. A je možné, že tím opět znesnadní výběr i samotným zákazníkům, ale kdo ví. Nyní máme před sebou novinku se vzkříšeným jménem Aston Martin Virage, jenž se v nabídce vklíní mezi vozy Aston Martin DBS a Aston Martin DB9.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Virage Coupe

Výrobce prohlašuje, že model Virage „kloubí prvotřídní techniku z DBS s komfortem a vytříbeností, jež se nachází v typech DB9 a Rapide“. Obě karosářské verze Astonu Martin Virage disponují známým šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem. Uvážíme-li, že v modelu DB9 nabízí 477 koní (351 kW) výkonu a 600 Nm točivého momentu, zatímco DBS se vyznačuje výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem 569 Nm, nový Virage se se svými hodnotami 497 koní (365 kW), resp. 569 Nm řadí přímo mezi ně. Na motor navazuje šestistupňová automatická převodovka Touchtronic II umístěná podle receptu transaxle v jednom celku s rozvodovkou.  

Aston Martin Virage zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 299 km/h. Do standardní výbavy patří nové adaptivní pérování ADS, stabilizace DSC s řadou jízdních režimů, ale také s uhlíkokeramickými brzdovými kotouči CCM. Na první pohled se model Virage vyznačuje novou hliníkovou maskou chladiče s pěti vodorovnými lamelami ve stylu Astonu One-77, hlavními světlomety s denními světly z LED a novými nárazníky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Virage Volante

Interiér dostal celokožené čalounění s kontrastním stehováním a rozšířenou výbavou zahrnující také tempomat, navigaci, Bluetooth nebo audiosoustavu Aston Martin Premium s výkonem 700W a podporou Dolby Pro Logic II a iPod. A ještě jedna zajímavost závěrem. Verze Coupe bude k mání nejen v konfiguraci 2+2, ale také v čistě dvoumístném provedení, u kterého zadní nouzová sedadla nahradí odkládací lavice, což má mít příznivý vliv také na snížení hmotnosti.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 


 

 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků