Aston Martin Virage: vítané doplnění

Automobilka Aston Martin se rozhodla zacelit mezeru mezi svými stávajícími modely DBS a DB9. Představila model Virage.

Ten bude dodáván s uzavřenou karoserií Coupe i jako kabriolet se skládací střechou s tradičním označením Volante. Jinými slovy, Aston Martin se zkrátka rozhodl dále zkomplikovat život fandům rychlých kol, co si budeme namlouvat, její stávající modely (pochopitelně s výjimkou bizarního subkompaktu Aston Martin Cygnet) jsou si velmi podobné a jejich rozlišení je oříškem i pro zkušeného pozorovatele. A je možné, že tím opět znesnadní výběr i samotným zákazníkům, ale kdo ví. Nyní máme před sebou novinku se vzkříšeným jménem Aston Martin Virage, jenž se v nabídce vklíní mezi vozy Aston Martin DBS a Aston Martin DB9.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Virage Coupe

Výrobce prohlašuje, že model Virage „kloubí prvotřídní techniku z DBS s komfortem a vytříbeností, jež se nachází v typech DB9 a Rapide“. Obě karosářské verze Astonu Martin Virage disponují známým šestilitrovým vidlicovým dvanáctiválcem. Uvážíme-li, že v modelu DB9 nabízí 477 koní (351 kW) výkonu a 600 Nm točivého momentu, zatímco DBS se vyznačuje výkonem 517 koní (380 kW) a točivým momentem 569 Nm, nový Virage se se svými hodnotami 497 koní (365 kW), resp. 569 Nm řadí přímo mezi ně. Na motor navazuje šestistupňová automatická převodovka Touchtronic II umístěná podle receptu transaxle v jednom celku s rozvodovkou.  

Aston Martin Virage zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 299 km/h. Do standardní výbavy patří nové adaptivní pérování ADS, stabilizace DSC s řadou jízdních režimů, ale také s uhlíkokeramickými brzdovými kotouči CCM. Na první pohled se model Virage vyznačuje novou hliníkovou maskou chladiče s pěti vodorovnými lamelami ve stylu Astonu One-77, hlavními světlomety s denními světly z LED a novými nárazníky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin Virage Volante

Interiér dostal celokožené čalounění s kontrastním stehováním a rozšířenou výbavou zahrnující také tempomat, navigaci, Bluetooth nebo audiosoustavu Aston Martin Premium s výkonem 700W a podporou Dolby Pro Logic II a iPod. A ještě jedna zajímavost závěrem. Verze Coupe bude k mání nejen v konfiguraci 2+2, ale také v čistě dvoumístném provedení, u kterého zadní nouzová sedadla nahradí odkládací lavice, což má mít příznivý vliv také na snížení hmotnosti.
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
 


 

 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků