Aston Martin Victor oficiálně: Kombinace One-77 a Vulcanu má 848 koní a manuál

Jednohubka od divize Q je naprostým jednorožcem v dnešním světě exotických vozů.

Aston Martin v podstatě zbořil internet, když znenadání odhalil nejnovější projekt své speciální divize Q. Novinka vyrobená v jediném exempláři se nazývá Victor, bere si inspiraci ze starých modelů Vantage ze 70. a 80. let a zbytek doplňuje úžasnými detaily a opravdu výjimečnou technikou, kterou byste v dnešní produkci super a hyperaut zrovna nečekali.

Pro svůj základ kombinuje Victor vnitřnosti jednoho z prototypů staršího modelu One-77 a okruhové hračky Vulcan. Konstrukce je tedy karbonová jako u obou vozů. Push-rod zavěšení s nastavitelnými tlumiči pochází z Vulcanu, ale s ohledem na silniční homologaci Victoru byl podvozek specificky naladěn k tomuto využití. Za speciálními koly s centrální maticí se pak nachází karbon-keramické brzdy.

Už i děti mohou mít vlastní Aston Martin DB5. I nejlevnější však stojí přes milion

Už i děti mohou mít vlastní Aston Martin DB5. I nejlevnější však stojí přes milion

Kromě zajímavého designu, který spojuje prvky minulých modelů s moderní technikou ve formě karbonových dílů či LED osvětlení, však Victor zaujme především svým pohonným ústrojím. Samotný motor pochází z One-77, atmosférický dvanáctiválec o objemu 7,3 litru byl nicméně dále vyladěn experty z Cosworthu, aby nyní produkoval 848 koní (624 kW) a 822 N.m točivého momentu.

Na rozdíl od One-77 a Vulcanu je ovšem motor spojen s manuální převodovkou, přesněji zakázkovou šestistupňovou skříní Graziano. Tímto spojením je Victor v historii značky vůbec nejvýkonnějším Astonem s manuálem. S ohledem na vysoký výkon a točivý moment musela divize Q nasadit i závodní spojku a dvojici nezávislých olejových chladičů převodovky.

Aston Martin Vanquish od Iana Calluma míří do výroby. 25 kusů jistě zmizí rychle

Aston Martin Vanquish od Iana Calluma míří do výroby. 25 kusů jistě zmizí rychle

Uvnitř se dále myslelo na silniční využití Victoru, takže i přes karbonovou architekturu palubní desky a volant vypůjčený z Vulcanu zde nechybí kožené čalounění a dokonce prvky z kašmíru či dřeva. Dojem hyper-GT nakonec podtrhuje i zmíněný exteriér, který sice zahrnuje nízký přední nárazník a obrovitý zadní difuzor, ale pozbývá velkých křídel. I přesto má ale Victor produkovat takřka dvojnásobný přítlak ve srovnání se závodním Vantage GT4.

Automobilka vyrobila pouze jediný exemplář na popud jistého, nepochybně movitého zájemce a další kusy speciálního Astonu nevzniknou. Cenovku takto rozsáhlé zakázky značka pochopitelně nezveřejnila.

Aston Martin

Aston Martin je britský výrobce luxusních sportovních automobilů. Je pojmenován dle zakladatele Lionela Martina a závodu Aston Hill.

Od roku 1994 byl majitelem automobilky Ford. V roce 2007 značka přešla pod britské konsorcium Prodrive.

Aston Martin VantageAston Martin DB11 Aston Martin Vanquish

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

včera | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků