Aston Martin Vantage: více síly pro 4,3 l V8

Značka Aston Martin nabízí pro majitele původního Vantage dodatečný výkonnostní paket. Je libo 20 koní k dobru?

Na tomto místě jsme vás letos v létě informovali o modernizaci modelové řady Vantage, jež byla posílena krom drobných úprav také větším motorem V8, převrtaným z 4,3 na 4,7 l. Vůz se tehdy přiblížil modelu DBS. Z něj si vypůjčil i prograsivnější řídicí jednotku motoru a rovněž úpravy palubní desky, včetně středového panelu, jej k DBS přibližují. Nyní se ale majitelům původních vozů s objemem 4,3 l nabízí zajímavá možnost.

Automobilka totiž stávajícím vlastníkům nabízí dodatečnou instalaci souboru prvků včetně Sports Packetu, dosud vyhrazeného modernizovanému provedení Vantage. Úpravy pohonne jednotky přinesou pak zvýšení výkonu o 20 na rovných 400 koní točivý moment vzroste o 10 na 420 Nm. Výsledkem je zvýšení nejvyšší rychlosti na 285 km/h a drobné zlepšení zrychlení z 0 na 100 km/h.  Dynamické parametry narostly především díky aplikaci sacího traktu, poprvé použitého v modelu DBS. Ten disponuje dvěma ventily, které v oblasti nad 5 500 ot./min. přidávají do sání dodatečný kyslík pro zvýšení výkonu. Také řídicí jednotka byla přeprogramována ve stylu modernizovaného Vantage 4,7 l, takže dobře rozpozná vysokooktanový benzín a je pak schopna z motoru lépe dostat další výkon.

Již zmíněný Sports Pack zahrnuje především nové pružiny a tlumiče Bilstein, jejichž kalibrace odpovídá zvýšeným dynamickým nárokům. Kované pětipaprskové ráfky snižují neodpruženou hmotnost a zlepšují jízdní vlastnosti. Celý komplet úprav je nyní k dispozici u všech dealerů značky Aston Martin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků