Aston Martin Vantage: více síly pro 4,3 l V8

Značka Aston Martin nabízí pro majitele původního Vantage dodatečný výkonnostní paket. Je libo 20 koní k dobru?

Na tomto místě jsme vás letos v létě informovali o modernizaci modelové řady Vantage, jež byla posílena krom drobných úprav také větším motorem V8, převrtaným z 4,3 na 4,7 l. Vůz se tehdy přiblížil modelu DBS. Z něj si vypůjčil i prograsivnější řídicí jednotku motoru a rovněž úpravy palubní desky, včetně středového panelu, jej k DBS přibližují. Nyní se ale majitelům původních vozů s objemem 4,3 l nabízí zajímavá možnost.

Automobilka totiž stávajícím vlastníkům nabízí dodatečnou instalaci souboru prvků včetně Sports Packetu, dosud vyhrazeného modernizovanému provedení Vantage. Úpravy pohonne jednotky přinesou pak zvýšení výkonu o 20 na rovných 400 koní točivý moment vzroste o 10 na 420 Nm. Výsledkem je zvýšení nejvyšší rychlosti na 285 km/h a drobné zlepšení zrychlení z 0 na 100 km/h.  Dynamické parametry narostly především díky aplikaci sacího traktu, poprvé použitého v modelu DBS. Ten disponuje dvěma ventily, které v oblasti nad 5 500 ot./min. přidávají do sání dodatečný kyslík pro zvýšení výkonu. Také řídicí jednotka byla přeprogramována ve stylu modernizovaného Vantage 4,7 l, takže dobře rozpozná vysokooktanový benzín a je pak schopna z motoru lépe dostat další výkon.

Již zmíněný Sports Pack zahrnuje především nové pružiny a tlumiče Bilstein, jejichž kalibrace odpovídá zvýšeným dynamickým nárokům. Kované pětipaprskové ráfky snižují neodpruženou hmotnost a zlepšují jízdní vlastnosti. Celý komplet úprav je nyní k dispozici u všech dealerů značky Aston Martin.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Aston Martin V8 Vantage
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků